Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Жълт светодиод на автоматичен ключ газ-бензин - за какво е?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Жълт светодиод на автоматичен ключ газ-бензин - за какво е?

    На автоматичния ключ газ-бензин снощи ми угасна въпросният жълт светодиод, който до сега си светеше след като дам контакт. Освен него за бензин свети червен диод и за газ зелен, когагато превключа. Та какво стана снощи. От известно време бях забелязал, че като загрее и като я угася след като съм карал на газ след това доста трудно пали на бензин. Това обаче не е всеки път т.е. веднъж пали два-три пъти не ще да запали с нормално завъртане на стартера ами с доста продължително въртене. Снощи обаче след като я угасих, колкото да сляза до магазина и да се върна 5-6 минути и след това не можах да запаля на бензин. До сега не я бях палил на газ, но като видях зора пробвах да я запаля на газ и взе, че запали. Обърнах на бензин - угасна. Отново не щеше да пали на бензин, а на газ запали и повече не съм я мъчил. Докато се прибирах обаче забелязах, че жълтия светодиод не свети. Тази сутрин не щеше да пали нито на бензин нито на газ. Мислих, мислих и реших, че може би се е зацапал датчика на Хол. Между другото имаше такава тема за трудно палене на бензин при загрял двигател, но не можах да я открия. Да не би да се е загубила при прехвърлянето от адрес на адрес....Тази вечер смъкнах датчика - трудно е да се опише насъбралата се мизерия от прах и масло. Може би беше около 2мм дебела. Изчистих го, монтирах го обратно и завъртях .... да обаче на бензин пак не запали. Пробвах я на газ - запали. Обърнах на бензин - угасна. Тогава се усъмних в бензиновата помпа. Смъкнах входящия маркуч, подложих едно бурканче, дадох контакт и ...... нищо Нито капка Погледнах релетата - чуват се, че щракат - обаче не чува онова характерно псссссст от помпата при контакт. Та сега въпросите:1. Дали е изгоряла помпата?2. Има ли шанс да е задръстена???3. Може ли помпата да изгори ако се кара с количество бензин близо до резервата и при наклонени улици да речем засмуква въздух?4. И защо жълтият светодиод изгасна снощи след като запалих на газ?
    FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
    ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

    #2
    Re: Жълт светодиод на автоматичен ключ газ-бензин - за какво

    brat_John написа:
    онова характерно псссссст от помпата при контакт. Та сега въпросите:1. Дали е изгоряла помпата?2. Има ли шанс да е задръстена???3. Може ли помпата да изгори ако се кара с количество бензин близо до резервата и при наклонети улици да речем засмуква въздух?4. И защо жълтият светодиод изгасна снощи след като запалих на газ?
    1. пробвай да я захраниш дирекно от акумолатора ако нe завърти резилтата е ясен. 2. Няма от какво да се е задръстила. 3. Отговора е твърдо НЕ. 4. Зависи от какъв тип е ключа.

    Коментар


      #3
      Re: Жълт светодиод на автоматичен ключ газ-бензин - за какво

      qnisZ написа:
      1. пробвай да я захраниш дирекно от акумолатора ако на завърти резилтата е ясен. 2. Няма от какво да се е задръстила. 3. Отговора е твърдо НЕ. 4. Зависи от какъв тип е ключа.
      Какво имаш предвид като казваш директно от акомулатора? Да укъся релето, т.е. да го махна и на негово място да сложа проводник на късо към +12V?Ключът ми е автоматичен, като прехвърлянето газ-бензин става при определени обороти, които се настройват от едно потенциометърче на задната страна. Има превключвател с три положения: ляво - бензин, по средата - неутрално (паля на бензин и прехвърлям на газ) и дясно само на газ. Тази вечер я покарах само на газ. Ключа е в дясно положение т.е. само на газ. Като дам контакт светват и двата диода (зелен и жълт). Чува се щракане на газовия клапан и след известно време се чува още едно щракване, което е по-тихо от това на газовия клапан. Предполагам, че това е от изпарителя (БРЦ електровакуумен АТ90Е). След като запаля още веднъж се чува по-тихото щракване и жълтия диод изгасва!? Това така ли трябва да бъде и какво всъщност става? И защо при неутрално (средно) положение на ключа не чувам второто щракване и жълтия светодиод остава да свети?
      FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
      ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

      Коментар


        #4
        Ето за този ключ става въпрос. А иначе се окза, че бензиновата помпа е свършила
        FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
        ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

        Коментар


          #5
          При теб може на има няколко проблема: 1. Как е изпълнението на монтажа на газовата уредба. Палиш на бензин и след това автоматично минава на газ. Ако е така - бензиновата помпа изключва ли се или остава постоянно включена. Ако след минаване на газ се изключва, значи има допълнително реле, което трябва да се провери. 2. Ако бензиновата помпа е постоянно включена при работа на газ и се кара с малко бензин много е вероятна тя да прегрее и да се разтопи/ така се случи при мен/. За да провериш трябва да отвориш капака на резервоара, където е помпата и да видиш стига ли ток до нея. Ако стига и тя не работи - заминала е. Може да има някъде и лош контакт по клемите до помпата - провери ги.
          Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
          двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F

          Коментар


            #6
            по въпроса за малкото бензин и наклоните отговора е- да! личен опит
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #7
              Petko написа:
              При теб може на има няколко проблема: 1. Как е изпълнението на монтажа на газовата уредба. Палиш на бензин и след това автоматично минава на газ. Ако е така - бензиновата помпа изключва ли се или остава постоянно включена. Ако след минаване на газ се изключва, значи има допълнително реле, което трябва да се провери. 2. Ако бензиновата помпа е постоянно включена при работа на газ и се кара с малко бензин много е вероятна тя да прегрее и да се разтопи/ така се случи при мен/. За да провериш трябва да отвориш капака на резервоара, където е помпата и да видиш стига ли ток до нея. Ако стига и тя не работи - заминала е. Може да има някъде и лош контакт по клемите до помпата - провери ги.
              Първо за ключа. Стигам до извода, че този жълт диод индицира автоматична работа на ключа т.е. когато паля на бензин и автоматично обръща от оборотите на двигателя на газ. Сега когато съм принуден да паля на газ забелязах, че след като дам контакт чувам щракането на газовия клапан, който се отваря т.е. отваря газта към смесителната плочка. След около 5 секунди се чува още едно по-тихо щрак и виждам, че ключа е прехвърлил на бензин т.е. светва червения светодиод. От тук си правя заключението, че може би и в режим на газ пак е направена първо да пали на бензин. И като ми се се скапала помпата се получава така, че и на газ паля трудно защото няма бензин. За да избегна от това положение веднага след като дам контакт въртя за да запаля и се получава. Не знам дали ми се изключва помпата когато карам на бензин! Как мога да разбера? Гледам, че върху газовия клапан има едно реле и освен това има кабели към релетата на помпата....Колкото до помпата ако веднъж включи 10 пъти не ще. Дори при подаване на 12 волта директно на изводите й - никакъв ефект. Един път завъртя и след това не. След като е седяла цяла нощ на сутринта чувам за кратко пссссст. Идва малко бензин и край. Възможно ли е нещо да се е задръстила??Трудно ли се разглобява? Става ли да прави в гараж (или на улицата) или трябва сервиз?
              FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
              ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

              Коментар


                #8
                Препоръчително е до отвориш резервоара и да видиш състоянието на помпата. Това става много лесно, може и на пътя. Вдига се кората на пода на багажника и се вижда пластмасовата гайка която затваря помпата. Ако не не развъртана скоро - става по-трудно. С малко повече усилия/с помоща на дървен предмет/ и благословии става. След като се разварти гайката се изважда цялата помпа и може да се огледа за физичиски деформации. Най - вече, като прегрее се разтопява горната част и блокирва.
                Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
                двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F

                Коментар

                Working...
                X