тази схема последната става лесно правил съм е но трябав да се настрой за по точно показване на осцилоскоп само това му е по сложното има е в сайта но нещо не излиза
Настроиката става лесно с един волтметър и един токоизправител. Добре е тримерите да са от тези с фината настройка.
Лошото само е че LM3914 я няма в Хасково по магазините.Ей сега на обяд се отърчах по магазините.Трябва да я търся в Пловдив или да я поръчвам по интернет (намерих я) само дето ще ми излезе златна ( 4лв цена за ИС и още толкова доставка). Иначе всичко друго е по 10-15цт бройката - направо без пари.Тука с колегата си коментираме че вече дъвка не можеш да си купиш за 10ст, но огромна част от пасивните елементи са по толкова...и то с печалба на магазина, транспорт, себестойност и т.н. ...Ебати китайците!
Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
4лв. си е скъпичко, но да речем като за продажба на дребно.... Иначе пасивните елементи цените са така паднали, че щом един SMD резистор на ролка от 5000 струва 0,001 цент тук в Европа представете си на колко излизат от Китай ..... Yellow_Flash_Colorz_PDT_30
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Моята е варианта с 1 LM3914 и може да се превключва между режимите.Обаче днес отново ми светна лампата Вчера кво ли не правих и не светнал Днес..на друго мнение. като спре дъжда ще огледам. Да не се е получило нещо леко нежелано.Като сложа емулатора как би трябвало да върви сиганала? щото нещо се различават. На ламбда сондата върви около секунда между големите пикове, на емулатора си седи в 1 точка...доста по-начесто. Да не би заради това да свети пущината?Като изгася - загасва. Кат мина на бензин - загасва. Като мина на газ и дам повечко газ и по-пордължително - светва и не ще да гасне!
Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Моята е варианта с 1 LM3914 и може да се превключва между режимите.Обаче днес отново ми светна лампата Вчера кво ли не правих и не светнал Днес..на друго мнение. като спре дъжда ще огледам. Да не се е получило нещо леко нежелано.Като сложа емулатора как би трябвало да върви сиганала? щото нещо се различават. На ламбда сондата върви около секунда между големите пикове, на емулатора си седи в 1 точка...доста по-начесто. Да не би заради това да свети пущината?Като изгася - загасва. Кат мина на бензин - загасва. Като мина на газ и дам повечко газ и по-пордължително - светва и не ще да гасне!
Колега аз съм със същия двигател като твоя, емулатора си го купих едно време през трети човек и не е правен точно по тази схема, обаче сигнала му се мени с честота 2 херца или казано по-просто по два пъти на секунда поне сменя около средната точка богата-бедна или обратно. Откакто съм го сложил лампата на инжекцията не свети и не трупа грешка, когато карам на газ. Може би твоят емулатор трябва по-често да мени стойностите /т.е. да работи с честота 2 херца/ , както сам си забелязал и да минава често от богата към бедна и обратно.
Lancia Delta II 1.6 l.e. 55kw 835C1.000
Bigas ELC'92 Lambda Control
Моята е варианта с 1 LM3914 и може да се превключва между режимите.Обаче днес отново ми светна лампата Вчера кво ли не правих и не светнал Днес..на друго мнение. като спре дъжда ще огледам. Да не се е получило нещо леко нежелано.Като сложа емулатора как би трябвало да върви сиганала? щото нещо се различават. На ламбда сондата върви около секунда между големите пикове, на емулатора си седи в 1 точка...доста по-начесто. Да не би заради това да свети пущината?Като изгася - загасва. Кат мина на бензин - загасва. Като мина на газ и дам повечко газ и по-пордължително - светва и не ще да гасне!
Колега аз съм със същия двигател като твоя, емулатора си го купих едно време през трети човек и не е правен точно по тази схема, обаче сигнала му се мени с честота 0,6 - 0,7 херца или казано по-просто по два пъти на секунда поне сменя около средната точка богата-бедна или обратно. Откакто съм го сложил лампата на инжекцията не свети и не трупа грешка, когато карам на газ. Може би твоят емулатор трябва по-често да мени стойностите /т.е. да работи с честота под 1 херц/ , както сам си забелязал и да минава често от богата към бедна и обратно.
Тоест ако го настроя да е малко по-бавен е мъзможно да се пооправи...утре ще пробвам. Ела някой път на наша среща. Да си видим колине. Примерно в Неделя. Има тема за срещата.
Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Тоест ако го настроя да е малко по-бавен е мъзможно да се пооправи...утре ще пробвам. Ела някой път на наша среща. Да си видим колине. Примерно в Неделя. Има тема за срещата.
Правилно ме е хванал Янис /оправих си поста, поне 2 херца / Не го прави по бавно, настрой го да сменя по-бързо .. например два пъти в секунда да мени бедна-богата ! Сам си забелязал че ламбдата сменя по-бързо от емулатора.
Lancia Delta II 1.6 l.e. 55kw 835C1.000
Bigas ELC'92 Lambda Control
Благодаря за съветите!Току що рових, и мисля че стана!С няколко забележки. Първо като нагласих на по-бързо тримерчето, лампата на таблото не изгасна. Реших да покарам малко...5-6км и пак не изгасна. пак нагласявах - още по-бързо...не гасне и не гасне. Накрая изгасих колата и запалих на бензин. Точно така, сега си пали както трябва на бензин. Минах след това на газ...не светна повече. Зарадвах се. Покарах 10-тина километра, дигнах си около 100 по нангорното по Бълтария към Бояна...не светна. Покарах из квартала..не светна. Тук е мястото да кажа че си играх и с настройките на изпарителя, по слух как ще върви. Естествено и на газ анализ ще мина. Тая лампа ме притесняваше до сега.Имам няколко дребни въпроса.1. ЕКУ-то дали със закаснение дава грешка след като получава определено количество кофти данни?2. Дали лошата смес си вижда по друг начин от ЕКУ-то, и се сравнява с ламбдата? Имам в предвид, ако давам много газ, високи обороти, пък ламбдата показва на ЕКУ-то нормална смес като при ниски обороти, това не е ли причина за грешка?3. Подозирам лоша спойка някъде по платката. Проверих всичко но съм си мнителен Някой да има хубав стрелкови мултицет? Моя е цифров, от евтинджосите, не хваща бързо граници на сигнала 4. Как мига емулатора при вас? При мен като го включа си дава все едно само една стойност през цялоот време в зелената област. На мултицета се вижда промяна обаче. Същото е и при оригиналната сонда, там се изменя сигнала на 1 секунда. Даже в темичката дето съм правил "цветомузиката" съм дал едно клипче, да видите как мига тва чудо.Трябва ми сравнение.
Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
По-добрият вариат е да погледнеш изхода на осцилоскоп, но ако нямаш, тогава на променливо напрежение на мултицет можеш да гледаш напрежение с честота до 15кНz. Имай предвид, че мултицета индицира средна стойност на измерваното напрежение, а с осцилоскоп ще можеш да видиш максимална. За мултицет за да получиш максимална стойност трябва да умножиш показанието по корен квадратен от 2 или казано иначе по 1.41 Това го пиша с идеята, че трябва напрежението от симулатора към ЕКУ-то трябва да варира между 0.2V и 0.7V значи трябва да получаваш правоъгални импулси (гледано на осцилоскоп) с минимална стойност 0.2V и максимална 0.7V и честота 1Hz. Според моите скромни познания ако напрежението на изхода на симулатора се движи в тези граници би трябвало да нямаш проблеми. Честотата на изходното напрежение можеш да измериш или с честотомер на мултицет или ако гледаш показанието на мултицета трябва да се сменя на всяка секунда т.е. да мина от ниско към високо ниво и обратно на всяка секунда (това е честота 1Hz).И накрая направи един ресет на ЕКУ-то Успех
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Оказа се че съм изпълнил схемата грешно. Наложи се да попроменя нещата карденално, защото реално даваше пикове до 0.3в вместо до 0.7...сега има филтри на зхранването, настройка по честота и амплитуда, и...екранирани кабели към еку и захранване. Ето снимки на завършената нова платка.
Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Това е 15лв и като слагат газова майстора го слага и за това не всеки се занимава Преди бяха по скъпи и за това се правеше Аз на моята няма ама и колата /тъпичка / не се сеща че нещо не е наред и дюзата не свети като съм на газ.
Коментар