Здравейте,като си сменях изпарителя (старият съвсем беше сдал багажа), и после при ремонт на карбуратора, разбрах че газта се палела по-бавно от бензина, съответно точката на запалване трябвало да се измести с 4-5 градуса преди ГМТ, за да има колата същата динамика като на бензин. За целта служел този аванс процесор. Колата ми е фиат темпра, със запалване Марели. Оказа се, че понеже е от комп. блок, неможе да се правят разни магарии, за да не се слага процесор (фиксирана ми е на 10 градуса). Въпросът: има ли смисъл да дам 160лв. за аванс процесор (нов + монтаж), ще се подобри ли нещо с динамиката, и най-вече оправдан ли е този разход (има ли верятност да ми падне разхода на пропан-бутан)? Да платя ли за тая екстричка, или това са гешни пари хвърлени на вятъра?П.С.карам сравнително много - 80км. на ден по околовръстното (ако това има значение).
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Аванс процесор - що е то, и с какво се то яде?
Collapse
X
-
колата става по-мощна в ниски обороти,от гледна точка на вървене е добре,за икономия има около 5-10%друх плюс е че с по- голям аванс се намалява риска да ти прегорят изпускателните клапани.има хора ,които карат с такова чудо и са доволни.питай колегата qniz ,може да му се намира втора ръкапо ефтино.а и още нещо ,чувал съм че на колите на които уредбите са монтирани в чужбина им е сложен(едва лие излишен)дано съм помогналтипо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
хюндай акцент 1.5 CNG
киа каренс +метан
Коментар
-
само да кажа, че аванса ти в момента не е 10 а иначе противно на всички мнения мисля, че няма да усетиш разлика. че има- има, но тя ще е толкова незначителна, че ако те излъжа "монтирах ти аванс процесор" и ти се качиш и караш и като слезеш ще кажеш "е това е друго нещо" дано си ми разбрал мисълта опита ми се основава на ладата от едно време, която беше с делко. може да греша, но това ми е мнението!Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Благодаря на всички още умувам да дам ли пари за тая играчка или не (засега май клоня към да, ама 160лв. са ми малко множко за да пробвам, искам да съм 100% сигурен). а пакумба, що да не е 10 бе, мериха го, твърдо 10 градуса, без отклонение. незнам колко трябва да бъде (някъде към 11 май пишеше в книжката), ама толкова показа машинарийката на момчето, което ми прави трошляка, а той определено си разбира от работата."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Да се изкажа и аз . Щях да пиша в темата дето я започнах и аз за аванс процесора но тази е по нова. Вчера сложих такова нещо, само че българско - 35 лв, вързва се м/у еку-то и комутатора. Купих го с доставка от Rumen от форима за рено. Оказа се че за фиат с магнети марели, каквато е моята (2.0 IE) монтажа е по сложен, поради факта че фазите на искрата се променя при преход от празен ход към натоварване, което шашкаше процесора, за това се прави така че той да не работи при празен ход (взима се сигнал от TPS-а). Човека беше доста любезен по телефона за да решим проблема, за което му благодаря. За сега мога да кажа че като динамика се държи добре (карам на максимално предварение на процесора, което е около 8-10 градуса, гледано със стробоскоп по шайбата на коляновия вал) за разхода ще пиша по късно.
Коментар
-
Joro написа:Да се изкажа и аз . Щях да пиша в темата дето я започнах и аз за аванс процесора но тази е по нова. Вчера сложих такова нещо, само че българско - 35 лв, вързва се м/у еку-то и комутатора. Купих го с доставка от Rumen от форима за рено. Оказа се че за фиат с магнети марели, каквато е моята (2.0 IE) монтажа е по сложен, поради факта че фазите на искрата се променя при преход от празен ход към натоварване, което шашкаше процесора, за това се прави така че той да не работи при празен ход (взима се сигнал от TPS-а). Човека беше доста любезен по телефона за да решим проблема, за което му благодаря. За сега мога да кажа че като динамика се държи добре (карам на максимално предварение на процесора, което е около 8-10 градуса, гледано със стробоскоп по шайбата на коляновия вал) за разхода ще пиша по късно.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
GTipo написа:И мен ме заинтересова. За 35лв ако работи..и е добре изработен - що не...Сложи едни контакти на човека, може да се окажат полезни.
Коментар
-
Joro написа:Да, потърси го във форума на рено на лични. За сега процесора се представя добре. Мисля че разхода падна, но не съм я карал достатъчно за да дам точно колко. Само че за твоята трябва да се уточни начина на свързванеFIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
Върви добре. Е. не като на бензин де, защото миналата седмица си изчистих дюзите и видях какво значи да върви колата на бензин. Не бях я карал 4 години на бензин защото бяха запушени. Но определено ми падна разхода на газ. А че върви по добре на газ от преди монтажа на аванс процесора - това е сигурно. Мисля че не сбърках като го сложих.Офф: Понеже както писах по горе ми бяха запушени дюзите, една година и нещо я карах с механично чукче (делко от ланчия делта 86 година) за да си ръчкам предварението както си искам, нямах никакво гърмене в смукателния колектор. Дори и едно единственно..... А като си възтанових нормалното запалване започна от време на време да гърми като натисна рязко газта. Така беше и преди да сложа механичното делко. Интересно ми беше защо не гърми като е с чукче??????
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар