Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Свети ли сигналната лампа при авариен режим.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Свети ли сигналната лампа при авариен режим.

    От известно време си правя експерименти с газовата си уредба и ламбда контрола. Установих, че въпреки че има ламбда контрол самия електронен блок за управление играе ролята на ламбда симулатор, тъй като прекъсва веригата от ламбда сондата към ECU то и при включено АГУ подава постоянно напрежение около 0.45 волта. След поредните включвания и изключвания на сондата усетих, че двигателя промени работата си - трудо пали, на ниски обороти глъхне, не се форсира нормално и др., което ме наведе на мисълта, че е превключил на авариен/сервизен/ режим на работа. При всичко това обаче не светна нито веднъж червената лампа на инжекциона. Не е изгоряла. След рестартиране на системата висичко се оправи. Та въпроса ми беше - не е ли нормално лампата да сигнализира при преминаване ECU та на такъв режим на работа и да остане включена до отстраняването му ?
    Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
    двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F

    #2
    Re: Свети ли сигналната лампа при авариен режим.

    Petko написа:
    От известно време си правя експерименти с газовата си уредба и ламбда контрола. Установих, че въпреки че има ламбда контрол самия електронен блок за управление играе ролята на ламбда симулатор, тъй като прекъсва веригата от ламбда сондата към ECU то и при включено АГУ подава постоянно напрежение около 0.45 волта. След поредните включвания и изключвания на сондата усетих, че двигателя промени работата си - трудо пали, на ниски обороти глъхне, не се форсира нормално и др., което ме наведе на мисълта, че е превключил на авариен/сервизен/ режим на работа. При всичко това обаче не светна нито веднъж червената лампа на инжекциона. Не е изгоряла. След рестартиране на системата висичко се оправи. Та въпроса ми беше - не е ли нормално лампата да сигнализира при преминаване ECU та на такъв режим на работа и да остане включена до отстраняването му ?
    А,сигурен ли си ,че емулатора подава подходящ сигнал към компа?Аз от както сложих емулатора тези признаци за които си писал изчезнаха.Освен това емулатора (поне моя)може да се донастройва(има нещо като потенциометър).Преди да сложа емулатора лампата на ижекциона светеше постоянно и компа мина в сервизен режим-почти не можех да я запаля,ниски обороти,за вървене да не говорим!След рестарта се оправяше но за кратко-50-60 км.
    Fiat Croma 1.9 MultiJet 120 hp

    Коментар


      #3
      Понеже не ми е много ясно бихте ли обяснили ако си на газ и без емулатор за ламбда сонда ако ЕКУ трупа грешки това се отразява на паленето и мощноста при бензин или и при газ ???Имам в предвид дали ако е в авариен режим или се е препълнил от грешки това променя предварението на запалването или нещо друго в запалването ??? "Говорят" ли си помежду си ЕКУ и електронното запалване( при мен DIGIPLEX 2 ) .Още съм чувал че вместо емулатор слагат едно реле което при всяко палене прави ресет на ЕКУ ??? Ефикасно ли е така ??
      АЛ.ПЕТРОВ
      FIAT PUNTO 1.2 8V

      Коментар


        #4
        При сервизен режим на работа ECU то работи с усреднени стойности на датчиците - нормална температура, средни обороти и т.н. Не знам само дали това усредняване важи само са излезлия /те/ от строя датчици или усреднява всички показатели. Мисълта ми беше защо не се сигнализира това преминаване/да свети постоянно червената лампа/ и дали само при мен е така. Чувал съм, че при някой автомобили "сервизния" режим толкова много се доближава до реалния, че трудно се разпознава. Знае ли някой, дали показателите на ламбда сондата при работа на газ се различават значително от тези при работа на бензин.
        Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
        двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F

        Коментар


          #5
          Най вероятно се различават доста иначе няма да правят емулатори и да подават сигнала им към компютъра.А вероятно ако само един датчик без значение кой излезе от строя то компютъра преминава в горепосочения режим.Така поне разсъждавам аз ??? И другото което е че датчиците дават инфо а не черпят резултат. Тоест блока се грижи за качеството и количеството на сместа това на практика зависи от честотата и продължителноста на пръскане от инжектора.И когато идва ненормален сигнал от датчик или въобще не идва то блока прави смес както при средни стойности на параметрите без да отчита тяхното влияние. :D
          АЛ.ПЕТРОВ
          FIAT PUNTO 1.2 8V

          Коментар


            #6
            sacho написа:
            Понеже не ми е много ясно бихте ли обяснили ако си на газ и без емулатор за ламбда сонда ако ЕКУ трупа грешки това се отразява на паленето и мощноста при бензин или и при газ ???Имам в предвид дали ако е в авариен режим или се е препълнил от грешки това променя предварението на запалването или нещо друго в запалването ??? "Говорят" ли си помежду си ЕКУ и електронното запалване( при мен DIGIPLEX 2 ) .Още съм чувал че вместо емулатор слагат едно реле което при всяко палене прави ресет на ЕКУ ??? Ефикасно ли е така ??
            При мен се отразяваше на цялата работа на бензин-от паленето(почти невъзможно) до вървежа(много труден с много газ)!За релето и аз знам,върши работа,но казват ,че с емулатора компа се шашка по-малко(или почти не се шашка).Освен това ,при всяко ресетване на компа,може да ти убегне някоя друга грешка,която така или иначе може да се окаже важна,а ти да се чудиш кво става!
            Fiat Croma 1.9 MultiJet 120 hp

            Коментар


              #7
              Доколкото знам по отношение на показателите на ламбда сондата, компа отчита грешка, само когато са извън граничните стойности, най вече - отворена верига и късо съединение. В останалите случай не отчита грешки. Иначе трябва да е мого "умен" и да съпоставя данните от ламбдата и останалите датчици/температури, обороти, вакум и др/ . Само в такъв случай може да отчита крешка при работещ симулатор, тъй като той подава напрежение от 0.4-0.5 волта което съответства на нормална работа на двигателя.
              Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
              двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F

              Коментар


                #8
                Petko написа:
                Доколкото знам по отношение на показателите на ламбда сондата, компа отчита грешка, само когато са извън граничните стойности, най вече - отворена верига и късо съединение. В останалите случай не отчита грешки. Иначе трябва да е мого "умен" и да съпоставя данните от ламбдата и останалите датчици/температури, обороти, вакум и др/ . Само в такъв случай може да отчита крешка при работещ симулатор, тъй като той подава напрежение от 0.4-0.5 волта което съответства на нормална работа на двигателя.
                Не съм сигурен дали е само до волтажа!Сигнала,който се подава от емулатора е променлива с определени параметри!Аз в момента карам с емулатор,компа не трупа грешки,но от време на време лампата на инжекциона светва-значи все пак мисля си не може перфектно да излъже компа!Има и вариант лампата да светва и от това,че самия инжектор не работи-но това са само догадки!
                Fiat Croma 1.9 MultiJet 120 hp

                Коментар


                  #9
                  По отношение на инжекторите задължително се слага емулатор, защото на практика тяхното работа се прекъсва от АГУ-то и компютъра трябва да се "излъже". Може ли някой, който полза емулатор на ламбда сондата да измери напрежението от него към компа и дали то се променя в зависимост от режима на работа на двигателя.
                  Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
                  двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F

                  Коментар


                    #10
                    АЗ ИМАМ ЕМУЛАТОР и лабда контрол но кабелите които излизат от там са доста и незнам кои то4но е ина4е ако знаеш и си от Пловдив ела и го измери)
                    HONDA I-VTEC

                    Коментар


                      #11
                      Както писа някой по горе изхода на сондата е не само напрежение това е правоъгълен импулс или подобен на него който се променя в различни режими и се мени вероятно и неговата амплитуда.Но явно емулатора прави някакви фиксирани импулси които са горе долу сходни.
                      АЛ.ПЕТРОВ
                      FIAT PUNTO 1.2 8V

                      Коментар


                        #12
                        sacho написа:
                        Както писа някой по горе изхода на сондата е не само напрежение това е правоъгълен импулс или подобен на него който се променя в различни режими и се мени вероятно и неговата амплитуда.Но явно емулатора прави някакви фиксирани импулси които са горе долу сходни.
                        Да,точно така е!Искам само да допълня,че разбрах лично при мен от къде идваше дерта с пресвяткането на лампата на инжекциона,въпреки ,че имам емулатор.Значи проблема беше от самия ключ за превключване бензин-газ.След подмяната му всичко се оправи,иначе при превключване газта не се подаваше веднага и колата почти угасваше,въпреки че преди това и подавах газ.Почти веднага след това при потегляне(1-2 км) ми святкаше лампата.Сега всичко е ОК!Няма лампи да светят,колата върви и явно моя емулатор е добре настроен и върши работа!
                        Fiat Croma 1.9 MultiJet 120 hp

                        Коментар

                        Working...
                        X