Както и на други колеги се случвало и моята бензинова помпа изгоря. Една от възможните причини е ниското ниво на бензина. Лично за мен това е донякъде основателна причина, тъй като обикновено държа бензин около първата чертичка. Не казвам, че ни ми е светвала резервата и съм карал така, но винаги съм гледал това да не е дълго време (според финансовите възможности разбира се
). Не ми се е случвало колата да угасне поради липса на бензин. Единствените ми съмнения, че помпата е възможно да остава "на сухо" е при влизане и излизане от подземния гараж, където наклоните са големи предвид късите разстояния, но пък само веднъж или два пъти съм забелязал стрелката на нивото на бензина да "удари" на нула, което би трябвало да означава, че малкото количество от тази "скъпоценна"
течност е отишло отпред или отзад на резервоара.От написаното до тук си вадя извода, че помпата е щяла да изгори дори да карах само на бензин. Може и да греша, но за това е питането.Тези, които защитават тезата, че помпата трябва да е винаги включена, казват, че така се охлаждала. Вярно, че се охлажда, ама ако се изключи тогава за какво ще е това охлаждане? Според моите скромни познания, докато помпата върти (непрекъснато при работа на газ) тя не прави нищо друго освен да подържа едно постоянно налягане в системата. До колкото съм чувал поне за тези системи с "байпас" излишното гориво се връща обратно в резервоара. Ако инжектора не е изключен, а би трябвало да е, тогава в колекторните тръби ще влиза и бензин освен газ и може би ще се получи случая както на колегата, на когото му гореше яко бензин освен газ. Ако инжектора е изключен тогава през него не върви бензин и версията за "охлаждане" на инжектора според мен също отпада! Поправате ме ако греша! Той остава да работи само при палене и зимно време малко по-дълго на бензин за загряване. От това второ разсъждение, според мен следва, че оставането на включена помпа се обезмисля. Остава единствено варианта да се подържа постоянно налягане в системата. Това налягане би могло да се използва "по спешност" при положение, че ни е необходимо по-бързо ускорение (при изпреварване например) и преквключим ръчно от газ на бензин. Лично аз този номер съм го правил веднъж. До колкото съм чел във форума налягането на бензина в системата се запазвало поне 2 часа след спиране на движение. Това ще рече, че на дълъг път може да падне налягането на бензин и при "бързо" превключване, докато "наеме" помпата, колата да "забие" за кратко предница.Според мен от разсъжденията до тук може да се каже, че е по-добре бензиновата помпа да се изключва при работа на газ. Няма предвид да изключва изобщо.Може би пропускам нещо или пък за нещо не съм прав и за това искам да подложа на преценка всички "за" и "против" и да реша какво да правя с новата бензинова помпа.


Коментар