Замислих се вече и аз за газова. Изчетох мненията за уредби и като слушам вероятно ще е или БРС или Ловато. Може би дори Ловато щото я гледам на опела на баща ми вече пета година без проблем. Неговата обаче е за пълна инжекция и му бяха казали че тоая модел се монтира по-лесно и по-безпроблемно на пълен инжекцион. И даже така се оказа. И на всичкото отгоре цената му беше към 500лв.Интересува ме какво трябва да искам аз за моето Типо като е моно и по-скъпо ли ще е от пълна инжекция?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Каква газова да сложа на Типо 1.6 моно?
Collapse
X
-
Напротив, няма да е по-скъпо, а по-евтино. Моето е моно и е като при карбураторите - с плочка.Искай задължително да ти сложат едно реле дето да ти изключва бензиновата помпа когато си на газ. иначе монтажа е елементарен. Чувам че някои слагат и още едно допълнително реле което при преминаване подаване на контакт рестартира ЦПУ за да изчисти натрупаните грешки но моето така и не ги помни по принцип. Иначе нямям проблеми засега - вече близо 3 години. Изпарителя ми е Ловато, електронен - всичко останало си различно - бутилката е българска, клапаните така и не ги знам какви са. Имай предвид че при монтажа има зависимост каква плочка ще ти сложат - моята е някаква българск и мился да я подменям - има значение за разхода и вървежа каква е плочката - от това кави, колко и как са разположени дифузьорите на газта. Ако има оригинална плочка за твоя тип моно (моя е Бош а твоя не знам) е най добре да се сложи такава.Мога само да ти кажа че при мене въпреки че разхода ми нагаз на градско е по-голям спрямо на бензин като пари ми идва точно наполовина от каране на бензин - на градско ми идва средно 10лв/100 а на дълго 6,60лв/100кмУспех!Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
-
Re: Каква газова да сложа на Типо 1.6 моно?
geshabeli написа:Замислих се вече и аз за газова. Изчетох мненията за уредби и като слушам вероятно ще е или БРС или Ловато. Може би дори Ловато щото я гледам на опела на баща ми вече пета година без проблем. Неговата обаче е за пълна инжекция и му бяха казали че тоая модел се монтира по-лесно и по-безпроблемно на пълен инжекцион. И даже така се оказа. И на всичкото отгоре цената му беше към 500лв.Интересува ме какво трябва да искам аз за моето Типо като е моно и по-скъпо ли ще е от пълна инжекция?
Коментар
-
Да не забравиш и емулатора за ламбда сондата - към 60 лева е и за Типо е стандартно с газовата.Аз съм с Ловато електрически и нямам никакви грижи.Яворе, като гледам май няма да можем да смъкнем разхода на градско!!! Засякох я до морето и ми показа 7/100 газ - чак не е за вярване. Ама в града съм все още напобедим с 13/100 и нагоре! Ще взема да си купя колело ))))Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.
Коментар
-
Forsaken написа:Да не забравиш и емулатора за ламбда сондата - към 60 лева е и за Типо е стандартно с газовата.Аз съм с Ловато електрически и нямам никакви грижи.Яворе, като гледам май няма да можем да смъкнем разхода на градско!!! Засякох я до морето и ми показа 7/100 газ - чак не е за вярване. Ама в града съм все още напобедим с 13/100 и нагоре! Ще взема да си купя колело ))))Tipo 1.6 [149C2046]
Коментар
-
Аз съм с Типо 1.4 моно инж. и си сложих Ловато с ел. изпарител за 400лв.Майсторите ми казаха че задължително трябва да работи бензиновата помпа постоянно, защото по този начин се охлаждала дюзата и ако я изключат можело да зацикли!Реле за рестарт на управляващия блок ми сложиха ама за никакъв емулатор на ламбда сондата не съм чул! Ще ми каже ли някой за какво точно става дума?
Коментар
-
Forsaken написа:Яворе, като гледам май няма да можем да смъкнем разхода на градско!!! Засякох я до морето и ми показа 7/100 газ - чак не е за вярване. Ама в града съм все още напобедим с 13/100 и нагоре! Ще взема да си купя колело ))))Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
luato написа:Аз съм с Типо 1.4 моно инж. и си сложих Ловато с ел. изпарител за 400лв.Майсторите ми казаха че задължително трябва да работи бензиновата помпа постоянно, защото по този начин се охлаждала дюзата и ако я изключат можело да зацикли!Реле за рестарт на управляващия блок ми сложиха ама за никакъв емулатор на ламбда сондата не съм чул! Ще ми каже ли някой за какво точно става дума?Мамка му и прасе, на мене до морето едва на 9 ми падна, иначе е като пушка, уж съм я орязал без да пркалявам. Пича на газ анализа каза че даже ми е бедна сместа. Ама ние доста обикаляхме по плажове и работех често на място та сигурно затова ми е такъв разхода. Дай с тебе по един аванс процесор да сложим - аз май ще прежалвам 60 киннта ама разправят че на нашите много трудно се слагал, не знам защо - няма логика, пък нямам и път към София с моята кола да я закарам да я погледнат. Явбо нашия мото си има специфика на газ - повечко си хапваFiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.
Коментар
-
mariobg
-
Колега не искам да се засягаш, но това което си написал въобще не отговаря на истината!!! Значи ако беше така, до сега аз да съм смени 3 помпи и половина!!! Сега според различните газаджии различни версии, но колкото и да съм питал, статистиката е че половината са за спиране на помпата, другата половина не. И едните и другите според мен са прави!!! Тези със спирането й удължават живота, особенно на по-старичиките коли, но пък прецакват инжектора в повечето случай от липсата на охлаждане, което се осигурява от бензина който преминава постоянно от там при неспрените помпи... Според мен е въпрос на лично мнение по-въпроса. Аз съм склонен да наклоня везните към неспиране със опита върху моята кола, досега 3 години и половина на газ, помпата не е спирана, работи си все още, на бензин няма проблеми, колата си върви еднакво добре, не мисля че инжектора ми е запушен, вдига си 197 на бензин, малко не й достига до 200, или пък мен ме хвана хубето, знам ли. Аз гласувам за работеща помпа, това ми е личното менение!!!Fiat Croma 1.9 MultiJet 120 hp
Коментар
-
mariobg
-
По принцип ламбда сондата отчита количеството на остатъчния кислород в отработените газове (на Български е "алфа сонда").Дали двигареля работи на пропан-бутан или на бензин, остатъчния кислород трябва да е еднакъв(в случай че уребвата е настроена подходящо), за това мисля че не са нужни допълнителни "усройства" които да преобразуват сигнала към опръвляващия блок! А относно скапването на бензиновата помпа - то тя си работи ако си си запалил колата (ако караш а бензин). Ако си на пропан-бутан ще вирти през дюзата(на моно-жетроник) и ще я "охлажда". А ако беше да се разваля толкова бързо-за 1 година-ако карахме на бензин щяхме през 1/2 година да ги сменяме! ,понеже повече се натоватва!
Коментар
-
Извинявам се за неразборията, която създадох, но колкото хора, толкова и мнения! Къде компетентни, къде не - няма значение! Явно аз съм от вторите, но всичко, което съм написал по-горе е чуто и видяно от хора, на които това им е работата! Аз лично препатих с постоянно работеща помпа - изгоря, когато се наложи да покарам на газ последните 2 км след като ми свърши бензина. То, че аз съм си виновен - спор няма, но ако бензиновата помпа беше направена да се изключва на газ - нямаше да изгори! Като отидох след това в сервиза се учудиха, кой е този невежа, дето не е спрял бензиновата помпа на газ. Дадох 200 лева, които щях да си икономисам. Затова изказах мнение, че е по-добре да се спира. Никой никъде не ми е казвал за охлаждане на инжекциона, когато и той е изключен. А и запушването според мен се изключва, ако си палиш и си покарваш от време на време на бензин. За ламбда сондата не искам да споря - тук имаше тема за ламбда сондите и там всичко е описано.Ако Марио е прав аз лично ще си вържа помпата да циркулира постоянно!Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.
Коментар
-
Карай, не се коси толкова. Аз лично съм за изключена помпа - 2 години не ми се ’охлаждат’ инжекторите вече и няма проблеми. Естествено паля само на бензин и винаги имам бензин в резервоара. Но след като баща ми спука резервоар в камък без да рабере, изтече му бензина и замина помпата прдпочитам да е спряна.Нека всеки да реши за себе си. Другото решение е вместо реле да се сложи ключ на кабела на помпата и ако решиш да можеш ръчно да си я изключваш... е тва е.Как беше...ВСИЧКО КАЗАНО ТУК Е С ИНФОРМАЦИОННА ЦЕЛ, ДАВАЩИТЕ ИНФОРМАЦИЯ НЕ НОСЯТ ОТГОВОРНОСТ ЗА ПРОБЛЕМИ НАСТЪПИЛИ ВСЕДСТВИЕ СЛЕДВАНЕТО НА ТЕХНИТЕ СЪВЕТИ!Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар