Както и на други колеги се случвало и моята бензинова помпа изгоря. Една от възможните причини е ниското ниво на бензина. Лично за мен това е донякъде основателна причина, тъй като обикновено държа бензин около първата чертичка. Не казвам, че ни ми е светвала резервата и съм карал така, но винаги съм гледал това да не е дълго време (според финансовите възможности разбира се ). Не ми се е случвало колата да угасне поради липса на бензин. Единствените ми съмнения, че помпата е възможно да остава "на сухо" е при влизане и излизане от подземния гараж, където наклоните са големи предвид късите разстояния, но пък само веднъж или два пъти съм забелязал стрелката на нивото на бензина да "удари" на нула, което би трябвало да означава, че малкото количество от тази "скъпоценна" течност е отишло отпред или отзад на резервоара.От написаното до тук си вадя извода, че помпата е щяла да изгори дори да карах само на бензин. Може и да греша, но за това е питането.Тези, които защитават тезата, че помпата трябва да е винаги включена, казват, че така се охлаждала. Вярно, че се охлажда, ама ако се изключи тогава за какво ще е това охлаждане? Според моите скромни познания, докато помпата върти (непрекъснато при работа на газ) тя не прави нищо друго освен да подържа едно постоянно налягане в системата. До колкото съм чувал поне за тези системи с "байпас" излишното гориво се връща обратно в резервоара. Ако инжектора не е изключен, а би трябвало да е, тогава в колекторните тръби ще влиза и бензин освен газ и може би ще се получи случая както на колегата, на когото му гореше яко бензин освен газ. Ако инжектора е изключен тогава през него не върви бензин и версията за "охлаждане" на инжектора според мен също отпада! Поправате ме ако греша! Той остава да работи само при палене и зимно време малко по-дълго на бензин за загряване. От това второ разсъждение, според мен следва, че оставането на включена помпа се обезмисля. Остава единствено варианта да се подържа постоянно налягане в системата. Това налягане би могло да се използва "по спешност" при положение, че ни е необходимо по-бързо ускорение (при изпреварване например) и преквключим ръчно от газ на бензин. Лично аз този номер съм го правил веднъж. До колкото съм чел във форума налягането на бензина в системата се запазвало поне 2 часа след спиране на движение. Това ще рече, че на дълъг път може да падне налягането на бензин и при "бързо" превключване, докато "наеме" помпата, колата да "забие" за кратко предница.Според мен от разсъжденията до тук може да се каже, че е по-добре бензиновата помпа да се изключва при работа на газ. Няма предвид да изключва изобщо.Може би пропускам нещо или пък за нещо не съм прав и за това искам да подложа на преценка всички "за" и "против" и да реша какво да правя с новата бензинова помпа.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За и против изключването на бензиновата помпа на газ
Collapse
X
-
deadairplane
-
помпа
мисля че нетрябва да се изключва от личен опит на Пунтото свърши газта и не работи на бензин а бях на 50 метра от бензиностанцията в много случай после ремонт на помпата аз е смених на Ситроена ми докаран от вън е с газова BRC - оригинална и там въпреки че има доста електроника за газовата не е изключенатова е че винаги да си има бензин поне 5 литра
Коментар
-
deadairplane написа:Crusader написа:Помпата се изключва с реле свързано с ключа Газ-Бензин, темата е коментирана по много форуми, мързи ме да обяснявам що трябва да се изключи, ма ако искате да работят помпите Ви по дълго - изключете гиAlfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Една от причините да не съм монтирал АГУ на колата ми е именно неизяснения въпрос с бензиновата помпа!Познавам поне 3 ма на които им изгоря защото беше включена постоянно, и ако единия е карал рядко на бензин то другия палеше всеки ден колата си на "скъпото" именно за да не "клеяса"!FIAT Brava 1.4 12V, FIAT Punto 1.7 TD
FIAT Stilo 1.9 Jtd, FIAT Brava 1.2 16V CNG
FIAT Stilo 1.2 16V LPG
Коментар
-
Stoyo написа:Една от причините да не съм монтирал АГУ на колата ми е именно неизяснения въпрос с бензиновата помпа!Познавам поне 3 ма на които им изгоря защото беше включена постоянно, и ако единия е карал рядко на бензин то другия палеше всеки ден колата си на "скъпото" именно за да на "клеяса"!Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
И на двете ми предишни коли бях изключил бензиновите помпи. И с двете бях изминал по около 80000км. и ги продадох с работещи помпи. Сега с фиата съм изминал около 40000км. на газ като помпата е спряна и за сега нямам проблеми (да чукам на дърво, че тъкмо го похвалих, че за две год. и половина го карам и съм сменил само два предни амортесьора и изпляска спирачната помпа), като задължително сутрин го паля на бензин и изминавам около 1км. и вечер прехвърлям на бензин пак 1км. преди да паркирам. През деня зависи от престоя повтарям същата процедура с паленето на бензин.BRAVA 1,4 12V
Nissan Navara
Коментар
-
Май все повече ми се затвърждава мнението, че причината да изгори помпата е ниското ниво на бензина в резервоара. Няма какво да се лъжем, че в повечето случай караме на резерва. Ако не се изключва помпата трябва да подържа поне половин резеревоар както съветват колеги.FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
Добре де, не може ли да се направи междинен вариант. Примерно да се включва, ако има достатъчно бензин, да повърти малко, колкото да не клеясва и ако се кара на газ да се включва примерно на всеки час по за 2..3 минути - тогава няма да прегрява, няма да се износват лагерите и четките и няма да клеясва.Простичко е.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар