Ами мойта е точно както казваш, по отношение на напреженията. На празен ход - 0 волта ( ламбда - клапана подава минимално количество). При форсиеране на място - 6000 оборота - стига до 6 В, т.е. обогати сместа. При натоварване не съм го пробвал, защото трябва да изведа мултицет в купето а не ми се занимаваше, но колата ървеше като слънце.А за винта - сега е отворен точно толкова, че на празен ход да има нормална смес, а колата не е скопена, както беше преди , когато винта го бях затворил за да харчи по - малко. Има си съвсем различна (и прилична) динамика.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Помагайте да си подкарам ламбда контрола...
Collapse
X
-
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
-
Имам предвид че като цяло не ползваш ламбда контрола както трябва. Трябва само той да ограничава потока газ от редуктора (изпарителя) до плочката, а не винта както е при тебе сега. Аз обаче ще го наглася като тебе - така ще стане и да видим какъв разход ще ми даде.Пиши какъв разход имаш на градско. За динамиката няма какво да коментираме - тя си зависи от притока на газ - като ти е намален - няма динамика. Аз след вчерашните пипания колата я оставих малко по-отпусната - така и така прецаках разхода с пробите - поне да се покефя.Но е много важно самия изпарител да е настроен правилно, защото има моенти в които тои самия може да подава по-малко газ а от там пада и разхода.Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Чакам да свърши бутилката и ще пиша.Мисля и през един газ-анализатор да я прекарам.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Е то само там може да бърникат, те газаджиите хващат едни ключета и почват "врътни ме тук и тук ...."Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Аз да докладвам какво става при мен. Вчера следобед четох по форфумите и къде ли не онтносно моя изпарител (който се оказа двукамерен R90 на OMVL). Противоречията в мненията бяха огромни, но преобладаваше мнението, че това са отлични изпарители (може би най добрите защото са с уникална чувствителност на клапана и-още-незнам-заради-какво-си), но не могат да се настройват добре, просто защото са направени по-скоро за метан (макар че за метан модела е друг - R89), а и са предвидени да хранят мощни коли - до 160кв. Даже четох експериментите на някакъ американски прфесор, който беше слагал такъ на 5,7 Форд, който дал 310 коня на дино-теста. От всичко това разбрах че където и да отида в Хасково, пак ще ме гледат като голям камък. Съответно продължих търсенето и най накрая попаднах на една сервизна документация. Там пише така:Големия болт е за цялостното хранене, а малкия се води допълнителен за малките обороти (така ми каза и колегата qniz). Интересното което прочетох е че малкия болт е въведен за да се премахне гасненето на колата при двиожение не на скорост по бързо от 40-50км/ч. Та според производителя настройването е елементарно (за разлика от мнението на майсторите)...1. Завийте малкия болт до край без да го стягате.2. Настройте тихите обороти от големия болт.3. Започнете да го завивате до момента, в който двигателя почти загасва.4. Отново от малкия болт настройте оборотие - отвива се около оборот-оборот и половина.Това казва производителя. Аз го направих при почти напълно развит тройник и се оказа че сеха само изпарителя храни колата с достатъчно бедна смес. Значи съм готов за ламбда контрола. Днес ще опитам и ако имам резилтати пак ще пиша.Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Пичове, ще си позволя да се намеся защото и аз имам Л контрол които сам съм си сложил и настроил... моя е ловато със стъпков мотор, но принципите са същите. Не може да се разчита да го сложиш и да тръгне, освен Лконтрола (тип сонда, ТПС и др. да приемем цхе са настроени) трябва и изпарителя да се настрои така че не зависимо на празен ход или не контрола успешно да клати сместа а от там и показанията на сондата. Това се гледа най лесно с конфигурационната програма на контрола при спряла кола и по време на движение... ако няма такава програма волтметър вързан за сондата пак ще свърши работа, но пак казвам в нито един момент не трябва да се получава постоянен отчет, винаги трябва да се коебае бедна-богата смес, като това на празни обороти става по бавно 2-4 секунди докато в движение става доста по бързо.Brava 1.6 16v
Коментар
-
Днеска заредих за да допълня, статистиката показа 240 км с 23 л. газ и перфектна динамика.Това е градско на късо ( режим тръгни - спри ) и малко извънградско и малко в София.Мисля че може и още да се намали разхода, но трябва вече по - прецизна настройка.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Yavor написа:А колега, при тебе какъв беше ефекта от ламбда контрола?На каква кола, разход, вървеж, разлика с преди?Brava 1.6 16v
Коментар
-
zgabrovski написа:Днеска заредих за да допълня, статистиката показа 240 км с 23 л. газ и перфектна динамика.Това е градско на късо ( режим тръгни - спри ) и малко извънградско и малко в София.Мисля че може и още да се намали разхода, но трябва вече по - прецизна настройка.
Коментар
-
zgabrovski написа:Днеска заредих за да допълня, статистиката показа 240 км с 23 л. газ и перфектна динамика.Това е градско на късо ( режим тръгни - спри ) и малко извънградско и малко в София.Мисля че може и още да се намали разхода, но трябва вече по - прецизна настройка.
Коментар
-
Ами и преди това беше подобен но със доста спъната кола от врътката и доста трудно минаваше над 3500 оборота.На дълго мисля че ще е около 7, което за 1.4 12V си е направо постижение!Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Снощи след работа си поиграх и пуснах ламбда контрола в действие.НО...какво ми направи впечатление - реално ламбда контрола в момента ми дава по-високо напрежение на тихи обороти и при рязко форсиране, обаче при високи обороти напрежението пада - т.е. няма нужда да обогатява допълнително сместа. В началото се смутих и започнах да мисля къде съм я объркал, ама после като се замислих установих че досега съм бъркал - точно така трябва да е - така или иначе колата има нужда от по-бедна смес при високи обороти, а от засмукаването на двигателя се увеличава скоростта на потока на газта от редуктора. Значи май точно така трябва да е. Не съм сигурен, сега ще се поровя пак из интернет да почета това онова. В общи линий сега съм го настроил така че при всякакви обороти да взема отношение по въпроса за сместа - напрежението се колебае от 6-7 до 1-0,5 волта. Не знам какво става в движение, ама трябва да е добре защото се радвам на супер стабилни и тихи ниски обороти, а само с докосване на газта мотора пощурява - динамика, която досега нямах - имах някаква латентност при форсиране, моменти на замисляне - които бяха от прекалено богата смес - чак ми запаметяваше такава грешка, без да светва лампата. Сега явно сместа е добре защото колата стана много пъргава и еластична даже и в съвсем ниски обороти на висока предавка - на трета понякофа ми се налага да карам на 1200 оборота - досега не можеше да набере след това, а сега няма проблеми - за разлика от Типото, което и на 1000 оборота да паднех после се изстрелваше.И тъй, сега ще се ровя, после пак ще пиша...Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
аз откакто съм с газтека дето го взех от колегата qnisZ съм супер доволен разхода ми падна с 1.5л на 100 градско динамиката е супер нямам загуба на мощност в цялата гама на оборотомера, след мен не смърди на газ, дори и когато я запаля сутрин студена двигателя работи супер тихо абе все едни такива приятни неща направо се кефя много :D :D :D :D :D
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар