Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Извънградско-7, градско-17???

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Извънградско-7, градско-17???

    Привет,Заглавието говори достатъчно за проблема ми. Разхода е около 17 на 100 градско, ако я карам "бабешката", ама съвсем, сменям предавките на 1300-1500 оборота, пускам по инерция когато мога и.т.н.,пада до 15, ама това не е каране, а експеримент. Наложи ми се да карам извънградско след един камион, с около 70-90 км/ч, и с 40 литра минах точно 555 км. Това прави около 7 на 100. Иначе при каране 140-170 по магистралата от София до Чирпан и после 90-120 свършва между Карнобат и Бургас, което е около 10,5/100. Колата е Фиат Брава 1,8, газовата уредба е Lovato с ламбда контрол. Въздушен филтър, кабели и свещи - всичко е ОК. Ламбда сондата при последната проверка на осцилоскоп също беше добре, а и няма много логика да не работи само на градско. Преди това се бях подвел по едни писания в нета и разбърках настройките на изпарителя. Описания разход ми говори, че имам твърде богата смес при празен ход. (Правилно ли разсъждавам?) Какво да "пипна" по изпарителя, за да оправя нещата? Имам един един голям пластмасов винт от страни на изпарителя, и един малък месингов, който се достига вертикално. Кой от винтовете за какво е, и в коя посока на въртене какво променят? Имам чувството, че страничния е безконечен, а месинговия дори да го завия до край, нищо не се променя. Може ли малко теория и практика по този въпрос, в нета нищо не можах да намеря. Благодаря предварително.

    #2
    Re: Извънградско-7, градско-17???

    Коментар


      #3
      Изпарителя при наличието на ламбда контрол се настройва така че и на празен ход контрола да може да регулира сместа, с други думи, около половината смес да минава през байпаса а другата по естествения и път. Тук обаче има една уловка - така колата гасне по инерция на празен ход на магистрала, затова реално трябва около 80% да минава през байпаса, а другите 20 по нормалния път чрез които да се регулира сместа бедна-богата. Цялата тази работа става или с ПЦ програмата на ламбда контрола ти, или ако контрола ти сима светодиоди или с мултицет да се закачиш на ламбдата, с думи прости трябва да докараш така настройката на изпарителя че на празен ход, контрола да успява да клати сместа бедна<->богата.
      Brava 1.6 16v

      Коментар


        #4
        Re: Извънградско-7, градско-17???

        tomny написа:
        Привет, Разхода е около 17 на 100 градско, ако я карам "бабешката", ама съвсем, сменям предавките на 1300-1500 оборота, пускам по инерция когато мога и.т.н.,пада до 15, ама това не е каране, а експеримент.
        Според мен много рано сменяш - така не караш икономично. При 1500 оборота знаеш ли какъв процент от мощността имаш? Мнооооооого малък. Колата е най-икономична в оборотите около макс. въртящ момент. Ако греша нека колегите ме поправят.
        like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

        Коментар


          #5
          Има още един отговор. Ако много стои по задръствания и другото е да превкючва веднага на газ когато не е загрял изпарителя да вкарва течна газ. Щом колата на дълго харчи нормално значи ламбда контрола и сондата работят добре. А има още една причина дясното краче да я вкарва на градско във високи обороти.

          Коментар


            #6
            t_i_t_o написа:
            ...
            Аз нямам байпас. Газта след изпарителя изцяло минава през стъпковия мотор на ламбда контрола. Не трябва ли да е така? На снимката моторчето е забутано зад кабела със свинските опашки, трябва да се вгледаш за да го видиш. Това, че колата гасне по инерция не ме притеснява, защото никога не карам така. И все пак на въпроса, кой винт на изпарителя за какво служи и в коя посока се върти?
            Прикачени файлове

            Коментар


              #7
              Здравей! Колегата говори за байпаса на изпарителя *бронзовия винт над ел. клапана на самия изпарител* не на ламбда контролара. Пласмасовия винт е за чуствителноста на изпарителя.

              Коментар


                #8
                и аз го имам точно този проблем, след което смених абсолтно всички мембрани гуми и гумички по изпарителя и още няма промяна. При мен този винт също не работи който определа празният ход. В смисъл преди година като го навия докрай на работещ двигател и гаснеше а сега мога да си го въртя колкото искам и ефект никакъв. Само да кажа, че винтът не е безконечен просто резбата му е със мнгоо малка стъпка. Да подсетя и още нещо, когато се пипат настроиките на изпарителя на работещ двигател трябва да се изфорсира 2-3 пъти за да може, така да го нарека "да влезнат в сила". иначе ефектът ще дойде след доста работа на място не съм сигурен дали важи за всички модели газови уредби, но за моно и за карбуратор със сигурност аз чакам да мина към 1000км и отивам на реглаж, пък да видим дали не съм оплескал нещо по подмянята на "гумите" на изпарителя. Като гледам разходът май не съм, но и подобрение няма УСПЕХ
                Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
                182A4.000 IAW49F
                LPG - Lovato EasyFast
                ----------------------------
                "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

                Коментар


                  #9
                  Ewing написа:
                  и аз го имам точно този проблем, след което смених абсолтно всички мембрани гуми и гумички по изпарителя и още няма промяна. При мен този винт също не работи който определа празният ход. В смисъл преди година като го навия докрай на работещ двигател и гаснеше а сега мога да си го въртя колкото искам и ефект никакъв. Само да кажа, че винтът не е безконечен просто резбата му е със мнгоо малка стъпка. Да подсетя и още нещо, когато се пипат настроиките на изпарителя на работещ двигател трябва да се изфорсира 2-3 пъти за да може, така да го нарека "да влезнат в сила". иначе ефектът ще дойде след доста работа на място не съм сигурен дали важи за всички модели газови уредби, но за моно и за карбуратор със сигурност аз чакам да мина към 1000км и отивам на реглаж, пък да видим дали не съм оплескал нещо по подмянята на "гумите" на изпарителя. Като гледам разходът май не съм, но и подобрение няма УСПЕХ
                  Същия случай. Само, че с 2000 куб. Фиат Темпра. Разхода е ужасен. 25 лева газ на 100 км. в софия. карам си само в обороти, но 25 е прекалено. Сложих изпратител "супер" за по големи мотори уж. смених мембрани гумички, всичко и пак харчи 25. Варви уникално качва се в мн високи обороти за газ, но не мисля, че е нормално да харчи толкова. Аз предполагам, че не е настроена хубаво. Някой ако е по в час нека ни просветли, моля

                  Коментар


                    #10
                    Колега, я завии тройника четвърт оборот и виш как ще е. Според мен ти е отвит яко.
                    Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                    Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                    Коментар


                      #11
                      Аз пък мисля че трябва да си ’обучи’ ламбда контрола на новите настройки на изпарителя и ще се оправят нещата.Просто ламбдаконтрола е запомнил определени параметри при предишните настройки а сега изпаритела подава газ по различне начин и той се опитва да контролира ефективно, но не успява.Би трябвало да имаш някъде бушон на ламда контрола (електрониката на газовата уредба - обикновено са заедно). На загасена кола извади този бушон и го сложи, после запали на бензин и форсирай колата така че да мине на газ и няколко пъти подред форсирай колата като пускаш докрай газта но не и даваш да изгасне, а след това задръж за 10-15сек оборотите на околко 3000 и би трябвало да се самообучи - поне тези който сме си монтирали Воала е така.Хубаво е обаче първо да проучих как се обучава ламбда контрол на Ловато, за да не стане по голям гадост.По принцип като се размърддат настройките на изпаритея ламбда контрола задължително се обучава на ново.
                      Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                      Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                      ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                      Коментар


                        #12
                        GTipo написа:
                        Колега, я завии тройника четвърт оборот и виш как ще е. Според мен ти е отвит яко.
                        Щом е с ламбда контрол ТРЯБВА да му е развит докрай за да не пречи на регулацията от моторчето.
                        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                        Коментар


                          #13
                          Disturbed написа:
                          Същия случай. Само, че с 2000 куб. Фиат Темпра. Разхода е ужасен. 25 лева газ на 100 км. в софия. карам си само в обороти, но 25 е прекалено. Сложих изпратител "супер" за по големи мотори уж. смених мембрани гумички, всичко и пак харчи 25. Варви уникално качва се в мн високи обороти за газ, но не мисля, че е нормално да харчи толкова. Аз предполагам, че не е настроена хубаво. Някой ако е по в час нека ни просветли, моля
                          A aз си мислех че моята харчи много - 60 км с 10 лв градско на къси разтояния. Нямам ламбда контрол, изпарителя ми е руски. Максимална скорост -170 км/ч на газ. На бензин върви повече.За пробата - опитай да махнеш регулатора на газта (сиреч ламда контрола) сложи си обикновен тройник (или двойник) и си я настрой като обикновенна газова и пробвай колко ще харчи.
                          https://www.cialispascherfr24.com/

                          Коментар

                          Working...
                          X