Колеги, понеже не искам да оспамвам темата на колегата ( http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=16996 ), а и одавна си мисля да пускам моя такава, но все забравям или не остава време сега искам и аз да запитам. Може ли някой по-запознат да ми каже, каква е връзката между входния въздух, това колко газ пуска изпарителя по тръбичките към моното и ламбда сондата. Вече какво ли не съм сменял, гледал и пипал и няма смъкване мамка му. 15-16/100 градско 10/100 навън. И все ми се струва, че нещата се въртят около тези три неща. Ето и цялата кратичка история:Когато я взех беше 15/100 градско и 9/100 навън. Ламбдата беше пътник, но все пак я имаше и онази досадна ламба на таблото присветкваше доста рядко и за по съвсем малко, а колата вървеше, ма малко спънат конь... После ходих на някакъв газаджия-слухар, дето каза "много въздух взима" и навря във въздуховода едно такова от гърло на бутилка. От тогава разхода не падна, но дръпна значително от към вървене. После (след няколко месеца) започна да харчи адски много, стигна до 23/100 в последствие се оказа до голяма степен трафика виновен ) на 12/100. след това я прегрях и се наложи ремонт. Сега ламбдата е умрела одавна, а след ремонта на главата имам и сменен въздушен филтър (ургиналдъ BOSCH за мойта колица - 26 лв), няколко мои намеси по врътките на газовата и сега в момента е 12-13/100 градско (до 15 при повечко ръчкане и трафик) на 10/100 навън и няма мърдане надолу. Онзи ден ходих на газ анализ и човека каза и показа на компа, че е просто в перфектноте граници (хили се и каза, че ще ме препоръчва, като споделих, че сам съм пипал сам по врътките на системата )Та и на окончателните питания: 1. Как влияе количеството на входния въздух при газовата система?2. Как влияе количеството подадена газ на разхода? В смисъл, ако завъртиш повечко кранчето пуска по-малко газ, ма не върви и съответно натискаш повечко педала => дига разхода... и обратното - ако го развъртя дали няма да се наложи да пипам по-малко педала... Чувал съм, че имало всеобща заблуда, че кола 1.1 била мнооого по-икономична например от 1.6 например (при еднакви купета), хатчели горедолу едно и също точно по тази причина.3. Нещо все повече си мисля, че ламбдата ми играе някакви мизерии, въпреки че всички ми казват "На газ все едно я няма, не я брой". Но Тя сега е одавна умряла и тази ламба на таблото светва 5 минути след като запаля и не изгасва. Съответно показва, че натрупва гршка в компа. А от там ми се струва, че ми "такова" харченето...Та това е колеги. Колкото повече време минава все си мисля, че харча се върти точно около тези три неща да го
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
И пак за разхода на газ... :( - 1.6 i.e.cat DOHC 149.C2.046
Collapse
X
-
Етикети: –
-
Дай отзад напред. Ако нямаш ламбда контрол ламбда сондата хич не я брой, може да ти похарчва повечко на бенз заради нея и да не върви на бенз. На газ не играе, наистина.Количество подадена газ - нещата не са толкоз прости - завърти и като не пуска газ няма да харчи. Да, ама НЕ. Те затова хората тия работи ги правят с газ анализатор. Идеята е, че горивото и въздухът трябва да се смесват в точно определени пропорции за да е правилно изгарянето. Бедната смес гори бавно, богатата - също! Това е 100% вярно за бензина, за газта - може и да има особености. Но ако е богата пак би трябвало да ти мирише на газ при ауспуха. Постановки като "много въздух взима" ми се струват някакви хакове, но не и обосована намеса с цел правилна работа на двигателя. Тоя двигател са го смятали цял екип инженери, и накрая идва бай Пенчо и запушва входа на въздуха. Че тая кола да не би на газ да й трябва по-малко въздух отлкото на бензин? Айде бе!И накрая - не съм казал, но пак повтарям - изпарителя! С времето мембраните се втвърдяват и оттам идва повишения разход. Особено ако палите и веднага минавате на газ. АЙде сега е жега, ама преди няколко седмици сутрин беше 12-15 градуса, изпарителя не би се разсърдил на 2-3 минути работа на бензин. Оффтопик - дюзите същоАнтверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
-
Мисля, че все пак трябва да си оправиш ламбдата. Нали знаеш, че е вързана с ЕКУ-то и от там вече кой знае в какъв режим работиш. Колкото до регулиране на оптимална смес гориво/въздух няма друга алтернатива освен ламбда газ контрол. Това е чудото, което ти управлява стъпковия мотор....И разбира се ТАП-а. Според опита на колегите това са двете неща за нашите моно инжекциони, които да вкарат бензиновия двигател да работи в режим на газ. В момента съм на 10,5 градско надявам се като сложа горепосочените две устройства да постигна вървежа и разхода на бензин само че на газFIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар