Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как да си монтирам газова на Brava 1.4 mi.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как да си монтирам газова на Brava 1.4 mi.

    От скоро съм собственик на Brava 1.4 -mi и искам да им сложа газова уредба сам.Доста се рових из сайта но не успях да намеря кое как и къде е монтирано.Може аз неправилно да съм търсил или друго но ви моля колеги да ми помогнете. Пратете някоя снимчица примерно как и къде е монтиран испарителя и газовия клапан.Ключа за превклюване газ-безин.Кава бутилка ползвате и как е най-добре да се разположи. По принцип мислех да слагам тороидална но като се разрових днеска се оказа че най тънката която намерих е 180мм а мястото на резервната гума е с 20мм по плитко и бутилката ще стърчи на практика.Та има ли някакво друго решение на въпроса? Интересуваме кое къде е най-удачно да бъде сложено така че после като се наложи да се прави нещо друго та да не пречи.Ако някой е имал такива неудачи да сподели. Много мразя мърляшки изпълнения от тия дето се правят само да ти вземат парите пък после да му мислим.Нагледал съм се на такива простотии.Достатъчно технически грамотен съм не ме мързи но не ми се ще да преоткривам топлата вода дет се вика.А така мисля че ще помогнете и на други колеги. Благодаря предварително на всички отзовали се.Аз както винаги съм последен който разбира че има нещо по добро.Докато разбера че съществува и този форум бях пуснал темата в другия.Но за съжаление там е пълно мъртвило единствено Весо ми отговори като ми каза за гарнитурата над смесителната плочка.Преди да копирам горния си пост по разгледах тук и видях че има доста които се занимават с различни разработки и това ме радва.И аз може би ще се включа по нататък в темите по електриките но за сега тябва да приключа с механичната работа по моята каручка щото цената бензина литна и много ми бърка в джоба.Все пак ми е пъви Фиат и трябва да го разуча от тук от там.Сърце не трае техник съм по професия нали разбирате станало е професионално заболяване.Относно бутилката сложих вече тороидална и повдигнах дъното на багажника с малко стиродур под мокета и сега е равен.Успях и да смотая чашката за пълнене под капачката на резервоара и мисля че стана доста добро изпълнение.Даже направих някоя снимка с телефона но ще ги пусна по нататък.
    BRAVA 1.4 12v - 1998г.


    http://vbox7.com/play:124bedab

    #2
    значи по добте тороидална ,защото като твариш обемисти багажи ,резервната гума може да се мести,моята уредба сам съм я слагал ,само че на типо.важно е да подбереш правилно смесителя,твоя май че е около 32 мм,,задулжително метален тройник,испарителяе хубаво да по посока на пътя,ако позволява мястото,и поставен по-ниско от най високата точка точка от охладителната система,топлата вода влиза от долу,пътя от тройника до смесителя е добре да бъде максимално кратък.хубаво е да си направиш план на задачите,първо да сложиш нещата -клапан,бутилка,испарител,зареждачка,после взимаш една рулетка и мериш разтоянията като слагаш малко аванс.тръбата е хубаво преди да влезне в клапана или изпарителя да и направиш по 1-2 кръгли витки,хем ако скъсаш на края,ще имаш аванс,хем ще обира вибрацийтетака отпадъка е минимален.тръбата за зареждачката е 8мм,а газовата магистрала 6мм,ще трябва даси купиш и тръборез ,имаги по 4-5 лв,необходимия брой бурета и гайки за тръбите. сега за електрическата част,може с готов ключ,може и с обикновен цк,ама не е безопасно,ако колата е на контакт,а мотора не работи,ще имаш изтичане на газ.тръбите за вода са стандартни 16 мм,най безбозлезнено е паралелно на парното да хванеш водата(аз я хвах от друго място ,ама не знам как е при теб.)така за тока,може да вземеш + от бобината ,или да си поиграеш малко и да вземеш от предпазителя на помпата,схемата е добре да работи така,че да изключва помпата,когато си на газ,също и дюзата.предполагам че ще трябва да сложиш емулатори за дюза и лабда сонда.сега и да ти говорят че помпата трябва да работи,докато си на газ,че да ти охлажда дюзата,не е точно така,направи помпата да се изключва.предимството на обикновенна газова е че можеш да палиш директно на газ лятно време и забравяш колко струва бензина до октомври, сега може и да съм изтървал нещо,ама за всеки случай разгледай коли с монтирани уредби,все ще ти хрумне някоя добра идеядано съм помогнал
    типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
    хюндай акцент 1.5 CNG
    киа каренс +метан

    Коментар


      #3
      dan4o написа:
      значи по добте тороидална ,защото като твариш обемисти багажи ,резервната гума може да се мести,моята уредба сам съм я слагал ,само че на типо.важно е да подбереш правилно смесителя,твоя май че е около 32 мм,,задулжително метален тройник,испарителяе хубаво да по посока на пътя,ако позволява мястото,и поставен по-ниско от най високата точка точка от охладителната система,топлата вода влиза от долу,пътя от тройника до смесителя е добре да бъде максимално кратък.хубаво е да си направиш план на задачите,първо да сложиш нещата -клапан,бутилка,испарител,зареждачка,после взимаш една рулетка и мериш разтоянията като слагаш малко аванс.тръбата е хубаво преди да влезне в клапана или изпарителя да и направиш по 1-2 кръгли витки,хем ако скъсаш на края,ще имаш аванс,хем ще обира вибрацийтетака отпадъка е минимален.тръбата за зареждачката е 8мм,а газовата магистрала 6мм,ще трябва даси купиш и тръборез ,имаги по 4-5 лв,необходимия брой бурета и гайки за тръбите. сега за електрическата част,може с готов ключ,може и с обикновен цк,ама не е безопасно,ако колата е на контакт,а мотора не работи,ще имаш изтичане на газ.тръбите за вода са стандартни 16 мм,най безбозлезнено е паралелно на парното да хванеш водата(аз я хвах от друго място ,ама не знам как е при теб.)така за тока,може да вземеш + от бобината ,или да си поиграеш малко и да вземеш от предпазителя на помпата,схемата е добре да работи така,че да изключва помпата,когато си на газ,също и дюзата.предполагам че ще трябва да сложиш емулатори за дюза и лабда сонда.сега и да ти говорят че помпата трябва да работи,докато си на газ,че да ти охлажда дюзата,не е точно така,направи помпата да се изключва.предимството на обикновенна газова е че можеш да палиш директно на газ лятно време и забравяш колко струва бензина до октомври, сега може и да съм изтървал нещо,ама за всеки случай разгледай коли с монтирани уредби,все ще ти хрумне някоя добра идеядано съм помогнал
      Благодаря за бързия отговор колега.Но на мен питането ми е къде е най-удачното място за монтаж на отделните. компоненти на газовата уредба.Кой какви проблеми е имал в последствие от така да се каже неправилно избраното място за монтаж на даден елемент.Всеки автомобил си има все пак някаква специфика на монтаж.Относно електриките писах горе че са ми професия и там съм на ясно какво точно и как трябва да се прави.Не ми е първата кола на която ще слагам газова но губя доста време докато измисля кое как да стане.А и в последствие пак нещо да съм объркал.Човешко е да се греши нали?
      BRAVA 1.4 12v - 1998г.


      http://vbox7.com/play:124bedab

      Коментар


        #4
        Гарнитурката която не успях да си купя се наложи да я изработя сам от гетинакс 6мм с този инстумент за пробиване на гипсокартон.А така монтирах чашката за пълнене.Монтажа на бутилката се получи най добре при това разположение на крана.Така остана малко местенце за инструмент и разни други нещица.
        BRAVA 1.4 12v - 1998г.


        http://vbox7.com/play:124bedab

        Коментар


          #5
          Не знам каква уредба ще слагаш, но ето ти една схема за монтаж на електронната част на БРЦ.Имай предвид за 1,4 - и аз съм с такава - работи прекрасно на газ ако всичко е монтирано - емулатор на дюзите и на ламбда сондата. Иначе почва да трупа грешки и се сбозясва яко. Избора на бутилка и изпарител оставям на тебе, но ако ме питаш - вземи си един ламбда контрол от Янко - ник qniz - и си решаваш завинаги всички проблеми по настройка, вървеж и емулация на ламбдата. Струва 150лв но си заслужава. Освен това от него можеш да си вземеш и имулатор на дюзата и си готов. Посъветвай се с него - компетентен е и помага много.Послушай ме за да не съжалявш после и дая не псуваш ФИАТ-ите, които не са нищо виновни че ги модифицираме непрекъснато. По добре 100-200 кинта сега повече отколкото после хиляди по майстори които ти хокат че си си купил "италианска кочина".Успех!
          Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

          Коментар


            #6
            а, гледам че си се спрял на кръгла бутилка,ще можеш при нужда да ползваш товарния отсеказ не се сетих да си сложа пълначката при гърловината на резервоара и си пробих бронята
            типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
            хюндай акцент 1.5 CNG
            киа каренс +метан

            Коментар


              #7
              Ето от мене каде какво се свързва и прекъсва
              Обичам си работата.

              Коментар


                #8
                За съжаление малко хора се включиха със съвети но и на тези които се включиха съм благодарен.Използвани материали:1-тръба ф6мм -5.8м2-тръба ф8мм -1.8м3-маркуч ф16мм -0.9м4-пласмасови скоби за закрепвна на тръба ф6 -10 бр.5-скоба за маркуч -12 бр.6-тетки за подгрева -2 бр.7-релета 12V/30А -2 бр.8-изпарител BRC9-смесителна плочка с отвор ф36мм10-гарнитура над смесителната плочка самоделна с дебелина 6мм от гетинакс11-регулатор /дифозьор/ -1 бр.12-съпротивление 100ом/5W
                BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                http://vbox7.com/play:124bedab

                Коментар


                  #9
                  Имам и още снимки но системата нещо не ми позволява да ги кача но като равносметка мога да кажа че си заслужава труда въпреки че имах неудачи с ключа газ-бензин.Първо си бях купил на фобос защото ми хареса като идея за компактно изпълнение с вкарани в него емулатор на сонда и симулатор на дюзата, а също и това че релето за време се стартира едва при първия импулс на запалването и така ако закъснееш със запалването след като си дал на контакт нямаш преобогатена смес.Ама нали съм си карък тъкмо настроих уредбата и взе че гръмна.Та се наложи да направя с едно от релетата му симулатор на дюзата и да купя нов ключ но този път на BRC като нямах никакъв избор.По понятни причини останах без емулатор на сондата и поне за сега нямам проблеми.Всички прекъсвания на кабели и спойки успях да събера в куплунга на компа.Така нито един допълнително монтиран кабел не се вижда освен на бобините на магнит вентилите.Всъщнос газовия вентил там се монтира най-лесно защото има готов технологичен отвор на това място с резба.Ще и направя емулатор но ми се ще и да сложа и едно реленце за ресет на компа преди всяко палене.Но това са само планове защото нещо времето ми е кът, а и ми се ще да покарам така.Пробвах малко да карам малко на бензин и не усетих някаква промяна във вървежа.Може и компа да не е натрупал грешки които да се усетят веднага.Доста време не успевах да я тествам като разход но зачера ми се отвори парашута и се получиха следните данни по маршрут Ловеч-Троян-Беклемето-Пиродоп-София и там градско в час пик и задръстване поради поражения от гръмотевичната буря.Общо 264км и 23.32л газ среден разход 8.8л/100км.По обратния път директно по магистралата като се старах да потдържам около 130км в час за 142км и 11.6 газ среден разход 8.4л/100.Мисля че разхода е максимално добър но има и какво оше да се желае макар че при тези настройки на ухо не виждам разлика в динамиката.Жива далавера си на газ няма що.Пуснах това с мисълта че мога да помогна на някой друг да не си блъска главата като мен ако реши да върви по тоя път.Не че не мога да си позволя да си платя някой друг да ми я монтира но мосля че мога да го направя по добре и най-важното разбира се остава тръпката от добре свършена работаИ забравих обаче да кажа че въздушният филтър е страшно много мръсен ама много.
                  BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                  http://vbox7.com/play:124bedab

                  Коментар


                    #10
                    браво,и аз също като си я сложих сам се накефих много,сложил си я по сички правила дет се вика,и изпарителя в правилната посока ,абе на мнение съм че като си го свършиш сам,качеството е по добро,а настройката си я знаеш ако я удушиш леко ще гори по малко ама ще вървипо-малко
                    типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
                    хюндай акцент 1.5 CNG
                    киа каренс +метан

                    Коментар


                      #11
                      Добре изглежда монтажа, а и разхода е добър. Този мотор на тази кола едва ли може да даде по-малко. На мен ми е горе-долу толкова, макар скоро да не съм я сасичал само на дълъг път. Иначе смесено - градско + дълъг път 1:1 - около 11,5/100 - ама и моето краче е тежичко де....
                      Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                      Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                      ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                      Коментар

                      Working...
                      X