masterkar написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Инфо: Емулатор на дюзи - защо е необходим! + Ламбда контрол?
Collapse
X
-
Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F
-
masterkar написа:Е като сме почнали да я "разчепкаме" темата докрай:zgabrovski написа:Моето Браво също има ламбда-газ контрол, но блока който управлява притока на газ липсва.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
zgabrovski написа:Моето Браво също има ламбда-газ контрол, но блока който управлява притока на газ липсва.zgabrovski написа:Ами то вече са се изяснили нещата, но аз имам 2 коли, на едната е инжекциона а на другата е въпросния ламбда газ контрол, на който липсва именно магнитния клапан за управление на притока. Но утре ще го получа от Qnis30, ще го монтирам други ден и ще пиша за резултата!
Коментар
-
Ами какво да ти кажа, тази с инжекциона въпреки че е 1.2 е страшна резачка, във високите обороти е цар. Като разход, писал съм многократно около 8.5 в София, на дълъг път - 6.5 -7 ( без и със клима). Другата е спъната, на баир гасне ( врътнал съм и кранчето). Сега очаквам като поулуча въпросния клапан (или степ мотор ) това да се оправи, като разход е около 10 в Сф и 8-9 на дълъг път.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
А може ли да споделиш някакви впечатления: динамика, разход, поддръжка, +, -, и т.н. сравнявайки двете коли - с газов инжекцион и с ламбда газ контрола? То е ясно, че първото е по-добро , но ...[/quote] Колега при добра ламбда контрол динамиката на колата е единтична с тази на бензин е разбирасе и с ТАП. Разхода е молко повече от на бензин и почти сьщия на тези с газ инжекций.
Коментар
-
С нетърпение чакам утре за да споделя дали е така....А този степ-мотор има ли нещо за настройка?( В смисъл трябва ли да се ходи на газ анализатори или нещо подобно)?А писовете на електронния блок- как трябва да са?Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
qnisZ написа:Колега при добра ламбда контрол динамиката на колата е единтична с тази на бензин е разбирасе и с ТАП. Разхода е молко повече от на бензин и почти сьщия на тези с газ инжекций.
Коментар
-
zgabrovski написа:А този степ-мотор има ли нещо за настройка?( В смисъл трябва ли да се ходи на газ анализатори или нещо подобно)?А писовете на електронния блок- как трябва да са?
Коментар
-
zgabrovski написа:С нетърпение чакам утре за да споделя дали е така....А този степ-мотор има ли нещо за настройка?( В смисъл трябва ли да се ходи на газ анализатори или нещо подобно)?А писовете на електронния блок- как трябва да са?
Коментар
-
Доста търсих кабелите които са управлявали въпросния вентил, след като ги открих и ги сложих на вентила, без да махам клапана и да слагам вентила на пътя на газта (взе че се стъмни) и запалих колата взех да вадя и слагам кабелите на вентила, но не видях никакъв ефект ( не се се чуваше щракане каквото се чу когато в работата захраних клапана с 12 В).Не знам дали е нормално, но ми се струва че не е. Трябвашпе нещо тая клапичка да се размърда.... вероятно е изгоряло нещо по това управление?Утре на светло ще монтирам вентила на мястото на клапана и ще пиша за резултат.P.S. Сега като се замислих, от електронния блок висяха още няколко кабелчета, и те май трябва да са свързани към устройството означено като "Modular" на тази схема http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...1.4i%2012V.PDFНякой има ли идея що за чудо е това?Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
zgabrovski написа:Доста търсих кабелите които са управлявали въпросния вентил, след като ги открих и ги сложих на вентила, без да махам клапана и да слагам вентила на пътя на газта (взе че се стъмни) и запалих колата взех да вадя и слагам кабелите на вентила, но не видях никакъв ефект ( не се се чуваше щракане каквото се чу когато в работата захраних клапана с 12 В).Не знам дали е нормално, но ми се струва че не е. Трябвашпе нещо тая клапичка да се размърда.... вероятно е изгоряло нещо по това управление?Утре на светло ще монтирам вентила на мястото на клапана и ще пиша за резултат.Petko написа:Ако газовата уредба е снабдена със система за ламбда контрол т.е имаме динамично регулиране на качеството на сместа,...
Коментар
-
Не е стъпково моторче, а нещо на магнитен принцип. Означено е като "Attuatore" тука http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...1.4i%2012V.PDFСпоред QnisZ е магнитен вентил който се управлява по ток. Днес като го получих му подадох 12 В итой щракна. Интересното е че има постоянен отвор около 7 мм и мърда напред назад вътре нещо (предполагам че така се увеличава притока на газта). Но това корто сега наистина се сетих е това че лиспва май блокчето означено като "Modular 1 Canale" тука http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...1.4i%2012V.PDF.А както прочетох от линка който си дал тука http://www.memtextom.dir.bg/aguinfo.htm#C за АГУ 2-ро поколение през това модулче трябва да постъпва инфото за оборотите, като мисля че като го няма това - едва ли ламбда газ контрола ще работи.Търсих го по парт номер 06LB00003003 в нета и излязоха разни линкове http://www.thomgas.hr/cijene.html#4 но това е според мен някакъв онлайн каталог с цени в хърватски крони ли е какво е там...Продължение: Сега разрових схемата на ЕКУ-то в хайнеса (http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...-%20schems.pdf стр.10 ) и видях че на въпросното краче 21 от ЕКУ-то постъпва сигнала от синия температурен датчик за температурата на мотора. Излиза че този сигнал се прекъсва и подава на въпросното модулче и от там в ламбда газ контрола, което съвсем ме хвърли в музиката...Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
[quote="zgabrovski"]Според QnisZ е магнитен вентил който се управлява по ток. Днес като го получих му подадох 12 В итой щракна. Интересното е че има постоянен отвор около 7 мм и мърда напред назад вътре нещо (предполагам че така се увеличава притока на газта). Но това корто сега наистина се сетих е това че лиспва май блокчето означено като "Modular 1 Canale" тука http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...1.4i%2012V.PDF. Колега този отвор е за момента на работа когато няма ламбда сонда *ламбда сондата е студена не е загряла още*. Това което казваш е симолатр на дюзи и не е фатално няма да повлияе на ламбда контрола.
Коментар
-
Радвам се че се включи... не трябваше ли тая проклетия да щракне като и закачам сините жички при работеща на газ кола?Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар