Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Инфо: Емулатор на дюзи - защо е необходим! + Ламбда контрол?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    zgabrovski написа:
    Не е стъпково моторче, а нещо на магнитен принцип. Означено е като "Attuatore" тука http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...1.4i%2012V.PDFСпоред QnisZ е магнитен вентил който се управлява по ток.
    Уффф, нещо с италианския не съм много в час , но ... ето един извод, дано ти е от полза .attuatore /на италиански/=actuator /на английски/=задвижващ механизъм /на БГ/ Да магнитен вентил е, който се управлява по ток! Но интересно в какви граници /от-до/, съответстващи на напълно отворен-затворен, е този ток? Е това сигурно е зададено в електронния блок на ламбда контрола ?Сега ще попитаме чичко Google за повече инфо:attuatore+BRC http://www.brc.it/prodotti/sistemi_c...mlactuator+BRC http://www.google.bg/search?hl=bg&q=...BD%D0%B5&meta= уфф, май трябва да се добави още нещо /марка на този вентил ли, друго ли ... /, иначе Дерзай ! П.С. Сега видях, че в другата тема сте изяснили нещата с gnisZ. :D Само да допълня - и при мен не се чува щракване от към степ мотора при прехвърляне на газ - мисля, че това е нормално!
    BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
    Среден разход на газ

    Коментар


      #32
      masterkar написа:
      zgabrovski написа:
      Не е стъпково моторче, а нещо на магнитен принцип. Означено е като "Attuatore" тука http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...1.4i%2012V.PDFСпоред QnisZ е магнитен вентил който се управлява по ток.
      Уффф, нещо с италианския не съм много в час , но ... ето един извод, дано ти е от полза .attuatore /на италиански/=actuator /на английски/=задвижващ механизъм /на БГ/ Да магнитен вентил е, който се управлява по ток! Но интересно в какви граници /от-до/, съответстващи на напълно отворен-затворен, е този ток? Е това сигурно е зададено в електронния блок на ламбда контрола ?Сега ще попитаме чичко Google за повече инфо:attuatore+BRC http://www.brc.it/prodotti/sistemi_c...mlactuator+BRC http://www.google.bg/search?hl=bg&q=...BD%D0%B5&meta= уфф, май трябва да се добави още нещо /марка на този вентил ли, друго ли ... /, иначе Дерзай ! П.С. Сега видях, че в другата тема сте изяснили нещата с gnisZ. :D Само да допълня - и при мен не се чува щракване от към степ мотора при прехвърляне на газ - мисля, че това е нормално!
      Ето малко информация за твоята система намерих я случайно в моя конп. Немога да го кача фаела е ПДФ. но мисля че на имеила ще стане. Може да го качиш вьв форума. Колега вече е в твоята поща в Гугала.

      Коментар


        #33
        qnisZ написа:
        Колега при добра ламбда контрол динамиката на колата е единтична с тази на бензин е разбира се и с ТАП. Разхода е молко повече от на бензин и почти сьщия на тези с газ инжекций.
        qnisZ, би ли обяснил накратко каква е ролята на ТАП /предполагам, че това е съкращение от TAP - Timing Advance Processor?/ ! Използва ли се /има ли нужда / такъв процесор при инжекциони или той е само за карбураторни ДВГ с АГУ /за срамота : не знам имам ли такова нещо - да не се окаже елемент на ламбда контрола /? Можеш ли да постнеш някаква снимка или схемичка на такъв процесор?
        BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
        Среден разход на газ

        Коментар


          #34
          По името му не се ли ориентираш? :D Променя се ъгъла на предварене и не само при инжекционите,а и при газовите инжекциони не е излишно да се сложи.Аз скоро ще слагам такъв.За метанови уредби пък е почти задължителен!
          Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
          Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

          Коментар


            #35
            masterkar написа:
            qnisZ написа:
            Колега при добра ламбда контрол динамиката на колата е единтична с тази на бензин е разбира се и с ТАП. Разхода е молко повече от на бензин и почти сьщия на тези с газ инжекций.
            qnisZ, би ли обяснил накратко каква е ролята на ТАП /предполагам, че това е съкращение от TAP - Timing Advance Processor?/ ! Използва ли се /има ли нужда / такъв процесор при инжекциони или той е само за карбураторни ДВГ с АГУ /за срамота : не знам имам ли такова нещо - да не се окаже елемент на ламбда контрола /? Можеш ли да постнеш някаква снимка или схемичка на такъв процесор?
            ДА ТАП означава Timing Advance Processor. По принцип всички автомобили които карат на газ и на метан се нуждаят от него независимо дали е карбуратор или някакъв вид инжекция. Това се налага поради причината че газта и метана са с по голямо октаново число *горивата горят по бавно, по плавно* и двигателя се нуждае от по рано подаване на искрата за да може * налягането от изгарянето на горивото да натисне буталото веднага след преминаването на горна мъртва точка на буталото* да се използва по пълно капацитета на горивата *покачваме КПД на двигателя на газ и метан*, В някой инжекции има вградено това за по високо октанен бензин но там марша е много малак и е недостатъчен *не може да премести толкова напред центровката* за нормалната работа на газ и метан. Това се изразява в покачване на динамиката на колата и спадане на разхода.

            Коментар


              #36
              qnisZ написа:
              masterkar написа:
              /за срамота : не знам имам ли такова нещо - да не се окаже елемент на ламбда контрола /? Можеш ли да постнеш някаква снимка или схемичка на такъв процесор?
              По принцип всички автомобили които карат на газ и на метан се нуждаят от него независимо дали е карбуратор или някакъв вид инжекция... В някой инжекции има вградено това за по високо октанен бензин но там марша е много малак и е недостатъчен *не може да премести толкова напред центровката* за нормалната работа на газ и метан.
              Аха, ясно, нещо като това http://www.autodiags.com/jetspark.htmlИ все пак не разбрах: Този процесор отделно блокче ли е или може да е вграден в ЕКУ-то или електронния блок на ламбда контрола при инжекционите? И конкретно как стои въпроса с колата от подписа ми?
              BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
              Среден разход на газ

              Коментар


                #37
                masterkar написа:
                qnisZ написа:
                masterkar написа:
                /за срамота : не знам имам ли такова нещо - да не се окаже елемент на ламбда контрола /? Можеш ли да постнеш някаква снимка или схемичка на такъв процесор?
                По принцип всички автомобили които карат на газ и на метан се нуждаят от него независимо дали е карбуратор или някакъв вид инжекция... В някой инжекции има вградено това за по високо октанен бензин но там марша е много малак и е недостатъчен *не може да премести толкова напред центровката* за нормалната работа на газ и метан.
                Аха, ясно, нещо като това http://www.autodiags.com/jetspark.htmlИ все пак не разбрах: Този процесор отделно блокче ли е или може да е вграден в ЕКУ-то или електронния блок на ламбда контрола при инжекционите? И конкретно как стои въпроса с колата от подписа ми?
                Този блок е сьвсем независимо устройство. За твоята кола зависи с колко бобини е с една, две или повече. Има няколко начина на монтаж. Единия е когато е с една/две бобин без вграден комутатор в нея слага се ТАП с вграден комутатор *но тук трябва да се има в предвид че някой ЕКПУ следят за наличие на бобина а тези на ДЖЕТО #просто ги спестява а в тези на АЕБ ги има вьв всички# са без него и не трьгват на някой модели*. Втория начин е когато бобината има вграден комутатор слагесе ТАП без комутатор. Третия начин е на самия датчик за центровката слагасе за една, две и повече бобини *зависи от типа инжекция*. Забрави да сложа снимка е, малко е не изчистен *меко казано мрьсен* но такава имам в момента.

                Коментар


                  #38
                  Благодаря за подробното разяснение! :D :D :D При мен емулатора на дюзите е на същата фирма A.E.B. /Reggio Emilia Italy/
                  BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                  Среден разход на газ

                  Коментар


                    #39
                    Понеже гледам има доста хора из форума с брави 1.6 16В на газ може ли някой да ми каже горе долу колко излиза цялото поставяне на газова с всичките му там екстри емулатиори за дюзи ,ламба сонда контрол и т.н ,щото милсех да не слагам газова ако не е газов инжекцион понеже изчетох доста из форума обикновенна газова на 1.6 пълна инжекция и дори и с тия емулатори пак гледам че има доста проблеми. Но пък то вече не се търпи 14-15 градско бенз не се издържа. Имаче една поговорка не ме яд,че 4е карам москвич ,яд ме е че харчи като БМВ :D
                    Brava 1.6 16V 96

                    Коментар


                      #40
                      danzkix написа:
                      Понеже гледам има доста хора из форума с брави 1.6 16В на газ може ли някой да ми каже горе долу колко излиза цялото поставяне на газова с всичките му там екстри емулатиори за дюзи ,ламба сонда контрол и т.н ,щото милсех да не слагам газова ако не е газов инжекцион понеже изчетох доста из форума обикновенна газова на 1.6 пълна инжекция и дори и с тия емулатори пак гледам че има доста проблеми. Но пък то вече не се търпи 14-15 градско бенз не се издържа. Имаче една поговорка не ме яд,че 4е карам москвич ,яд ме е че харчи като БМВ :D
                      Колега не е никакьв проблем да сложиш обикноведно АГУ на тази кола. Колко излиза зависи от каде ще я сложиш и каква е точно. А за ламбда контрола зависи колко пари искаш да дадеш и какво точно искаш да прави цените варират от 85/100лв *за добра втора рака* и от 120лв до 382евро за нова. А ТАПа пак така 65/75лв втора рака и от 115/146лв за нов + кабели 15/25лв и се формира цената която тьрсиш. Но трябва да имаш предвид че газ инжекциона сьщо му трябва ТАП *има някой единични модели които го имат вграден но са рятко и доста скьпи*. А ко питаш мен няма смисьл да слагаш инжекцион обикноведното АГУ ще ти вьрши сьщата работа

                      Коментар


                        #41
                        danzkix написа:
                        Но пък то вече не се търпи 14-15 градско бенз не се издържа. Имаче една поговорка не ме яд,че 4е карам москвич ,яд ме е че харчи като БМВ :D
                        А дали нямаш някакъв проблем с колата - много ти е висок разхода - дори и за Софийско градско ?
                        BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                        Среден разход на газ

                        Коментар


                          #42
                          Амис сега както е студено (е то тая година не изтинска зима де) и както минавам само по 5-7 км до работа при голямо кроткане ми дава едвам 12/100 а сега и сипах една добавка за отпушване на дюзите и малко на по високи обороти я карах ми даде към 14 . Иначе ходих на диоагностика 2 пъти и и двата ми казват колата е супер нищо и няма Смених и термостата преди месец,ламба сондата е наред ,....незнам Иначе колега гледам и твоита е EL 1.6 96-та ,първо мислех 4е е от годината, всмисъл че е от първите броики :D ,нали после и правят upgrade-и Иначе намерих една оферта на фобос-а за газова ,какви са някои мойе ли да ми каже впечатления от там? http://www.fobos-bg.com/index.php?l=3.54.178 но офертата е без ламбда контрол,а със ламбда емулатор!!! Ступковото моторче влиза ли е цената на ламбда контрол-а попринцип !
                          Brava 1.6 16V 96

                          Коментар


                            #43
                            danzkix написа:
                            Иначе намерих една оферта на фобос-а за газова ,какви са някои мойе ли да ми каже впечатления от там?
                            http://www.fiat-bg.org/forum/viewtop...Прочети всички постове на колегата Richard Burns .
                            BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                            Среден разход на газ

                            Коментар


                              #44
                              Общо взето разбрах за какво става дума относно TAP-а, обаче въпроса ми за Ламбда контрола остава.Ще се намали ли допълнително разхода на гориво, ако имам TAP и добавя и ламбда котрол?Колко ще ми струва за карбуратор с метан?
                              ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                              // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                              Коментар


                                #45
                                Executor написа:
                                Общо взето разбрах за какво става дума относно TAP-а, обаче въпроса ми за Ламбда контрола остава.Ще се намали ли допълнително разхода на гориво, ако имам TAP и добавя и ламбда котрол?Колко ще ми струва за карбуратор с метан?
                                Колега на карборатор неможе да сложиш Ламбда контрол поради простата причина че няма ламбда сонда но ТАП можеш да сожиш и ще ти свали разхода *преблизително 1л. газ* и ще ти вдигне динамиката на колата.

                                Коментар

                                Working...
                                X