Здравеите от колеги от Форума..За 1,2/75 МPI мотор-само обикновенна газова..никакви газови инжекциони..След като ходих хасам натам по разни газ сервизи с мотото:Абе на такова Пунто 1,2 /75 слагахме обикновенна-само проблеми ,много харчи,гърми и т.н.Значи;след дълго мислене сложих обикновенна ЛОВАТО с емулатори на дюзите и ламбда сондата..Дотук добре:работеше колата като змеи,даже по-добре от бензин..няма гърмежи и досега ..1 година вече..да чукна на дърво...Но каквото и да права до ден днешен е 10./100 градско в София и скоро го засичах на извън градско 7,5-8/100км при 90-100км/чТа да си доидем на думата за проблемите с ЕЦУ-то..Мине не мине 50-100км и компа се бъгваше.. признаци..като мина на бензин ниски нестабилни обороти на празен ход,няма мощност колата..на газ е ОК./То не беше ходене по сервизи..ресетват компа дигат рамене..ами защо не сложи газов инжекцион?Така са всички Пунтовци..Ауто Италиа,Ванто.....други сервизи..ЗАПОМНЕТЕ:ЛАМБДА ЕМУЛАТОРА НЕ ПОМАГА!..напротив..щом го свържа към ламбда контрола и ЕЦУ..за около 50км компа се бъгваше..Накрая оставих лабда сондата свързана постоянно към ЕЦУ и в режим на ГАЗ(По-принцип при ГАЗ едно реле от Заволи ламбда контрол я прехвърля към ПИК процесора на ламбда контрола а към ЕЦУ се подават 0,2-0,9В правоъгълни импулси от врадения ламда емулатор)При топва свързване колата се държеше стабилно около 150-300км и пак ЕЦУ-то натрупваше грешка..След много изгубено време,вклучително тестване за лоши ламбди сонди и Т,.нрешението доиде от само себе си..Когато се откачи ламбда сондата от ЕЦУ-то на кабела отвътре се появяава 0,4-0,5 в напрежение което повежда ЕЦУ в т.н.сервизен режим...за бензин е лошо-голям разход ,лоша динамика и т.н...НО за ГАЗ?????След проба(в резим на ГАЗ релето от ламбда контрола просто прекъсва кабела на ламбда сондата и прекъснах работата на ламбда емулатора)..О чудо!!Колата престана да прави номера?ЕЦУ то не се бъгва вече..минах около 3000км оттогава..не свети авариината лампа..всичко си доиде на местото..Последно:в режим на газ колеги прекъсваите с реле кабела на ламбда сондата..може на някои коли да свети чек лампата ама не пречи..Компа не натрупва грешкиВ режим на бензин,релето закача ламбда сондата към ЕЦУ-то и всичко си работи добре..ТА..може на някои коли наистина да е необходим ламбда емулатор но ЗА ФИАТ ПУНТ 1,2/75 МПИ..е противопоказно..Това е..Споделям ,засщото много колеги имат този проблем и разни сервизи само ги скубат за тестове,емулатори и разни подобниУспех!Краси
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Fiat PUNTO 1,2/75 MPI..ECU/GAS проблемите:решение
Collapse
X
-
решение газ
ето едно найстина добро решение аз също сложих на дюзите релета работи без да придърпва като се прехвърля бензин/ газ а емулатора на сондата найстина бъгва ECU на колата и като извадиш + се оправя на бензин и ако караш на бензин си е добре но като прехвърлиш на газ пак се развая на бензин ако покараш 20 км на бензин пак се оправя без нищо да се прави по колата при мен емулатора бъгваше ECU даваше му други стойности или не вяха Правоъгълни импулси или повече мили волтове завъртях тримерчето и всичко се оправи на газси е добре и на бензин не се тормози колата не гасне и не забива нос но установих че големия разход ми е от стара сонда -плаче за нова моторчето за празинход си е добре като паля паля без газ и на нагорнище мога да изкачвам без да натискам газта
-
При вас проблемът идва от "по-интелигентните" ви ЕКУ-та т.е. те разпознават и кога ги "лъжат" или казано иначе подаването на едни и същи стойности на напрежение имитиращо напрежение от ламбда сонда продължително време, ЕКУ също го отчита като грешка т.е. като "повредена ламбда сонда". Проблема се решава с ламбда газ контрол или казано иначе приблизително от 250 до 450лв.FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
Е ако ще се дават 600 лв. за газ и допълнително 250-450 лв за ламбда газ контрол (както е написал колегата brat_John) не е ли по-добре да се сложи газов инжекцион? Цената става почти същата ...Колега Костов, завиждам ти за търпението ... аз ако имах толко много проблеми нямаше да експериментирам а щеше да изхвърля газовата на моментаFiat Brava 1,6 16v '96, Fobos
Коментар
-
Колега Костов-аз миналата година ти писах няколко пъти -ама ти не!Самолет та самолет!!!Същата кола само с емулатор на дюзите-разход същия;вървене перфектно и не трупя грешки!Колеги не си усложнявайте живота с всякакви експирименти по Фиятите защото им ставаме РОБИ!!!А те са обикновенни и евтини коли!!
Коментар
-
Да..съгласен съм с колегата..да не ставаме роби на колите..Иначе къде по-лесно е заплатите да са ни от 1000лв нагоре..Няма да се сетя за газова..На отговора на първия колега с BRAVA -та..значи обикновенна газова е около 450-500лв с монтажа..ЛОВАТО или БРЦ..Ламбда контрол има при колегата quis-Янко ..150лв нови .много добриКраси
Коментар
-
Не знам дали сте чели, но си правих сам емулатора за ламбда сондата и излезна адски кадърен! Просто той си е с реле, което прекъсва лабда сонда кабела. То няма как иначе. Проблема при мен идва от друго място. Ламбда сонда елулатора се захранва на 12в, а там има адски много смущения, и ако са ми сложили обикновени кабели, без екранировка сте си за никъде...премерено с осцилоскоп! Страшни смущения!Моите експерименти доказаха, че моето ЕКУ си се лъже достатъчно, само ако му се подаде верния сигнал, по честота и амплитуда, в определени граници. Което и направих, и лампата за грешка...не свети. И не е светнала до сега, от месец-два. При никакви положения.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар