Както съм споменавал, имам на бравото такова чудо Lamda Gas model Blitz на BRC на което обаче липсваше електромагнитния вентил който управлява притока на газта. От вчера вече имам и този вентил. Ето какво направих за момента, като ще бъда благодарен на всеки който даде идеи за подкарването на чудото.1.Ето принципно описание на това що е ламбда газ контрол (АГУ 2-ро поколение)http://www.memtextom.dir.bg/aguinfo.htm#C 2. Ето схемата на свързване : http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...1.4i%2012V.PDF3. Ето схема на ЕКУ-то http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...-%20schems.pdf на стр.10Каква е ситуацията: Въпросния вентил представлява нещо което се управлява с ток ( не е степ мотор). На схемата в т.2 е обозначен като "Attuatore"Представлява клапанче което се монтира на пътя на готовата смес след изпарителя. Има константен отвор от 7мм, който обаче се променя в зависимост от тока който ще протече през него. Пробвах го със захранване от ПЦ - работи (щрака).Какво друго забелязах: Липсвa ми нещото означено като "Modular HI 1Canale" на схемата (2). Тия жици "NERO, ROSSO, VERDE" висят от блока. Отделно, като включих вентила и му свързвах жичките при работеща на газ кола не се усещаше да се мърда нанякъде.Извода, към който се включва въпросното "Modular HI 1Canale" нещо под N 21 на ЕКУ-то от схемата (3) е видно че е свързан към синия температурен датчик. Това е и логично, предвид принципа на работа даден в (1).Обаче в този случай, от къде се четат оборотите и дали изобщо е необходимо? Дали тоя вентил трябва да се държи по тоя начин?Утре ще го закача реално на пътя на газта, да видя каво ще се случи и ще замеря с мултицета двете сини жици...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Помагайте да си подкарам ламбда контрола...
Collapse
X
-
Помагайте да си подкарам ламбда контрола...
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.orgЕтикети: –
-
Re: Помагайте да си подкарам ламбда контрола...
zgabrovski написа:Както съм споменавал, имам на бравото такова чудо Lamda Gas model Blitz на BRC на което обаче липсваше електромагнитния вентил който управлява притока на газта. От вчера вече имам и този вентил. Ето какво направих за момента, като ще бъда благодарен на всеки който даде идеи за подкарването на чудото.1.Ето принципно описание на това що е ламбда газ контрол (АГУ 2-ро поколение)http://www.memtextom.dir.bg/aguinfo.htm#C 2. Ето схемата на свързване : http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...1.4i%2012V.PDF3. Ето схема на ЕКУ-то http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...-%20schems.pdf на стр.10Каква е ситуацията: Въпросния вентил представлява нещо което се управлява с ток ( не е степ мотор). На схемата в т.2 е обозначен като "Attuatore"Представлява клапанче което се монтира на пътя на готовата смес след изпарителя. Има константен отвор от 7мм, който обаче се променя в зависимост от тока който ще протече през него. Пробвах го със захранване от ПЦ - работи (щрака).Какво друго забелязах: Липсвa ми нещото означено като "Modular HI 1Canale" на схемата (2). Тия жици "NERO, ROSSO, VERDE" висят от блока. Отделно, като включих вентила и му свързвах жичките при работеща на газ кола не се усещаше да се мърда нанякъде.Извода, към който се включва въпросното "Modular HI 1Canale" нещо под N 21 на ЕКУ-то от схемата (3) е видно че е свързан към синия температурен датчик. Това е и логично, предвид принципа на работа даден в (1).Обаче в този случай, от къде се четат оборотите и дали изобщо е необходимо? Дали тоя вентил трябва да се държи по тоя начин?Утре ще го закача реално на пътя на газта, да видя каво ще се случи и ще замеря с мултицета двете сини жици...
-
Преди малко забравих нещо ако не работи ламбда контрола значи няма да прехвърля на газ *АГУто се управлява от ламбда контрола поне този модел е така*. Може да провериш дали някоя от сините проводници не е прекъснал някъде и дали влиза сигнал от ламбда сондата *azzurro* но не си спомням точно какъв е цвета на проводника. Ако е всичко наред няма причина да не работи *освен да има някаква повреда в блока за управление* но не е болка за умиране даже да е повреден най вероятно е изгорял транзистора за управление но той е 2/3лв намира се в блока и е хванат за предния алуминиев панел с едно болче или за радиатор вътре не помня точно.
Коментар
-
Re: Помагайте да си подкарам ламбда контрола...
zgabrovski написа:Както съм споменавал, имам на бравото такова чудо Lamda Gas model Blitz на BRC на което обаче липсваше електромагнитния вентил който управлява притока на газта. От вчера вече имам и този вентил. Ето какво направих за момента, като ще бъда благодарен на всеки който даде идеи за подкарването на чудото.1.Ето принципно описание на това що е ламбда газ контрол (АГУ 2-ро поколение)http://www.memtextom.dir.bg/aguinfo.htm#C 2. Ето схемата на свързване : http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...1.4i%2012V.PDF3. Ето схема на ЕКУ-то http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...-%20schems.pdf на стр.10Каква е ситуацията: Въпросния вентил представлява нещо което се управлява с ток ( не е степ мотор). На схемата в т.2 е обозначен като "Attuatore"Представлява клапанче което се монтира на пътя на готовата смес след изпарителя. Има константен отвор от 7мм, който обаче се променя в зависимост от тока който ще протече през него. Пробвах го със захранване от ПЦ - работи (щрака).Какво друго забелязах: Липсвa ми нещото означено като "Modular HI 1Canale" на схемата (2). Тия жици "NERO, ROSSO, VERDE" висят от блока. Отделно, като включих вентила и му свързвах жичките при работеща на газ кола не се усещаше да се мърда нанякъде.Извода, към който се включва въпросното "Modular HI 1Canale" нещо под N 21 на ЕКУ-то от схемата (3) е видно че е свързан към синия температурен датчик. Това е и логично, предвид принципа на работа даден в (1).Обаче в този случай, от къде се четат оборотите и дали изобщо е необходимо? Дали тоя вентил трябва да се държи по тоя начин?Утре ще го закача реално на пътя на газта, да видя каво ще се случи и ще замеря с мултицета двете сини жици...
Коментар
-
Като гледам схемата, не виждам място за стъпков мотор. Стъпковия мотор /биполярен двигател/ има четири извода и в зависимост от промяната в напрежението той се движи или плавно - стъпка па стъпка или рязко. На схемата не виждам изводи за такъв мотор. По всичко изглежда, че количеството на газтта се управлява от този клапан "Attuatore". Той нали се намира между изпарителя и смесителната плочка. Можеш да си направиш следния експеримент.Махаш клапана и слагаш тръбичка на неговото масто да съединиш маркуча. Оставяш двигателя да работи и гледаш вътре в клапана, дали се промена отвора при различните режими на двигателя. Аз така си проверявам стъпковия потор.Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F
Коментар
-
Petko написа:По всичко изглежда, че количеството на газтта се управлява от този клапан "Attuatore". Той нали се намира между изпарителя и смесителната плочка. Можеш да си направиш следния експеримент.Махаш клапана и слагаш тръбичка на неговото масто да съединиш маркуча. Оставяш двигателя да работи и гледаш вътре в клапана, дали се промена отвора при различните режими на двигателя. Аз така си проверявам стъпковия потор.
Коментар
-
Колеги, благодарско за мненията, ето и още малко инфо:Днес вече на светло и спокойно закачих вентила и като му закачах кабелчето видях че примръдва малко. Освен това направих и проба с духане с уста - като закачах кабелчето усещех че пуска повече.Закачих чудото на мястото на клапана и опитах да запаля колата - няма палене! След доста въртене все пак запали, обаче явно не му достига газ - едвам държеше 500-600 оборота и мотора притрисаше, а и не можеше да се форсира!Свалих вентила и върнах клапана - всичко си беше ОК.Следващата проба ще бъде да захраня вентила директно от акумулатора за да отвори на макс и ще пробвам да запаля....При това положение, се чудя дали не ми е прецакана ламбдата и да дава грешно инфо ....Ето вечеи и инструкция за монтаж на английски http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...A010996_ML.pdfAlfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
zgabrovski написа:Колеги, благодарско за мненията, ето и още малко инфо:Днес вече на светло и спокойно закачих вентила и като му закачах кабелчето видях че примръдва малко. Освен това направих и проба с духане с уста - като закачах кабелчето усещех че пуска повече.Закачих чудото на мястото на клапана и опитах да запаля колата - няма палене! След доста въртене все пак запали, обаче явно не му достига газ - едвам държеше 500-600 оборота и мотора притрисаше, а и не можеше да се форсира!Свалих вентила и върнах клапана - всичко си беше ОК.Следващата проба ще бъде да захраня вентила директно от акумулатора за да отвори на макс и ще пробвам да запаля....При това положение, се чудя дали не ми е прецакана ламбдата и да дава грешно инфо ....Ето вечеи и инструкция за монтаж на английски http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...A010996_ML.pdf
Коментар
-
zgabrovski написа:Колеги, благодарско за мненията, ето и още малко инфо:Днес вече на светло и спокойно закачих вентила и като му закачах кабелчето видях че примръдва малко. Освен това направих и проба с духане с уста - като закачах кабелчето усещех че пуска повече.Закачих чудото на мястото на клапана и опитах да запаля колата - няма палене! След доста въртене все пак запали, обаче явно не му достига газ - едвам държеше 500-600 оборота и мотора притрисаше, а и не можеше да се форсира!Свалих вентила и върнах клапана - всичко си беше ОК.Следващата проба ще бъде да захраня вентила директно от акумулатора за да отвори на макс и ще пробвам да запаля....При това положение, се чудя дали не ми е прецакана ламбдата и да дава грешно инфо ....Ето вечеи и инструкция за монтаж на английски http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...A010996_ML.pdf
Коментар
-
/1. Напрежението подавано от изхода на електронния блок на входа на електромагнитния вентил се мени в граници 0-1V! Извод:Не му подавай директно +12V - може да го "изгориш" [/quote] Колега определено не е 1в . Няма да го изгори по принцип напрежението варира според колко се отпушва управляващия транзистор и стига до окло 10/12волта. и няма вероятнос да се изгори по този начин. А и там е една бобина с доста дебел проводник *е силно казанп доста дебел но достатачно*.
Коментар
-
qnisZ написа:masterkar написа:/1. Напрежението подавано от изхода на електронния блок на входа на електромагнитния вентил се мени в граници 0-1V! Извод:Не му подавай директно +12V - може да го "изгориш"
Коментар
-
masterkar написа:qnisZ написа:masterkar написа:/1. Напрежението подавано от изхода на електронния блок на входа на електромагнитния вентил се мени в граници 0-1V! Извод:Не му подавай директно +12V - може да го "изгориш"
Коментар
-
Колеги още веднъж мерси за мненията... според всичко описано до тук може би проблема ми наистина е в ламбдата.Днеска поогледах, в общи линии е свързано както трябва по схемата, утре ще подам +12 В да видя дали ще отвори вентила на макс, ако го направи остава само и единствено да е прецакана ламбдата.Колкото до това че вентила е за монтаж на изпарителя - не виждам как , там щуцера е пластмасов и няма резба. А за тези потенциометърчета - не ми стана ясно къде са, утре ще огледам блока, видях че с едно от тях се настройва ключа на колко оборота да превключва газ-бензин.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
zgabrovski написа:Колеги още веднъж мерси за мненията... според всичко описано до тук може би проблема ми наистина е в ламбдата.Днеска поогледах, в общи линии е свързано както трябва по схемата, утре ще подам +12 В да видя дали ще отвори вентила на макс, ако го направи остава само и единствено да е прецакана ламбдата.Колкото до това че вентила е за монтаж на изпарителя - не виждам как , там щуцера е пластмасов и няма резба. А за тези потенциометърчета - не ми стана ясно къде са, утре ще огледам блока, видях че с едно от тях се настройва ключа на колко оборота да превключва газ-бензин.
Коментар
-
zgabrovski написа:Колкото до това че вентила е за монтаж на изпарителя - не виждам как , там щуцера е пластмасов и няма резба. А за тези потенциометърчета - не ми стана ясно къде са, утре ще огледам блока, видях че с едно от тях се настройва ключа на колко оборота да превключва газ-бензин.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар