Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

да си направим сами емулатор на ламбда сонда!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    да си направим сами емулатор на ламбда сонда!

    Части - около 15лвТруд - около 5 часаЖелание - доста!Това, което ви прелагам е поредният дребен тунинг, който си сложих Защо да не си я купя готова ли? Ами...ей така, защото мога да си го направя!Има си и няколко преимущества:- Избирате си формата и големината, и вида на закрепване.- Можете да си изберете светлодиода в какъв цвят да свети - е моя свети като фенер, ярко синьо. Освен това мига по сигнала.- Възможно е сместа да се регулира от купето с изведено кабелче и потенциометър. Аз не съм го направил но се обмисля!- От магазина е 35лв + 10лв за настройка и поставяне...- Научавате нещо ново.Частите си взех от магазина на комет на пресечката на 5-те кюшета. http://home.comet.bg/main/index.htmlИмат всякакви кутиики и джундурии. Платката я отрязах по кутията, после я мислих кое къде ще отиде.Схемичката съм я дал. Доволно проста е.Интересното при нея беше да се проектира самата платка. Спестих си удоволствието от правенето на платки с една тестова То и за това ми излезна не 10 а 15лв де Релето е 10А от магазина на Мария Луиза, на друго място нямаше за 12в, че и с 5 крака. Можеше и някакво автомобилно но аз да е красиво..и то 5 и нещо беше.Подредих всичко и го налепих. Там е творчеството. Стига всичко да и коректно свързано човек може да си измисли какаво ли не. Аз например така го бях измислил че съм объркал две съпротивления. Добре че не го бях включил.Сложил съм едни кофти снимки на това, които съм направил. Все още нямам фотоапарат та с телефона...Едва ли ще го направите по същия начин, сигурен съм че би могло доста да се оптимизира.ПП Който има въпроси - да пита!
    Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
    Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

    #2
    Ето как седи в кутията.Снимки и от запояването.При мен се прекъсва жълт кабел на 9-ти пин на ЕКУ, двата края се връзват съответно към идващия от сондата и на изхода на устройството към ЕКУ. Моята сонда е без подгряване. Бош. Важно е да се свали купленга преди запояването. Поне на мен ми се струва редно
    Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
    Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

    Коментар


      #3
      Ето тази лампа ми светеше.Резултата за мен е доста силен - не свети некаква лампа, колата върви зверски.Сместа си я регулирах по устройството за гледане на показанията на сондата, дето си го бях слагал преди. Естествено, регулирано е на оптимална смес.
      Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
      Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

      Коментар


        #4
        Дай го товяа устройство за следдене на показаниятана ламбдата.Мен живо ме интересува.Поне схемичка, ако може и снимки на изпълнението...
        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

        Коментар


          #5
          емулатор

          и аз съм го правил нали тук имаше схеми също и със светодиодите индикатора за сондата НО сега се появи единпроблем като се кара продължително на газсе разваля на бензин вървенетонеможе да има едни стойности волтове от сондата -да караш с еднакви километри -и решението е ламбда контролпо скъпо но това е и който си слага нова газова да сложи и нея
          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

          Коментар


            #6
            Браво! Похвално! Решил си част от проблема. Аз моят симулатор го купих от един колега в Ланча форума за 10лв. Схемата е подобна - т.е. искам да кажа с реле и 555. Ако предложиш и решение за ламбда контрол ще бъде върха. Ще се пестят от 100-тина лв. нагоре. За съжаление както пише колегата КЛЮЧАР отначало колата върви, но после започва да те гризе едно съмнение, че нещо не е наред, че това не е същата кола, че преди вървеше по-добре.... и опираме до колегата Янис...А ти ТАП сложил ли си?
            FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
            ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

            Коментар


              #7
              Та аз симолатора мога да го намеря и за по ефтино от 20лв. защо трябва да си губа времето с него? Иначе тази схема работи добре.

              Коментар


                #8
                газ

                ами като отида при майстор като почва да търси проблема почва от начало и ако го слушаш трябва да сменяш/ако не си сменял де / филтър- помпа - дори и дюзи или по отворените ECU на колатааз лично съм проверявал всичко и като извадиш+ става като нова вадил съм дюзите и като запаля пръскат като от маркуч а не като облак и ти казват трябва нови а сте са скъпи незнам на единколега му беше извадена сондата и така караше вика че не харчела чак толковамного на газ и бензин
                КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                Коментар


                  #9
                  qnisZ написа:
                  Та аз симолатора мога да го намеря и за по ефтино от 20лв. защо трябва да си губа времето с него? Иначе тази схема работи добре.
                  И според мен симулатора е временно и ефтено решение докато се сберат парици за ламбда контрол. Макар, че сигурно 95% от колегите карат със симулатор (включително и аз).
                  FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                  ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                  Коментар


                    #10
                    Определено е евтино решение. Естествено ламбда контрола е по-добър. Сега търся схеми но едва ли ще стане ТАП нямам. Но ако ми намерите схема...kluchar и аз го забелязах това. По икономайзера го гледам. Минаваш 50-тина километра на бензин с ръчка и си готов. Поне при мен така се оправя.qnisZ аз съм писал защо съм си губил времето, даже по точки.Можете ли да кажете някакви стойности на газовете по норма на газ, за да имам представа, щото сега ще ходя на газ анаризатор?Yavor http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...E0%EC%E1%E4%E0. Снимки мога да дам но ще трябва да я разглобя. То там има снимки, де, но не са на моето изпълнение.Работи добре, стига да се монтира като хората. Поне при мен е супер.
                    Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                    Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                    Коментар


                      #11
                      brat_John написа:
                      qnisZ написа:
                      Та аз симолатора мога да го намеря и за по ефтино от 20лв. защо трябва да си губа времето с него? Иначе тази схема работи добре.
                      И според мен симулатора е временно и ефтено решение докато се сберат парици за ламбда контрол. Макар, че сигурно 95% от колегите карат със симулатор (включително и аз).
                      Абсолютно си прав Петьо!!!Тая схемичка не върши работа 100%!!! Поне при мен де. Като се има навпредвид че на мен ми я прави един колега и и вкара даже малко подобрение! Моя гадния комп помни кат слон еи не мож го излъга. и вариянта с откачането на акумолатора не действа при мен.Тъй че по добро от ландаконтролче няма( за обикновена газова де )

                      Коментар


                        #12
                        Yavor написа:
                        Дай го товяа устройство за следдене на показаниятана ламбдата.Мен живо ме интересува.Поне схемичка, ако може и снимки на изпълнението...
                        Защо не питаш бе човек? Ето ти една схема която работи в моята кола и за сега се държи идеално. Доста лесна за изработка.

                        Коментар


                          #13
                          индикатор

                          тази схема последната става лесно правил съм е но трябав да се настрой за по точно показване на осцилоскоп само това му е по сложното има е в сайта но нещо не излиза
                          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                          Коментар


                            #14
                            този ламбда симулатор го бях правил преди година,до ден днешен работи без проблеми само му сложих още един тример да си намялям и увеличавам напрежението към компа,но сега като си смених еку-то ще го махна този емулатор,защото екуто не чете ламбдата иначе симулатора смени 3 двигателя 1.4 12в браво,1.6 бош типо и до сега на 2.0 типо,нито една кола след поставянето на тази схема не ми натрупа грешки

                            Коментар


                              #15
                              Yavor написа:
                              Дай го товяа устройство за следдене на показаниятана ламбдата.Мен живо ме интересува.Поне схемичка, ако може и снимки на изпълнението...
                              Колега ето моето изпълнение, схемата е като на Янис със 10-те диода. Ползвам универсална платка от магазина.П.П. Този огромния резистор съм го сменил вече... :D, просто като правих схемата нямах друг Хитрото на тази схемичка е, че ако 9 извод на интегралната схема е свързан към 3 -ти извод имаш режим линия на показанията, ако го оставиш свободен имаш режим точка т.е. във всеки момент свети само един диод от поредицата.Ако сложиш един джъмпер между 3-ти и 9-ти извод на интегралата можеш лесно да превключваш между двата режима Bar Graph Display: Wire Mode Select (pin 9) directly to pin3 (V+ pin).Dot Display, Single LM3914 Driver: Leave the Mode Selectpin open circuit.
                              Lancia Delta II 1.6 l.e. 55kw 835C1.000
                              Bigas ELC'92 Lambda Control

                              Коментар

                              Working...
                              X