Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

да си направим сами емулатор на ламбда сонда!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Re: индикатор

    kluchar написа:
    тази схема последната става лесно правил съм е но трябав да се настрой за по точно показване на осцилоскоп само това му е по сложното има е в сайта но нещо не излиза
    Настроиката става лесно с един волтметър и един токоизправител. Добре е тримерите да са от тези с фината настройка.

    Коментар


      #17
      Лошото само е че LM3914 я няма в Хасково по магазините.Ей сега на обяд се отърчах по магазините.Трябва да я търся в Пловдив или да я поръчвам по интернет (намерих я) само дето ще ми излезе златна ( 4лв цена за ИС и още толкова доставка). Иначе всичко друго е по 10-15цт бройката - направо без пари.Тука с колегата си коментираме че вече дъвка не можеш да си купиш за 10ст, но огромна част от пасивните елементи са по толкова...и то с печалба на магазина, транспорт, себестойност и т.н. ...Ебати китайците!
      Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
      Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
      ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

      Коментар


        #18
        4лв. си е скъпичко, но да речем като за продажба на дребно.... Иначе пасивните елементи цените са така паднали, че щом един SMD резистор на ролка от 5000 струва 0,001 цент тук в Европа представете си на колко излизат от Китай ..... Yellow_Flash_Colorz_PDT_30
        FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
        ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

        Коментар


          #19
          Моята е варианта с 1 LM3914 и може да се превключва между режимите.Обаче днес отново ми светна лампата Вчера кво ли не правих и не светнал Днес..на друго мнение. като спре дъжда ще огледам. Да не се е получило нещо леко нежелано.Като сложа емулатора как би трябвало да върви сиганала? щото нещо се различават. На ламбда сондата върви около секунда между големите пикове, на емулатора си седи в 1 точка...доста по-начесто. Да не би заради това да свети пущината?Като изгася - загасва. Кат мина на бензин - загасва. Като мина на газ и дам повечко газ и по-пордължително - светва и не ще да гасне!
          Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
          Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

          Коментар


            #20
            GTipo написа:
            Моята е варианта с 1 LM3914 и може да се превключва между режимите.Обаче днес отново ми светна лампата Вчера кво ли не правих и не светнал Днес..на друго мнение. като спре дъжда ще огледам. Да не се е получило нещо леко нежелано.Като сложа емулатора как би трябвало да върви сиганала? щото нещо се различават. На ламбда сондата върви около секунда между големите пикове, на емулатора си седи в 1 точка...доста по-начесто. Да не би заради това да свети пущината?Като изгася - загасва. Кат мина на бензин - загасва. Като мина на газ и дам повечко газ и по-пордължително - светва и не ще да гасне!
            Колега аз съм със същия двигател като твоя, емулатора си го купих едно време през трети човек и не е правен точно по тази схема, обаче сигнала му се мени с честота 2 херца или казано по-просто по два пъти на секунда поне сменя около средната точка богата-бедна или обратно. Откакто съм го сложил лампата на инжекцията не свети и не трупа грешка, когато карам на газ. Може би твоят емулатор трябва по-често да мени стойностите /т.е. да работи с честота 2 херца/ , както сам си забелязал и да минава често от богата към бедна и обратно.
            Lancia Delta II 1.6 l.e. 55kw 835C1.000
            Bigas ELC'92 Lambda Control

            Коментар


              #21
              Delta II написа:
              GTipo написа:
              Моята е варианта с 1 LM3914 и може да се превключва между режимите.Обаче днес отново ми светна лампата Вчера кво ли не правих и не светнал Днес..на друго мнение. като спре дъжда ще огледам. Да не се е получило нещо леко нежелано.Като сложа емулатора как би трябвало да върви сиганала? щото нещо се различават. На ламбда сондата върви около секунда между големите пикове, на емулатора си седи в 1 точка...доста по-начесто. Да не би заради това да свети пущината?Като изгася - загасва. Кат мина на бензин - загасва. Като мина на газ и дам повечко газ и по-пордължително - светва и не ще да гасне!
              Колега аз съм със същия двигател като твоя, емулатора си го купих едно време през трети човек и не е правен точно по тази схема, обаче сигнала му се мени с честота 0,6 - 0,7 херца или казано по-просто по два пъти на секунда поне сменя около средната точка богата-бедна или обратно. Откакто съм го сложил лампата на инжекцията не свети и не трупа грешка, когато карам на газ. Може би твоят емулатор трябва по-често да мени стойностите /т.е. да работи с честота под 1 херц/ , както сам си забелязал и да минава често от богата към бедна и обратно.
              Тоест ако го настроя да е малко по-бавен е мъзможно да се пооправи...утре ще пробвам. Ела някой път на наша среща. Да си видим колине. Примерно в Неделя. Има тема за срещата.
              Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
              Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

              Коментар


                #22
                Не колега трябва да мига по бързо *двапъти както се е изразил той объркал е цифрите* колегата се е объркал.

                Коментар


                  #23
                  GTipo написа:
                  Тоест ако го настроя да е малко по-бавен е мъзможно да се пооправи...утре ще пробвам. Ела някой път на наша среща. Да си видим колине. Примерно в Неделя. Има тема за срещата.
                  Правилно ме е хванал Янис /оправих си поста, поне 2 херца / Не го прави по бавно, настрой го да сменя по-бързо .. например два пъти в секунда да мени бедна-богата ! Сам си забелязал че ламбдата сменя по-бързо от емулатора.
                  Lancia Delta II 1.6 l.e. 55kw 835C1.000
                  Bigas ELC'92 Lambda Control

                  Коментар


                    #24
                    Благодаря за съветите!Току що рових, и мисля че стана!С няколко забележки. Първо като нагласих на по-бързо тримерчето, лампата на таблото не изгасна. Реших да покарам малко...5-6км и пак не изгасна. пак нагласявах - още по-бързо...не гасне и не гасне. Накрая изгасих колата и запалих на бензин. Точно така, сега си пали както трябва на бензин. Минах след това на газ...не светна повече. Зарадвах се. Покарах 10-тина километра, дигнах си около 100 по нангорното по Бълтария към Бояна...не светна. Покарах из квартала..не светна. Тук е мястото да кажа че си играх и с настройките на изпарителя, по слух как ще върви. Естествено и на газ анализ ще мина. Тая лампа ме притесняваше до сега.Имам няколко дребни въпроса.1. ЕКУ-то дали със закаснение дава грешка след като получава определено количество кофти данни?2. Дали лошата смес си вижда по друг начин от ЕКУ-то, и се сравнява с ламбдата? Имам в предвид, ако давам много газ, високи обороти, пък ламбдата показва на ЕКУ-то нормална смес като при ниски обороти, това не е ли причина за грешка?3. Подозирам лоша спойка някъде по платката. Проверих всичко но съм си мнителен Някой да има хубав стрелкови мултицет? Моя е цифров, от евтинджосите, не хваща бързо граници на сигнала 4. Как мига емулатора при вас? При мен като го включа си дава все едно само една стойност през цялоот време в зелената област. На мултицета се вижда промяна обаче. Същото е и при оригиналната сонда, там се изменя сигнала на 1 секунда. Даже в темичката дето съм правил "цветомузиката" съм дал едно клипче, да видите как мига тва чудо.Трябва ми сравнение.
                    Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                    Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                    Коментар


                      #25
                      По-добрият вариат е да погледнеш изхода на осцилоскоп, но ако нямаш, тогава на променливо напрежение на мултицет можеш да гледаш напрежение с честота до 15кНz. Имай предвид, че мултицета индицира средна стойност на измерваното напрежение, а с осцилоскоп ще можеш да видиш максимална. За мултицет за да получиш максимална стойност трябва да умножиш показанието по корен квадратен от 2 или казано иначе по 1.41 Това го пиша с идеята, че трябва напрежението от симулатора към ЕКУ-то трябва да варира между 0.2V и 0.7V значи трябва да получаваш правоъгални импулси (гледано на осцилоскоп) с минимална стойност 0.2V и максимална 0.7V и честота 1Hz. Според моите скромни познания ако напрежението на изхода на симулатора се движи в тези граници би трябвало да нямаш проблеми. Честотата на изходното напрежение можеш да измериш или с честотомер на мултицет или ако гледаш показанието на мултицета трябва да се сменя на всяка секунда т.е. да мина от ниско към високо ниво и обратно на всяка секунда (това е честота 1Hz).И накрая направи един ресет на ЕКУ-то Успех
                      FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                      ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                      Коментар


                        #26
                        Колеги кажете тази индикация за работата на ланда сондата може ли да се ползва за настройка на газовата уредба например и какво трябва да показва.
                        Обичам си работата.

                        Коментар


                          #27
                          Колега става и то доста добре аз понякога я ползвам в сервиза.

                          Коментар


                            #28
                            Оказа се че съм изпълнил схемата грешно. Наложи се да попроменя нещата карденално, защото реално даваше пикове до 0.3в вместо до 0.7...сега има филтри на зхранването, настройка по честота и амплитуда, и...екранирани кабели към еку и захранване. Ето снимки на завършената нова платка.
                            Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                            Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                            Коментар


                              #29
                              Темата от 2007-ма що така няма интерес и нови мнения ... както и да е ето още един хоум едишън:
                              Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
                              Citroen Berlingo 1.4/8v (04)

                              Коментар


                                #30
                                кола

                                Това е 15лв и като слагат газова майстора го слага и за това не всеки се занимава Преди бяха по скъпи и за това се правеше Аз на моята няма ама и колата /тъпичка / не се сеща че нещо не е наред и дюзата не свети като съм на газ.
                                КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                                Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                                http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                                Коментар

                                Working...
                                X