Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За и против изключването на бензиновата помпа на газ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За и против изключването на бензиновата помпа на газ

    Както и на други колеги се случвало и моята бензинова помпа изгоря. Една от възможните причини е ниското ниво на бензина. Лично за мен това е донякъде основателна причина, тъй като обикновено държа бензин около първата чертичка. Не казвам, че ни ми е светвала резервата и съм карал така, но винаги съм гледал това да не е дълго време (според финансовите възможности разбира се ). Не ми се е случвало колата да угасне поради липса на бензин. Единствените ми съмнения, че помпата е възможно да остава "на сухо" е при влизане и излизане от подземния гараж, където наклоните са големи предвид късите разстояния, но пък само веднъж или два пъти съм забелязал стрелката на нивото на бензина да "удари" на нула, което би трябвало да означава, че малкото количество от тази "скъпоценна" течност е отишло отпред или отзад на резервоара.От написаното до тук си вадя извода, че помпата е щяла да изгори дори да карах само на бензин. Може и да греша, но за това е питането.Тези, които защитават тезата, че помпата трябва да е винаги включена, казват, че така се охлаждала. Вярно, че се охлажда, ама ако се изключи тогава за какво ще е това охлаждане? Според моите скромни познания, докато помпата върти (непрекъснато при работа на газ) тя не прави нищо друго освен да подържа едно постоянно налягане в системата. До колкото съм чувал поне за тези системи с "байпас" излишното гориво се връща обратно в резервоара. Ако инжектора не е изключен, а би трябвало да е, тогава в колекторните тръби ще влиза и бензин освен газ и може би ще се получи случая както на колегата, на когото му гореше яко бензин освен газ. Ако инжектора е изключен тогава през него не върви бензин и версията за "охлаждане" на инжектора според мен също отпада! Поправате ме ако греша! Той остава да работи само при палене и зимно време малко по-дълго на бензин за загряване. От това второ разсъждение, според мен следва, че оставането на включена помпа се обезмисля. Остава единствено варианта да се подържа постоянно налягане в системата. Това налягане би могло да се използва "по спешност" при положение, че ни е необходимо по-бързо ускорение (при изпреварване например) и преквключим ръчно от газ на бензин. Лично аз този номер съм го правил веднъж. До колкото съм чел във форума налягането на бензина в системата се запазвало поне 2 часа след спиране на движение. Това ще рече, че на дълъг път може да падне налягането на бензин и при "бързо" превключване, докато "наеме" помпата, колата да "забие" за кратко предница.Според мен от разсъжденията до тук може да се каже, че е по-добре бензиновата помпа да се изключва при работа на газ. Няма предвид да изключва изобщо.Може би пропускам нещо или пък за нещо не съм прав и за това искам да подложа на преценка всички "за" и "против" и да реша какво да правя с новата бензинова помпа.
    FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
    ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

    #3
    Помпата се изключва с реле свързано с ключа Газ-Бензин, темата е коментирана по много форуми, мързи ме да обяснявам що трябва да се изключи, ма ако искате да работят помпите Ви по дълго - изключете ги
    Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
    Uno 75 1.5i.e.8V 88`

    Коментар


      #4

      Коментар


        #5
        помпа

        мисля че нетрябва да се изключва от личен опит на Пунтото свърши газта и не работи на бензин а бях на 50 метра от бензиностанцията в много случай после ремонт на помпата аз е смених на Ситроена ми докаран от вън е с газова BRC - оригинална и там въпреки че има доста електроника за газовата не е изключенатова е че винаги да си има бензин поне 5 литра
        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

        Коментар


          #6
          deadairplane написа:
          Crusader написа:
          Помпата се изключва с реле свързано с ключа Газ-Бензин, темата е коментирана по много форуми, мързи ме да обяснявам що трябва да се изключи, ма ако искате да работят помпите Ви по дълго - изключете ги
          На дъртия опел дето карах едно време се случи следното нещо: След около 9-10 месеца каране само на газ, ми свършва бутилката и обръщам на бензин и какав беше резултата, обаждам се на един бивш колега да ме дърпа до газстанцията, а резервоара на бензина наполовина. След това нова помпа, нов филтър и промиване на резервоара и нещата се оправиха. Причината във помпата филтъра и резервоара се беше получило нещо като тиня някакво такова гадно нещо като водораслите по камъните на планинслите реки. След това веднага откачих релето дето ми спира помпата. Според мене помпата трябва да си работи за да не се получават такива затлачвания и блатни простотии.
          Точно за това винаги съм държал на следното - палене на бензин и поработване до около половин минута преди да се мине на газ, и това ВСЯКО палене. Така иначе спряната помпа поработва и обменя бензина в резервоара, като не позволява да се образува този налеп.Освен това всеки месец бензинче по за 5 или 10 лева - да си има колата за палене и да се освежава горивото. После като се посъвере бензин - ведниж на 3-4 месеца - да се покара 100-200км на бензин - хам да изгори стария, хем и да поработи инжекцията и помпата.Имайте предвид че колкото и да е странно - бензина изветрява. На Типото бях по гореописаната система, ама веднъж ми паднаха 30литра бензин (гарантирано от ОМВ) на половин цена и ги купих. Продължих да си я карам на газ и не доливах друг бензин няколко месеца. В едим момент ми свърши газта далеч от газстанция и установих че колата не върви хич и нещо в мотора, особено при ряз на трета по баир, чука както се чува аванса на жигулата. Да ама типото е без аванс и др. такива. Установих че на бензина толкова е паднало октановото (или друго) число че не става за каране. Тогава на един Шел сложих 10 литра от най силния и тропането почти изчезна след няколко минути. Внимателно изгорих почти всичкия бензин и си долях 95 и започнах по гореописаната схема.
          Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

          Коментар


            #7
            аз съм на принципа спирам си помпата и 1-2 пъти седмично си карам по малко на бенз да се поврти и това е. по 1 км е напълно достатъчно- иначе си има износване като всяко нещо четки колектор лагерчета всеки знае.
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #8
              Ето какво отговориха от Фобос дали изключват помпите:стандартно не изключваме помпата на инжекциона само ако клиента желае по добре е бензина да циркулира но е задължително нивото на бензин да е поне 1/2 ----------
              Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos

              Коментар


                #9
                Една от причините да не съм монтирал АГУ на колата ми е именно неизяснения въпрос с бензиновата помпа!Познавам поне 3 ма на които им изгоря защото беше включена постоянно, и ако единия е карал рядко на бензин то другия палеше всеки ден колата си на "скъпото" именно за да не "клеяса"!
                FIAT Brava 1.4 12V, FIAT Punto 1.7 TD
                FIAT Stilo 1.9 Jtd, FIAT Brava 1.2 16V CNG
                FIAT Stilo 1.2 16V LPG

                Коментар


                  #10
                  Stoyo написа:
                  Една от причините да не съм монтирал АГУ на колата ми е именно неизяснения въпрос с бензиновата помпа!Познавам поне 3 ма на които им изгоря защото беше включена постоянно, и ако единия е карал рядко на бензин то другия палеше всеки ден колата си на "скъпото" именно за да на "клеяса"!
                  едно нова помпа китайска струва под 100 леа се пак мноо важно, че ще дам 100 лв един път на 60-80 000 км и то евентуално, казвам евентуално, защото я спирам
                  Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                  Fiat Bravo'97 1,6 16v
                  Fiat Tempra'91 1,6 mono

                  Коментар


                    #11
                    И на двете ми предишни коли бях изключил бензиновите помпи. И с двете бях изминал по около 80000км. и ги продадох с работещи помпи. Сега с фиата съм изминал около 40000км. на газ като помпата е спряна и за сега нямам проблеми (да чукам на дърво, че тъкмо го похвалих, че за две год. и половина го карам и съм сменил само два предни амортесьора и изпляска спирачната помпа), като задължително сутрин го паля на бензин и изминавам около 1км. и вечер прехвърлям на бензин пак 1км. преди да паркирам. През деня зависи от престоя повтарям същата процедура с паленето на бензин.
                    BRAVA 1,4 12V
                    Nissan Navara

                    Коментар


                      #12
                      Май все повече ми се затвърждава мнението, че причината да изгори помпата е ниското ниво на бензина в резервоара. Няма какво да се лъжем, че в повечето случай караме на резерва. Ако не се изключва помпата трябва да подържа поне половин резеревоар както съветват колеги.
                      FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                      ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                      Коментар


                        #13
                        До половината не го държа пълен, но никога не оставям да ми светне лампата за свършване на горивот.
                        BRAVA 1,4 12V
                        Nissan Navara

                        Коментар


                          #14
                          Добре де, не може ли да се направи междинен вариант. Примерно да се включва, ако има достатъчно бензин, да повърти малко, колкото да не клеясва и ако се кара на газ да се включва примерно на всеки час по за 2..3 минути - тогава няма да прегрява, няма да се износват лагерите и четките и няма да клеясва.Простичко е.
                          Fiat Ritmo 105TC
                          1600cc 105к.с.

                          Коментар


                            #15
                            И според мен по добрият вариант е да бъде постояно включена помпата при мен преминаването от бензин на газ става при определени обороти и запалването ми винеги става на бензин.

                            Коментар

                            Working...
                            X