Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Инфо: Емулатор на дюзи - защо е необходим! + Ламбда контрол?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    masterkar написа:
    Petko написа:
    Нека първо да уточним за какво става дума: емулатор на дюзи или емулатор на ламбда сондата. Емулатор на дюзи се слага задължително,защото дюзите се прекъсват и тази грешка се отчита от компютъра.
    Petko, не ми се пускаше нова тема затова втория пост го "метнах" пак тук ! За емулатора на дюзи е ясно! За него беше темата само за инфо на другите колеги. Сега за емулатора на ламбда сондата:1.
    Petko написа:
    Емулатор на ламбда сондата се слага за да се симулира регулиране на подаваното гориво и поддържане на оптимална горивна смес.
    Извод: Този емулатор се слага само за да се лъже ЕКУ-то при работа на газ? Той не играе никаква роля за намаляване на разхода на газ?! Прав ли съм???2.
    Petko написа:
    Ако газовата уредба е снабдена със система за ламбда контрол т.е имаме динамично регулиране на качеството на сместа, тогава не е необходим ламбда емулатор, защото показанията на ламбда сондата са близки до тези при работа на бензин.
    Извод: Понеже аз имам система за ламбда контрол /LAMBDA ECOLOGIC SYSTEM/ и т.н. не е необходим ламбда емулатор, защото дори и когато работи ДВГ-то на LPG, се ползва сигнала от изхода на сондата, който се подава на електронния блок на системата за ламбда контрол /и на ЕКУ-то?/ и на база на този сигнал /и други сигнали/ се управлява стъпковия мотор /управляем дросел/, който регулира подаването на количеството LPG и т.н. Така ли е???П.С. Може и някой друг колега да изкаже мнението си
    Абсолютно си прав по всички точки. Аз съм си купил от горната фирма - ламбда монитор /не този с осцилографа, а само със светодиодите/ и виждам в реален режим на работа на двигателя, какви показания на ламбда сондата отчита. Не намирам съществена разлика в показанията при работа на бензин и газ. Аз също съм с ламбда контрол и стъпков мотор, така че имам постоянно регулиране на смесста и на газ, което се отчита от ламбда сондата. Все пак имам едно на ум, като си мисля, че стъпковия мотор не може да реагира толкова бързо и адекватно на промяната на режимите на работа на двигателя, както прави ECU-то и дюзите. Може би при по-прецизните компютри това да бъде отчетено и да фиксира моментна грешка, но не е болка за умиране.
    Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
    двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F

    Коментар


      #17
      masterkar написа:
      Е като сме почнали да я "разчепкаме" темата докрай:
      zgabrovski написа:
      Моето Браво също има ламбда-газ контрол, но блока който управлява притока на газ липсва.
      Е това са две противоречащи си, според мен, неща? А имаш ли управляем дросел /стъпков мотор/? http://www.memtextom.dir.bg/aguinfo.htm /АГУ второ поколение!/. По спомен от четеното във форума: Ти нямаше ли пълен газов инжекцион /АГУ трето поколение!/?
      Ами то вече са се изяснили нещата, но аз имам 2 коли, на едната е инжекциона а на другата е въпросния ламбда газ контрол, на който липсва именно магнитния клапан за управление на притока. Но утре ще го получа от Qnis30, ще го монтирам други ден и ще пиша за резултата!
      Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
      Fiat Linea 1.3 Multijet'08
      Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
      http://forum.fiat-bg.org

      Коментар


        #18
        zgabrovski написа:
        Моето Браво също има ламбда-газ контрол, но блока който управлява притока на газ липсва.
        zgabrovski написа:
        Ами то вече са се изяснили нещата, но аз имам 2 коли, на едната е инжекциона а на другата е въпросния ламбда газ контрол, на който липсва именно магнитния клапан за управление на притока. Но утре ще го получа от Qnis30, ще го монтирам други ден и ще пиша за резултата!
        Ясно . Имал си предвид стъпковото моторче=магнитния клапан! А от първия ти пост си помислих, че говориш за електронния блок за управление блока който управлява притока на газ липсва А може ли да споделиш някакви впечатления: динамика, разход, поддръжка, +, -, и т.н. сравнявайки двете коли - с газов инжекцион и с ламбда газ контрола? То е ясно, че първото е по-добро , но ...
        BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
        Среден разход на газ

        Коментар


          #19
          Ами какво да ти кажа, тази с инжекциона въпреки че е 1.2 е страшна резачка, във високите обороти е цар. Като разход, писал съм многократно около 8.5 в София, на дълъг път - 6.5 -7 ( без и със клима). Другата е спъната, на баир гасне ( врътнал съм и кранчето). Сега очаквам като поулуча въпросния клапан (или степ мотор ) това да се оправи, като разход е около 10 в Сф и 8-9 на дълъг път.
          Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
          Fiat Linea 1.3 Multijet'08
          Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
          http://forum.fiat-bg.org

          Коментар


            #20
            А може ли да споделиш някакви впечатления: динамика, разход, поддръжка, +, -, и т.н. сравнявайки двете коли - с газов инжекцион и с ламбда газ контрола? То е ясно, че първото е по-добро , но ...[/quote] Колега при добра ламбда контрол динамиката на колата е единтична с тази на бензин е разбирасе и с ТАП. Разхода е молко повече от на бензин и почти сьщия на тези с газ инжекций.

            Коментар


              #21
              С нетърпение чакам утре за да споделя дали е така....А този степ-мотор има ли нещо за настройка?( В смисъл трябва ли да се ходи на газ анализатори или нещо подобно)?А писовете на електронния блок- как трябва да са?
              Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
              Fiat Linea 1.3 Multijet'08
              Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
              http://forum.fiat-bg.org

              Коментар


                #22
                qnisZ написа:
                Колега при добра ламбда контрол динамиката на колата е единтична с тази на бензин е разбирасе и с ТАП. Разхода е молко повече от на бензин и почти сьщия на тези с газ инжекций.
                И аз съм си много доволен от разхода на газ :D /дори като бях писал, преди няколко месеца, че ми гори под 9 л/100км, на много хора не им се вярваше /. Сега зимата малко се вдигна, но и предимно градското /Софийско / каране на малки разстояния си казва думата. За бензин - за сега не коментирам. Като динамика на газ - ПЕРФЕКТНА :D ! Няма проблем в ниските, а във високите /там и е силата/ - 180 км/ч на магистралата /не ми се натискаше повече / върви като лодка! Дори някой с разни WV, Opel и т.н. "майстори" които на равно на магистралата се правят на "голяма работа", като дойде нанагорнище и ... "умират" в огледалото ми за обратно виждане
                BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                Среден разход на газ

                Коментар


                  #23
                  zgabrovski написа:
                  А този степ-мотор има ли нещо за настройка?( В смисъл трябва ли да се ходи на газ анализатори или нещо подобно)?А писовете на електронния блок- как трябва да са?
                  По степ. мотора няма да пипаш нищо те са стандартни за всички модели на БРЦ *е изключение правят по новите модели*. За настройката трябва да се пази в памета на системата и няма нужда от настройка *ако даде някакви отклунения може да отидеш да настроят ламбда комтрола*. За пиновете незнам но ако я снимаш може и да се разбере *в повечето случай над пиновете пише за какво става дума*.

                  Коментар


                    #24
                    zgabrovski написа:
                    С нетърпение чакам утре за да споделя дали е така....А този степ-мотор има ли нещо за настройка?( В смисъл трябва ли да се ходи на газ анализатори или нещо подобно)?А писовете на електронния блок- как трябва да са?
                    Аз не харесвам много тези системи, неса доизмислени много *особедно решението на степ. мотора* за по новите са добри но старите..... Немога да кажа какьв ще е точно ефекта от цялата система *но щом са решили така може и да има желания ефект*.

                    Коментар


                      #25
                      Доста търсих кабелите които са управлявали въпросния вентил, след като ги открих и ги сложих на вентила, без да махам клапана и да слагам вентила на пътя на газта (взе че се стъмни) и запалих колата взех да вадя и слагам кабелите на вентила, но не видях никакъв ефект ( не се се чуваше щракане каквото се чу когато в работата захраних клапана с 12 В).Не знам дали е нормално, но ми се струва че не е. Трябвашпе нещо тая клапичка да се размърда.... вероятно е изгоряло нещо по това управление?Утре на светло ще монтирам вентила на мястото на клапана и ще пиша за резултат.P.S. Сега като се замислих, от електронния блок висяха още няколко кабелчета, и те май трябва да са свързани към устройството означено като "Modular" на тази схема http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...1.4i%2012V.PDFНякой има ли идея що за чудо е това?
                      Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                      Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                      Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                      http://forum.fiat-bg.org

                      Коментар


                        #26
                        zgabrovski написа:
                        Доста търсих кабелите които са управлявали въпросния вентил, след като ги открих и ги сложих на вентила, без да махам клапана и да слагам вентила на пътя на газта (взе че се стъмни) и запалих колата взех да вадя и слагам кабелите на вентила, но не видях никакъв ефект ( не се се чуваше щракане каквото се чу когато в работата захраних клапана с 12 В).Не знам дали е нормално, но ми се струва че не е. Трябвашпе нещо тая клапичка да се размърда.... вероятно е изгоряло нещо по това управление?Утре на светло ще монтирам вентила на мястото на клапана и ще пиша за резултат.
                        Аз пък мисля, че всичко може да ти е ОК !
                        Petko написа:
                        Ако газовата уредба е снабдена със система за ламбда контрол т.е имаме динамично регулиране на качеството на сместа,...
                        Ако под "въпросния вентил", разбираш стъпковото моторче, не очаквай да прищраква - това е стъпково моторче което регулира количеството подавано гориво /газ/ в динамичен режим на работа на колата! Преди /в момента/ на негово място най-вероятно имаш обикновен газов клапан, който естествено при преминаване на газ се отваря /щраква при подаване на +12V/. Кабелите към стъпковото моторче четири ли са на брой? При мен са 4
                        BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                        Среден разход на газ

                        Коментар


                          #27
                          Не е стъпково моторче, а нещо на магнитен принцип. Означено е като "Attuatore" тука http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...1.4i%2012V.PDFСпоред QnisZ е магнитен вентил който се управлява по ток. Днес като го получих му подадох 12 В итой щракна. Интересното е че има постоянен отвор около 7 мм и мърда напред назад вътре нещо (предполагам че така се увеличава притока на газта). Но това корто сега наистина се сетих е това че лиспва май блокчето означено като "Modular 1 Canale" тука http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...1.4i%2012V.PDF.А както прочетох от линка който си дал тука http://www.memtextom.dir.bg/aguinfo.htm#C за АГУ 2-ро поколение през това модулче трябва да постъпва инфото за оборотите, като мисля че като го няма това - едва ли ламбда газ контрола ще работи.Търсих го по парт номер 06LB00003003 в нета и излязоха разни линкове http://www.thomgas.hr/cijene.html#4 но това е според мен някакъв онлайн каталог с цени в хърватски крони ли е какво е там...Продължение: Сега разрових схемата на ЕКУ-то в хайнеса (http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...-%20schems.pdf стр.10 ) и видях че на въпросното краче 21 от ЕКУ-то постъпва сигнала от синия температурен датчик за температурата на мотора. Излиза че този сигнал се прекъсва и подава на въпросното модулче и от там в ламбда газ контрола, което съвсем ме хвърли в музиката...
                          Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                          Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                          Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                          http://forum.fiat-bg.org

                          Коментар


                            #28
                            [quote="zgabrovski"]Според QnisZ е магнитен вентил който се управлява по ток. Днес като го получих му подадох 12 В итой щракна. Интересното е че има постоянен отвор около 7 мм и мърда напред назад вътре нещо (предполагам че така се увеличава притока на газта). Но това корто сега наистина се сетих е това че лиспва май блокчето означено като "Modular 1 Canale" тука http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...1.4i%2012V.PDF. Колега този отвор е за момента на работа когато няма ламбда сонда *ламбда сондата е студена не е загряла още*. Това което казваш е симолатр на дюзи и не е фатално няма да повлияе на ламбда контрола.

                            Коментар


                              #29
                              Радвам се че се включи... не трябваше ли тая проклетия да щракне като и закачам сините жички при работеща на газ кола?
                              Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                              Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                              Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                              http://forum.fiat-bg.org

                              Коментар


                                #30
                                zgabrovski написа:
                                Радвам се че се включи... не трябваше ли тая проклетия да щракне като и закачам сините жички при работеща на газ кола?
                                Просто бях заспал малко.

                                Коментар

                                Working...
                                X