Абсолютен невежа съм в газовите уредби. Никога не съм карал кола на газ, но сега съм харесал една ланчия с обикновена газова уредба и сигурно следващата седмица ще я купя. Забелязах, че на таблото няма изведена индикация за количеството газ, което е налично в бутилката. Попитах човека, от който ще я купувам, как се ориентира, а той ми каза, че това не го притеснявало, че знаел винаги горе-долу колко газ има, тъй като си занулявал километража при всяко зареждане. Попитах го какво все пак ще стане, ако газта свърши, а той ми отговори, че колата ще загасне и трябва пак да я запаля ( тя си пали автоматично на бензин ).Уточнявам, че бутилката се намира на мястото на резервната гума и дори на самата бутилка да има някаква индикация, няма как да я следя.Въпросите ми са следните: - Как стоят нещата по принцип, без индикация ли са газовите уредби ?- Възможно ли е при вече монтирана газова уредба да се изведе вътре в колата някаква индикация за количеството газ в бутилката ?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Индикация за количеството газ в бутилката
Collapse
X
-
Аз на сегашната кола имам индикация, но не я гледам - просто не ми трябва. Да не говорим, че трудно ще намериш индикация която да показва вярно ...На предната ми кола нямах индикация и правех следното - след зареждане на газ задължително нулирам временния километраж и си знам - 20 лв. - 180 км. Като наближи тази цифра - пак зареждам. Особенност при газовите е, че по принцип като свърши газта колата не гасне а започва да придърпва и не може да се форсира - като усетиш, че става така си цикаш копчето и минаваш на бензин. Със сегашната ми кола си работя на същия принцип и ми е перфектно. Само като погледна временния километраж и ми става ясно още колко километра мога да мина преди да заредя. Индикацията която имам на моята газова е с 4 светодиода, което при моята малка бутилка (27 литра - събира 22 литра) означава, че с изгасване на едно диодче съм минал грубо 40 км. Ако бутилката е два пъти по-голяма тогава индикацията просто става безсмисленна, защото ще бъде на стъпки от по 10 литра на диодче ...Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos
-
И при мен има индикация със зеленички и едно червено светодиодчета в купето! Намират се на превключвателя газ-бензин. Като светне червеничкото си знам - имам още 10-на литра газ т.е. за около още 100-на км! Много е удобно, макар и не много точно!Другия вариант е този с временния километраж - така горе долу си засичах на Ладичката!И третия вариант - предполагам не е проблем за всяка бутилка да се изведе индикация в купето, но ... тук ще трябва да се намеси колегата gnisZ с по-точна техническа информация.
Коментар
-
Не мисля, че индикацията в купето е свързана с наличието на ламбда контрол или инжекцион. Въпрос на изпълнение и пари. Аз лично ползвам мотода с трип километража, но не 20 лв -> 180 км, а догоре -> 250 - 300 км. Много, много рядко ми свършва газта. Аз съм със седан и при отваряне на багажника си виждам индикацията на бутилката, но наистина тя не е особено надеждна. Обикновено като стигне на нулата имам поне 10-ина литра от 30. Та ако колата е читава - това, че няма индикация изобщо да не те спира. Щв свикнеш за нула време.Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
Благодаря за мненията, колеги ! Темата за газовите уредби беше нещо много далечно от мен. Дори си имах принцип, че нещо, направено от съответния инженер в страната производител, не трябва да се разваля в някаква незнайна работилница от хора със съмнителни способности в България. Но пък щом ми се удава възможност да купя кола с газова уредба, ще я ползвам, стига да стане сделката.Та въпроса за индикацията го изяснихме.Сега ще ви забия един въпрос, на който сигурно ще ми се смеете . Доколкото ми е известно разликата между обикновената газова уредба и газовия инжекцион е това, че при газовия инжекцион си има изградена паралелна инжекционна система, която осигурява много по-прецизно впръскване и съответно по-добра мощност и по-малък разход. Въпросът ми е следния: Възможно ли е обикновената газова уредба да се модифицира, да й се добави и газов инжекцион ? Ако отговорът на този въпрос е "да", колко би струвала една такава модификация ?Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Със сигурност отговорът е "ДА". Е, за цената ще се произнесат тези, които се занимават с това. Без да съм специалист, говоря само на база собствен опит, разликата е в начина на подаване на газта. Ще трябва да се махне плочката и да се добавят газовия компютър, и рейката с дюзите. Не знам дали газовият инжекцион има по-специални изисквания към изпарителя или този който си е в колата би свършил работа. В идеалния случай разликата в цената би трябвало да е "цена_на_газов_инжекцион" - "цена_на_обикновена" + (евентуално) "някаква_цена_за_монтаж_на_дюзи_и_тем_подобни" - "малко_пари_за_плочката_която_на_теб_не_ти_трябва" , ама това е идеалния случай. За реалния - ще трябва да посетиш съответните гаражи Късмет...Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
Със сигурност има газови сонди, които можеш при желание и още повече при необходимост, дори да си ги вържеш на стрелката на обикновения бензин.Когато превключиш на бензин и стрелката те се "превключва", според количеството газ, което имаш.Това съм го виждал изпълнено, така че ако ти трябва можеш дори и така да направиш.Но както казаха, колегите, това според мен няма смисъл. Аз винаги когато карах на газ си зареждах до горе, и си знам - ХХХ километра имам, приближа ли ги, хайде пак на газостанциятаA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
snake написа:Доколкото ми е известно разликата между обикновената газова уредба и газовия инжекцион е това, че при газовия инжекцион си има изградена паралелна инжекционна система, която осигурява много по-прецизно впръскване и съответно по-добра мощност и по-малък разход. Въпросът ми е следния: Възможно ли е обикновената газова уредба да се модифицира, да й се добави и газов инжекцион ? Ако отговорът на този въпрос е "да", колко би струвала една такава модификация ?
Коментар
-
Ами всичко без бутилката, за газта и пълначката на бътилката се изхвърля и се слага инжекциона. Аз обаче не бих го правил - ако колата си работи добре със съществуващата уредба мисля че не си заслужава. Виж, ако трябваше да правиш всичко сначале - тогава вече е друго. Предполагам подмяната ще ти струва около 900-1000 лв.Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos
Коментар
-
qnisZ написа:Колешке за каква кола и с кой двигател става дума. Че по някой път по добрия вариянт е обикновенната *по добре се отразява на джоба и върши същата работа*. Иначе за индикацията няма проблеми става на всички само трябва самия ключ да има тази опция иначе ще трябва да смениш и него.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар