Колеги,попаднах на този сайт случайно, но тук много простичко е обяснено за какво служи и каква е ролята на "Емулатора на дюзи"! Всеки сам да си направи извода необходим ли е такъв емулатор при монтиране на АГУ на неговата кола?! http://runel-tech.com/?p=productsMore&iProduct=10П.С. По такъв начин, надявам се, ще се получи отговор на множество от въпросите в този раздел!!!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Инфо: Емулатор на дюзи - защо е необходим! + Ламбда контрол?
Collapse
X
-
Re: Инфо: Емулатор на дюзи - защо е необходим!
masterkar написа:Всеки сам да си направи извода необходим ли е такъв емулатор при монтиране на АГУ на неговата кола?!Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F
-
Емулатор на ламбда сонда?
Колеги,ползвам пак същата тема за още един коментар! Някой от Вас има ли монтиран ЛАМБДА КОНТРОЛ /LAMBDA ECOLOGIC SYSTEM/ - http://runel-tech.com/?p=productsMore&iProduct=8 ? За още малко инфо - http://www.memtextom.dir.bg/aguinfo.htm#C АГУ второ поколениеКато поразгледах под капака на моята Фиатка видях, че АГУ-то ми е изпълнено по точно тази схема! :D Емулатора на дюзите е АRCHIMEDE - универсален за 4 цилиндъраLAMBDA ECOLOGIC SYSTEM /L.E.S./ - LANDI http://www.landi-gas.com/eng/landi.html : The Products - L.P.G. Catalized Ingection - Conversion exampleА ето и коментара: Във въпросните схемички никъде не виждам емулатор на ламбда сондаИзводи:1. При тази схема на монтаж на АГУ - не е необходим емулатор на ламбда сонда?! 2. Дори и при работа на ДВГ на газ - ламбда сондата дава инфо на ЕКУ-то - оттук си отговарям защо когато ми беше изгоряла ламбда сондата ми гаснеше колата на газ -/самоубедих се, че не са ме преметнали в сервиза като ми казаха, че ламбда сондата е изгоряла /. Някакъв коментар на това ... за да ме убедите на 100%?! 3. Дори и без да ми е светнала чек лампичката /дюзичката/ може би има записана грешка в паметта на ЕКУ-то при изгарянето на ламбда сондата и подмяната и с нова?! Въпрос: Възможно ли е това да води до проблеми при работа на ДВГ на бензин???
Коментар
-
Нека първо да уточним за какво става дума: емулатор на дюзи или емулатор на ламбда сондата. Емулатор на дюзи се слага задължително,защото дюзите се прекъсват и тази грешка се отчита от компютъра. Емулатор на ламбда сондата се слага за да се симулира регулиране на подаваното гориво и поддържане на оптимална горивна смес. Ако газовата уредба е снабдена със система за ламбда контрол т.е имаме динамично регулиране на качеството на сместа, тогава не е необходим ламбда емулатор, защото показанията на ламбда сондата са близки до тези при работа на бензин.Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F
Коментар
-
Re: Инфо: Емулатор на дюзи - защо е необходим!
Petko написа:masterkar написа:Всеки сам да си направи извода необходим ли е такъв емулатор при монтиране на АГУ на неговата кола?!TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар
-
Petko написа:Нека първо да уточним за какво става дума: емулатор на дюзи или емулатор на ламбда сондата. Емулатор на дюзи се слага задължително,защото дюзите се прекъсват и тази грешка се отчита от компютъра.Petko написа:Емулатор на ламбда сондата се слага за да се симулира регулиране на подаваното гориво и поддържане на оптимална горивна смес.Petko написа:Ако газовата уредба е снабдена със система за ламбда контрол т.е имаме динамично регулиране на качеството на сместа, тогава не е необходим ламбда емулатор, защото показанията на ламбда сондата са близки до тези при работа на бензин.
Коментар
-
Моето Браво също има ламбда-газ контрол, но блока който управлява притока на газ липсва. Това което е сигурно че емулатора ти е вграден в ламбда газ контрола.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Е като сме почнали да я "разчепкаме" темата докрай:zgabrovski написа:Моето Браво също има ламбда-газ контрол, но блока който управлява притока на газ липсва.zgabrovski написа:Това което е сигурно че емулатора ти е вграден в ламбда газ контрола.
Коментар
-
Стана интересно та и аз да се включа.Аз също съм с ламбда газ контрол,но и на мен ми липсва мотора който регулира прихода на газ.моето мнение е че ламбда таз контрола преобразува сигнала от ламбда сондата до индентичен с този на бензин,а не влиза сигнала директно в еку то на колата,но той се мени в зависимост от езгорелите газове и качеството на сместа.Докато при ламбда емулатора си подава един усреднен сигнал който лъже екуто че сместа е оптимална.HONDA I-VTEC
Коментар
-
Todor_Gagovski написа:Стана интересно та и аз да се включа.Аз също съм с ламбда газ контрол,но и на мен ми липсва мотора който регулира прихода на газ.моето мнение е че ламбда таз контрола преобразува сигнала от ламбда сондата до индентичен с този на бензин,а не влиза сигнала директно в еку то на колата,но той се мени в зависимост от езгорелите газове и качеството на сместа.Докато при ламбда емулатора си подава един усреднен сигнал който лъже екуто че сместа е оптимална.Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
Uno 75 1.5i.e.8V 88`
Коментар
-
Колеги да изясним нещата с ламбда контрол системите. Колегата който каза че най вероятно в системата има вграден симолатор на ламбда сонда е прав. В почти всички ламбда контрол системи има такьв емулатор но той се програмира дали да работи или не в зависимос от колата *модела на инжекцията*. За да не звучи мойте думи на изус ще приложа малко схеми.
Коментар
-
Re: Емулатор на ламбда сонда?
masterkar написа:Колеги,ползвам пак същата тема за още един коментар! Някой от Вас има ли монтиран ЛАМБДА КОНТРОЛ /LAMBDA ECOLOGIC SYSTEM/ - http://runel-tech.com/?p=productsMore&iProduct=8 ? За още малко инфо - http://www.memtextom.dir.bg/aguinfo.htm#C АГУ второ поколениеКато поразгледах под капака на моята Фиатка видях, че АГУ-то ми е изпълнено по точно тази схема! :D Емулатора на дюзите е АRCHIMEDE - универсален за 4 цилиндъраLAMBDA ECOLOGIC SYSTEM /L.E.S./ - LANDI http://www.landi-gas.com/eng/landi.html : The Products - L.P.G. Catalized Ingection - Conversion exampleА ето и коментара: Във въпросните схемички никъде не виждам емулатор на ламбда сондаИзводи:1. При тази схема на монтаж на АГУ - не е необходим емулатор на ламбда сонда?! 2. Дори и при работа на ДВГ на газ - ламбда сондата дава инфо на ЕКУ-то - оттук си отговарям защо когато ми беше изгоряла ламбда сондата ми гаснеше колата на газ -/самоубедих се, че не са ме преметнали в сервиза като ми казаха, че ламбда сондата е изгоряла /. Някакъв коментар на това ... за да ме убедите на 100%?! 3. Дори и без да ми е светнала чек лампичката /дюзичката/ може би има записана грешка в паметта на ЕКУ-то при изгарянето на ламбда сондата и подмяната и с нова?! Въпрос: Възможно ли е това да води до проблеми при работа на ДВГ на бензин???
Коментар
-
qnisZ написа:Колеги да изясним нещата с ламбда контрол системите. Колегата който каза че най вероятно в системата има вграден симолатор на ламбда сонда е прав. В почти всички ламбда контрол системи има такьв емулатор но той се програмира дали да работи или не в зависимос от колата *модела на инжекцията*. За да не звучи мойте думи на изус ще приложа малко схеми.
Коментар
-
Todor_Gagovski написа:Стана интересно та и аз да се включа.Аз също съм с ламбда газ контрол,но и на мен ми липсва мотора който регулира прихода на газ.моето мнение е че ламбда таз контрола преобразува сигнала от ламбда сондата до индентичен с този на бензин,а не влиза сигнала директно в еку то на колата,но той се мени в зависимост от езгорелите газове и качеството на сместа.Докато при ламбда емулатора си подава един усреднен сигнал който лъже екуто че сместа е оптимална.
Коментар
-
qnisZ написа:2. Не колега преметнали са те когато ламбда сондата не работи ламбда контролата затваря степ. мотора до край и колата гасне. А лампичката не е светнала защото има елулатор на ламбда сонда, и колата работи без да трупа грешки. Да има проблем когато няма емулатор колата неработи на бензин добре защото има натрупана грешка от ламбда сондата е извьн зададените граници в ЕКПУ и компа се шашка. Има някой коли които не трупат грешка но това зависи от инжекцията на колата.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар