Започвам да пиша тези редове не с целта да правя антиреклама или да се опитвам да изтъквам недостатъци на дадения продукт. Ще споделя с вас колеги какво ми се случи през последните две седмици след поставянето на комплект от горепосочените свещи на Марийката.Последния ден преди да сложа свещите засякох разхода в градски условия - на икономичен режим с 10 лева ( 10/0,95=10,52 литра газ) изминах 85 километра или 10,52/85 = 12,38 - пирфектен разход на газ - същия какъвто си е и на бензин.Следваше една доста сложна според мен процедура по смяната на свещите ( може би защото досега не съм присъствал на смяната им) и отново 10 лева газ на същата цена и .............след един ден газта свърши а бях минал само 62 километра........Помислих, че газта е проблема - отново заредих този път за 30 лева тоест до горе и в понеделник бях изминал 183 километра и .........газта свърши. Полудях.Вчера си сложих обратно старите свещи ( които са на 12 хиляди км и ефекта беше налице - с 10 лева = 10 литра газ изминах 92 км от които 20 по околовръстното - северната дъга)Оказва се, че си е най-добре да си карам колата с предписаните свещи от производителя, независимо че съм газифицирал машината.Само да подчертая, че свещите бриск ги закупих от официалния представител за БГ.........Поздрави!М.К.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За свещите Brisk Silver .....и още нещо
Collapse
X
-
А пък аз да се похваля - смених си преди 2 седмици свещите. Старите бяха на ххх нанай си километри и колата почна да прекъсва след като ми изгърмя една от бобините. След смяната на бобината колата ми стренно прекъсваше на всякакви обороти - от 1000 до 5000 об/мин. Преди да мина на кардиналното решение от нова бобина за 115 лева реших да я разглезя с нови свещи. Купих си най-евтините Brisk Еxtra DR17TC - три-електродни за колосалната сума от 16,80 лева общо. На старите разстоянието между електродите бе станало повече от 1,5 мм. Смених ги и колата заспа, литна и свали разхода още повече - сега съм на 7,5-7,8 градско и под 6 извънградско (с настъпване до 180 км/ч - 6,5 л/100км.) Някои ще попитат - защо Brisk? Ами защото никой няма да тръгне да прави ментета на чешки неизвестни никому свещи, докато се нагледах на всякакви ментосани лидери като Bosch, Champion и NGK. Та моя съвет е - не пестете жълти стотинки за нови свещи - Brisk имат и модел специално за коли на ГАЗ.
-
абе нищо има няма , свещи като свещи. едиснтвеното, което трябва да правят е да прескочи искра между електордите и това е. аз лично не вярвам да ти се е променил така драстично разхода от свещите, освен ако не се окаже някоя дефектна да не дава искра и да бачка на 3 цилиндъра колата. ако всички свещи бачкат, то промяната в разхода не е надписа на свещта. разликата между шампион и бриск не е толкова огромна ,колкото си мислите според моето скромно мнениеLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
За Richard BurnsАз преди време си карах старата кола с такива свещи. Колата беше Опел Астра. И бях очарован от тях. И като разход и като вървеж. Сега като си сложих газов инжекцион на Мареата, в сервиза ми казаха да си сменя свещите, но ми направиха неколкократна забележка да не слагам разни свещи за газ и т.н.! И то толкова настоятелно го казаха, че нямаше как да не се вслушам. Сложих си такива дето си ги дават за колата. Колата е 1.6 16V. Та си правя извода, че явно са имали и те подобен проблем, щом бяха толкова категорични да не слагам такива свещи!За StiloЗа жалост колега вече има ментета на Бриск-а. И то много сполучливи, т.е. трудно различими от оригинала! И мой приятел си изпати точно с такива. Има два варината на ментетата. Единия е руски, другия китайски. Китайския е по-трудно различим. Общо взето аз съм ги зачертнал вече от списъка си. Иначе и аз като теб за старата ми колица по тая логика ги взех и бях много доволен. Но сега вече след като видях ментаците и след като газаджиите ми забраиха да слагам такива на Мареата приключих с тях
Коментар
-
Относно ментетата - като поръчваш на китайците да ти произведат нещо - просто им даваш логото и марката и .... Та идеята ми е, че този дето внася ментета нищо не му пречи да внесе на всички известни и неизвестни марки. И тогава няма значение дали е бош или е бриск ... под лепенката е едно и също. Аз мисля че е по-важно от къде се взимат, а не каква е марката. И това не само за свещи а за всякакви продукти както се досещате ...Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos
Коментар
-
Аз също съм с бриск, пако от вносителя, 3 електродни. Откакто съм ги сложил двигателя почна да мърка, оборотите ми не играят, адски стабилна работа, даже малко повече мощност има...мисля обаче че старите свещи бяха на поне 30 000км Това, което ми направи впечатление, още като ги сложих е че се пали по-трудно. С оригиналните шампионки от половин завъртане, тези им трябва 1 поне. Не става въпрос за мъчене при запалване или нещо такова...На газ пък...след газ анализатора си паля от 1 завъртане. Без проблеми. Остана високия разход на газ...каквото и да става. Сега се замислям дали да не си купя един комплект на шампион, оригинални до пръсване да видя какво ще стане с разхода. Ей така от любопитство.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
Аз моето купе го купих от германия и там са сложили беру 4 електродни свещи обаче след като монтирах газовата с тях ми гръмна 1-2 пъти и като порових из каталози се оказа че тези изобщо не са за моя двигател купих си денсо по каталог и с тях двигателя е ок нищо не съм променял в настроиките и гърменето изчезна.Обичам си работата.
Коментар
-
И аз сложих Денсо по препоръка на Бобо преди година.Имах едно придърпване на 1500-2000 оборота, което изчезна след смяна на свещите.Старите ми бяха NGK-Fiat и според мен си бяха оригиналните на колата.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
zgabrovski написа:И аз сложих Денсо по препоръка на Бобо преди година.Имах едно придърпване на 1500-2000 оборота, което изчезна след смяна на свещите.Старите ми бяха NGK-Fiat и според мен си бяха оригиналните на колата.
Коментар
-
Никой нищо не казва за Бош. Аз карам Бош в момента с итриев електрод. Преди карах Бош с четири полюса. С тях изкарах над 40 000. От които 10000 на газ. Смених ги тъй като видимо се беше увеличило разстояните между електрода и полюсите. Иначе на свещите нищо им нямаше в смисъл да прекъсват или повишен разход. Сложих Бош с итриев електрод тъй като бях чел някъде, че въпросния електрод бил добре да използва за каране на газ. Единственото, което се промени според мен е, като че ли преди на бензин палеше с една идея по-лесно (все пак четири полюсни свещи). Сега откак ми се повреди бензиновата помпа и съм принуден да паля на газ имам чувството, че пали по-бързо от колкото на бензин. Само една малка, но може би съществена подробност и двата комплекта свещи са купувани от Австрия. Колата от там дойде с четириполюсните, а тази зима купих тези с итриевия електрод. Там също е пълно с китайска стока, но може би там пращат първо качество, а тук ...... Сори ама май се получиFIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
гяаааа,60 лв за свещи,аз си купих бриск по 1.5 и съм по доволен от шампион и магнет-марели от евро 07и тези са от обикновенните,не че им првя реклама ама след като съм карал с няколко различни марки и бриска работи добре,пак ще си купя бриск"присъствал" ами аз редовно присъствам като държа ключ 21 с удължение в ръце и си ги сменям самтипо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
хюндай акцент 1.5 CNG
киа каренс +метан
Коментар
-
Stilo написа:А пък аз да се похваля - смених си преди 2 седмици свещите. Старите бяха на ххх нанай си километри и колата почна да прекъсва след като ми изгърмя една от бобините. След смяната на бобината колата ми стренно прекъсваше на всякакви обороти - от 1000 до 5000 об/мин. Преди да мина на кардиналното решение от нова бобина за 115 лева реших да я разглезя с нови свещи. Купих си най-евтините Brisk Еxtra DR17TC - три-електродни за колосалната сума от 16,80 лева общо. На старите разстоянието между електродите бе станало повече от 1,5 мм. Смених ги и колата заспа, литна и свали разхода още повече - сега съм на 7,5-7,8 градско и под 6 извънградско (с настъпване до 180 км/ч - 6,5 л/100км.) Някои ще попитат - защо Brisk? Ами защото никой няма да тръгне да прави ментета на чешки неизвестни никому свещи, докато се нагледах на всякакви ментосани лидери като Bosch, Champion и NGK. Та моя съвет е - не пестете жълти стотинки за нови свещи - Brisk имат и модел специално за коли на ГАЗ.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар