Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Инфо: Емулатор на дюзи - защо е необходим! + Ламбда контрол?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Инфо: Емулатор на дюзи - защо е необходим! + Ламбда контрол?

    Колеги,попаднах на този сайт случайно, но тук много простичко е обяснено за какво служи и каква е ролята на "Емулатора на дюзи"! Всеки сам да си направи извода необходим ли е такъв емулатор при монтиране на АГУ на неговата кола?! http://runel-tech.com/?p=productsMore&iProduct=10П.С. По такъв начин, надявам се, ще се получи отговор на множество от въпросите в този раздел!!!
    BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
    Среден разход на газ

    #2
    Re: Инфо: Емулатор на дюзи - защо е необходим!

    masterkar написа:
    Всеки сам да си направи извода необходим ли е такъв емулатор при монтиране на АГУ на неговата кола?!
    Че е необходим - необходим е. Без него се шашка компютъра. Че не е нещо сложно - така е. Има различни видове ECU -та, едни следят дюзите като цяло, а други всяка поотделно. В първия случай се прекъсва общата верига и се лъже ECU -то, като цяло, а във втория всяка дюза се прекъсва и се поставя отделно съпротивление.
    Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
    двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F

    Коментар


      #3
      Емулатор на ламбда сонда?

      Колеги,ползвам пак същата тема за още един коментар! Някой от Вас има ли монтиран ЛАМБДА КОНТРОЛ /LAMBDA ECOLOGIC SYSTEM/ - http://runel-tech.com/?p=productsMore&iProduct=8 ? За още малко инфо - http://www.memtextom.dir.bg/aguinfo.htm#C АГУ второ поколениеКато поразгледах под капака на моята Фиатка видях, че АГУ-то ми е изпълнено по точно тази схема! :D Емулатора на дюзите е АRCHIMEDE - универсален за 4 цилиндъраLAMBDA ECOLOGIC SYSTEM /L.E.S./ - LANDI http://www.landi-gas.com/eng/landi.html : The Products - L.P.G. Catalized Ingection - Conversion exampleА ето и коментара: Във въпросните схемички никъде не виждам емулатор на ламбда сондаИзводи:1. При тази схема на монтаж на АГУ - не е необходим емулатор на ламбда сонда?! 2. Дори и при работа на ДВГ на газ - ламбда сондата дава инфо на ЕКУ-то - оттук си отговарям защо когато ми беше изгоряла ламбда сондата ми гаснеше колата на газ -/самоубедих се, че не са ме преметнали в сервиза като ми казаха, че ламбда сондата е изгоряла /. Някакъв коментар на това ... за да ме убедите на 100%?! 3. Дори и без да ми е светнала чек лампичката /дюзичката/ може би има записана грешка в паметта на ЕКУ-то при изгарянето на ламбда сондата и подмяната и с нова?! Въпрос: Възможно ли е това да води до проблеми при работа на ДВГ на бензин???
      BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
      Среден разход на газ

      Коментар


        #4
        Нека първо да уточним за какво става дума: емулатор на дюзи или емулатор на ламбда сондата. Емулатор на дюзи се слага задължително,защото дюзите се прекъсват и тази грешка се отчита от компютъра. Емулатор на ламбда сондата се слага за да се симулира регулиране на подаваното гориво и поддържане на оптимална горивна смес. Ако газовата уредба е снабдена със система за ламбда контрол т.е имаме динамично регулиране на качеството на сместа, тогава не е необходим ламбда емулатор, защото показанията на ламбда сондата са близки до тези при работа на бензин.
        Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
        двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F

        Коментар


          #5
          Re: Инфо: Емулатор на дюзи - защо е необходим!

          Petko написа:
          masterkar написа:
          Всеки сам да си направи извода необходим ли е такъв емулатор при монтиране на АГУ на неговата кола?!
          Че е необходим - необходим е. Без него се шашка компютъра. Че не е нещо сложно - така е. Има различни видове ECU -та, едни следят дюзите като цяло, а други всяка поотделно. В първия случай се прекъсва общата верига и се лъже ECU -то, като цяло, а във втория всяка дюза се прекъсва и се поставя отделно съпротивление.
          моята газова на темпрата е слагана в италия и май няма такъв емулатор / поне не виждам подобни джаджи / за дюзите добре ли е да си сложа колко горе долу ще ми струва и има ли начин да разбера със 100% сигурност дали имам емулатор в момента благодаря предварителномотора ми е 159А4000 вебер марели инжекция
          TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
          UNO 1.0 FIRE

          Коментар


            #6
            Petko написа:
            Нека първо да уточним за какво става дума: емулатор на дюзи или емулатор на ламбда сондата. Емулатор на дюзи се слага задължително,защото дюзите се прекъсват и тази грешка се отчита от компютъра.
            Petko, не ми се пускаше нова тема затова втория пост го "метнах" пак тук ! За емулатора на дюзи е ясно! За него беше темата само за инфо на другите колеги. Сега за емулатора на ламбда сондата:1.
            Petko написа:
            Емулатор на ламбда сондата се слага за да се симулира регулиране на подаваното гориво и поддържане на оптимална горивна смес.
            Извод: Този емулатор се слага само за да се лъже ЕКУ-то при работа на газ? Той не играе никаква роля за намаляване на разхода на газ?! Прав ли съм???2.
            Petko написа:
            Ако газовата уредба е снабдена със система за ламбда контрол т.е имаме динамично регулиране на качеството на сместа, тогава не е необходим ламбда емулатор, защото показанията на ламбда сондата са близки до тези при работа на бензин.
            Извод: Понеже аз имам система за ламбда контрол /LAMBDA ECOLOGIC SYSTEM/ и т.н. не е необходим ламбда емулатор, защото дори и когато работи ДВГ-то на LPG, се ползва сигнала от изхода на сондата, който се подава на електронния блок на системата за ламбда контрол /и на ЕКУ-то?/ и на база на този сигнал /и други сигнали/ се управлява стъпковия мотор /управляем дросел/, който регулира подаването на количеството LPG и т.н. Така ли е???П.С. Може и някой друг колега да изкаже мнението си
            BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
            Среден разход на газ

            Коментар


              #7
              Моето Браво също има ламбда-газ контрол, но блока който управлява притока на газ липсва. Това което е сигурно че емулатора ти е вграден в ламбда газ контрола.
              Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
              Fiat Linea 1.3 Multijet'08
              Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
              http://forum.fiat-bg.org

              Коментар


                #8
                Е като сме почнали да я "разчепкаме" темата докрай:
                zgabrovski написа:
                Моето Браво също има ламбда-газ контрол, но блока който управлява притока на газ липсва.
                Е това са две противоречащи си, според мен, неща? А имаш ли управляем дросел /стъпков мотор/? http://www.memtextom.dir.bg/aguinfo.htm /АГУ второ поколение!/. По спомен от четеното във форума: Ти нямаше ли пълен газов инжекцион /АГУ трето поколение!/?
                zgabrovski написа:
                Това което е сигурно че емулатора ти е вграден в ламбда газ контрола.
                За това съм склонен да вярвам, че е така! Но това би означавало, че:1. При работа на бензин: Сигнала от изхода на ламбда сондата постъпва директно на ЕКУ-то - напълно нормално ...2. При работа на газ: Сигнала от изхода на ламбда сондата постъпва директно на електронния блок за управление на ламбда контрола, който управлява стъпковия мотор / http://runel-tech.com/window.php?p=s...tylStrony=Foto / . Същия този блок за управление на ламбда контрола, в който има емулатор на ламбда сондата - твое твърдение , чрез този емулатор подава сигнал към ЕКУ-то за да го лъже, че ламбда сондата си работи нормално??? Е не е ли по-нормално сигнала от изхода на ламбда сондата и при работа на газ да се подава и на ЕКУ-то /без да има емулатор на ламбда сонда, както когато сме на бензин/, защото така или иначе ламбда сондата си работи в нашия случай, дори и когато сме на газ? П.С. Явно ще трябва да се потърси още инфо по въпроса! А и от някъде ел. схемичка за свързването ... Надявам се писанията ми не Ви звучат като заяждания - и аз не съм на 100% сигурен в това което пиша, но търся някаква логика, сравнявайки я с наблюденията ми и прочетеното тук-там!!! В спора се ражда истината!!!
                BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                Среден разход на газ

                Коментар


                  #9
                  Стана интересно та и аз да се включа.Аз също съм с ламбда газ контрол,но и на мен ми липсва мотора който регулира прихода на газ.моето мнение е че ламбда таз контрола преобразува сигнала от ламбда сондата до индентичен с този на бензин,а не влиза сигнала директно в еку то на колата,но той се мени в зависимост от езгорелите газове и качеството на сместа.Докато при ламбда емулатора си подава един усреднен сигнал който лъже екуто че сместа е оптимална.
                  HONDA I-VTEC

                  Коментар


                    #10
                    Todor_Gagovski написа:
                    Стана интересно та и аз да се включа.Аз също съм с ламбда газ контрол,но и на мен ми липсва мотора който регулира прихода на газ.моето мнение е че ламбда таз контрола преобразува сигнала от ламбда сондата до индентичен с този на бензин,а не влиза сигнала директно в еку то на колата,но той се мени в зависимост от езгорелите газове и качеството на сместа.Докато при ламбда емулатора си подава един усреднен сигнал който лъже екуто че сместа е оптимална.
                    Ми тогава какъв е смисъла от този ламбда контрол, ако никой не регулира притока на газ, това си система от първо+ поколение отвсякъде
                    Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
                    Uno 75 1.5i.e.8V 88`

                    Коментар


                      #11
                      Колеги да изясним нещата с ламбда контрол системите. Колегата който каза че най вероятно в системата има вграден симолатор на ламбда сонда е прав. В почти всички ламбда контрол системи има такьв емулатор но той се програмира дали да работи или не в зависимос от колата *модела на инжекцията*. За да не звучи мойте думи на изус ще приложа малко схеми.

                      Коментар


                        #12
                        Re: Емулатор на ламбда сонда?

                        masterkar написа:
                        Колеги,ползвам пак същата тема за още един коментар! Някой от Вас има ли монтиран ЛАМБДА КОНТРОЛ /LAMBDA ECOLOGIC SYSTEM/ - http://runel-tech.com/?p=productsMore&iProduct=8 ? За още малко инфо - http://www.memtextom.dir.bg/aguinfo.htm#C АГУ второ поколениеКато поразгледах под капака на моята Фиатка видях, че АГУ-то ми е изпълнено по точно тази схема! :D Емулатора на дюзите е АRCHIMEDE - универсален за 4 цилиндъраLAMBDA ECOLOGIC SYSTEM /L.E.S./ - LANDI http://www.landi-gas.com/eng/landi.html : The Products - L.P.G. Catalized Ingection - Conversion exampleА ето и коментара: Във въпросните схемички никъде не виждам емулатор на ламбда сондаИзводи:1. При тази схема на монтаж на АГУ - не е необходим емулатор на ламбда сонда?! 2. Дори и при работа на ДВГ на газ - ламбда сондата дава инфо на ЕКУ-то - оттук си отговарям защо когато ми беше изгоряла ламбда сондата ми гаснеше колата на газ -/самоубедих се, че не са ме преметнали в сервиза като ми казаха, че ламбда сондата е изгоряла /. Някакъв коментар на това ... за да ме убедите на 100%?! 3. Дори и без да ми е светнала чек лампичката /дюзичката/ може би има записана грешка в паметта на ЕКУ-то при изгарянето на ламбда сондата и подмяната и с нова?! Въпрос: Възможно ли е това да води до проблеми при работа на ДВГ на бензин???
                        0. Колега и в двата вариянта на ламбда контрола има вграден такьв емулатор. 1. Да тук няма нужда от емулатор той просто е вграден в системата. 2. Не колега преметнали са те когато ламбда сондата не работи ламбда контролата затваря степ. мотора до край и колата гасне. А лампичката не е светнала защото има елулатор на ламбда сонда, и колата работи без да трупа грешки. Да има проблем когато няма емулатор колата неработи на бензин добре защото има натрупана грешка от ламбда сондата е извьн зададените граници в ЕКПУ и компа се шашка. Има някой коли които не трупат грешка но това зависи от инжекцията на колата.

                        Коментар


                          #13
                          qnisZ написа:
                          Колеги да изясним нещата с ламбда контрол системите. Колегата който каза че най вероятно в системата има вграден симолатор на ламбда сонда е прав. В почти всички ламбда контрол системи има такьв емулатор но той се програмира дали да работи или не в зависимос от колата *модела на инжекцията*. За да не звучи мойте думи на изус ще приложа малко схеми.
                          Е благодаря qnisZ! :D Така със схемичките малко просветнаха нещата! :D А да имаш някаква схемичка за ламбда контрол на LANDI:LAMBDA ECOLOGIC SYSTEM /L.E.S./ - LANDI http://www.landi-gas.com/eng/landi.html : The Products - L.P.G. Catalized Ingection - Components - LES?Видях, че сте качили, с помощта на zgabrovski, доста неща, но не ми остава време да ги прегледам засега .И още нещо: Предполагам, че имаш сервиз и апаратура за диагностика на АГУ ... и т.н. Би ли драснал къде работиш, защото това "Пазарджик област" - ми звучи много общо? Може и на ЛС.
                          BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                          Среден разход на газ

                          Коментар


                            #14
                            Todor_Gagovski написа:
                            Стана интересно та и аз да се включа.Аз също съм с ламбда газ контрол,но и на мен ми липсва мотора който регулира прихода на газ.моето мнение е че ламбда таз контрола преобразува сигнала от ламбда сондата до индентичен с този на бензин,а не влиза сигнала директно в еку то на колата,но той се мени в зависимост от езгорелите газове и качеството на сместа.Докато при ламбда емулатора си подава един усреднен сигнал който лъже екуто че сместа е оптимална.
                            Не колега ламбда контрол системата има задача да подьржа оптимална смес *посреством степ. мотор* вьв всичките режими на двигателя. И сьщевремено емулира работата на ламбда сондата и двигателя не трупа грешка. Ламбда контрол без степ. мотор не работи ползвасе само за емулатор.

                            Коментар


                              #15
                              qnisZ написа:
                              2. Не колега преметнали са те когато ламбда сондата не работи ламбда контролата затваря степ. мотора до край и колата гасне. А лампичката не е светнала защото има елулатор на ламбда сонда, и колата работи без да трупа грешки. Да има проблем когато няма емулатор колата неработи на бензин добре защото има натрупана грешка от ламбда сондата е извьн зададените граници в ЕКПУ и компа се шашка. Има някой коли които не трупат грешка но това зависи от инжекцията на колата.
                              2. Не са ме преметнали ! Обяснението в сервиза беше точно като твоето, отворихме степ-мотора - същия ОК, диагностираха с тестер - изгоряла ламбда сонда - след замяната и с нова - всичко ОК на газ! Е вярно, че един от "майсторите" ми предложи да ми сложи емулатор на ламбда сонда, но ... не мина номера ! Но и какъв емулатор, какви "пет лева" - нали аз си имам такъв в ламбда контрола !!! Или човека толкова е разбирал, или ... защо да не продадем един емулатор ...! Както и да е - АГУ-то ми е монтирано заводски в Италия и предположих, че няма начин там да са пропуснали да сложат някакъв емулатор, та сега да го "побългаряваме" - интуитивно съм се оказал съвсем прав :D !Явно ще трябва да се ходи на диагностика заради бензина - но първо - почистване на дюзите /инжекторите/ - много вероятно проблема да е в тях - http://www.accurateis.com/before_after_01.php!
                              BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                              Среден разход на газ

                              Коментар

                              Working...
                              X