Така е, ма нали е форум, случва се.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ГИ на седичи - изпарителя къде?
Collapse
X
-
gattanegra написа: Преглед на мнението...
Колата е непровадаема вече, понеже твърде много инвестирах в нея....
ти наистина ли мислиш, че си 'вложила'.
Съветвам те приятелски да преосмислиш принципно тези ситуации с 'влагане' на пари в автомобил.
Влага се само в класическа кола , която си повишава стойността, другото е 'разходи за консумативи'. И да - двигателя отдавна се брои консуматив в модерните автомобили, от около 15 - 20 години
gattanegra написа: Преглед на мнението...
....
А как точно се намира "доверен сервиз"?
...
Дори се сещам за един в Сф, но доколкото знам има много работа, работи сам и се чака по над месец при него - тоест не е за теб.
И за ситуацията с лаптопа е същото - търсиш човек с чест и съвест. Очевадно този дето го описваш не е бил такъв. Поне по думите ти аз такъв извод си правя.
gattanegra написа: Преглед на мнението...
....
"Е, то нищо лично, ама аз нали съм бизнесмен".
...
gattanegra написа: Преглед на мнението...
Колегата от форума.. не го познавам, нямам тая чест, но каква е гаранцията, че човек, когото никога не съм виждала ще се справи по-добре от хора, с които съм работила преди? Или ще има по-добри намерения?
...
А също напиши в гугъл --> подбор автомобили - има си резултати. Топлата вода е отдавна открита.
Коментар
-
Само да хвърля едно бързо мнение.
Мисля, че всичко ти идва от газта. При избила гарнитура/спукана глава/блок и т.н. пада компресията в даден цилиндър/и и горивото не може да се сгъсти и смеси правилно, следователно и не изгаря напълно, което ламбда сондата отчита като богата смес. При теб щом е бедна, най-вероятно наистина е била бенда. Бензиновия компютър е проектиран да компенсира за богата/бедна смес в даден диапазон, тъй като си на газ е възможно да си излязла от този диапазон, компютъра да е стигнал до заключение, че щом не може да компенсира, проблема е в измерването на сместа, а именно в сондата. Бедната смес би обяснила и избила гарнитура, защото при изгарянето на бенда горивна смес, температурата в цилиндрите е много по-висока. Като комбинираме това, по-високата температура на изгаряне на газта (както вече беше споменато в тази тема) и че тези мотори не са известни с "държане на газ", много вероятно това да е направило проблема. Също така би обяснило и проблемите с катализатора и повишения разход на масло при работа на газ.
Впрочем каква е газовата? Дюзите? От каква кола е свалена?
Коментар
-
JTR написа: Преглед на мнението...
Обаче течащия радиатор и светещия чек си бяха налични преди монтажа на газовата, а не са следствие от нея.
За сега от събраната информация мисля, че проблема е в гарнитура и уплътнения, а газовата е съвсем друг проблем.
Нооо.. те дори не са я отворили още, та нямам новини.
Ще ви държа в течение.
PM_u_bo написа:...
Относно "влагането" нещо не сме се разбрали. Имаш екипировка - поддържаш я. Това естествено струва пари.
При автомобили от тоя клас и с тая цена, риска да се плати до една трета от цената за подобни ремонти при покупка втора употреба е голям и ние всички го знаем. Нищо ново под слънцето.
Принципно, нали, извинявам се, че не става дума за ретро бижу за 160К в евро, а за посредствен боклук "нов внос", въпрос на приоритети е все пак и на цел на употребата.
Относно намирането на правилния човек - миналата година в средата на локдауна и на цялата мизерия чичо Гугъл не ми намери тия варианти, открих ги постфактум. И както казах - тогава живеех с впечатлението, че имам на кого да се доверя за огледа, което явно не е било съвсем така - джамбазинът е бил по-изобретателен явно, от очакваното. В интерес на истината, пазарът беше доста постен, сега не съм проверявала как е, но в оня момент това беше налично - това взех. Ако реша да взимам друго седичи, ще го потърся колегата, дано се съгласи да съдейства при съответните условия.
Някой ден, като одъртея и си разказвам спомените на внуците, за голямата Пандемия от 2020г и последните бастиони на дивото къмпингуване, супата с кашкавал и как за пръв и единствен път в живота си си забравих картата на банкомат, щях да пукна в най-нелепата автомобилна катастрофа в историята и освен това ме и глобиха, ще включа освен историята за 12 часовото си прибиране с влак от морето И за Додо - фиатът с големите претенции.Последна редакция от gattanegra; 09.04.2021, 17:53.Fiat Sedici 1.6 gasoline, на име Додо
Коментар
-
muns61 написа: Преглед на мнениетоЩом на газ надува повече, много е вероятно изпарителят да вкарва газ в антифриза.
И общо взето нямам много познания на тая тема - теоретично знам, че би трябвало в изпарителя (моя) да има някаква мембрана, която не позволява двете да се смесят, но осигурява температурата на газта, и именно заради това, когато остане колата без охладителна течност, газта не може да мине в правилното агрегатно състояние, от което следва прекъсването на подаването на газ към двг и колата сама си минава на бензин.
Тоест за да вкарва газ в антифриза (кое от дветее с по-голямо налягане, газта, нали?) мембраната ще да е прецакана. Или тялото на изпарителя е спукано?
Лошото е, че те я сменяха, мембраната, ама нещата си останаха същите.
Принципно не ми се искаше И за това да научавам всичките подробности, ма като се обадят да кажат какво става с тоя нещастен двигател, ще ми спихне нервната система, щото сега просто не мога да си го причиня тва, и ще взема да се зачета подробно как работи тая дяволия и как е устроена.
И, естествено ще се започне с "тоя компютър не е подходящ", "тая снадка е калпава", "тая клема не е изолирана" , "тва не минва правилно" и т.н. неща, които в момента, нали не ги зная добре, не ме притесняват толкова. Блажени са невежите, докато не им изгори бушона (дето не знаят къде е) на газовата насред гората, а бензинът е на косъм достатъчен до най-близката бензиностанция.
Искаше ми се за разнообразие да не знам на изуст поне тоя куп информация, щото ток и газ гледам да не пипам във всекидневния си живот.
Едно по едно.
Почистена от излишния спам!
Модераторски екип на fiatforum.bgFiat Sedici 1.6 gasoline, на име Додо
Коментар
-
След смяна на
семеринг колянов вал
мивка и шлайф на ц. глава
ангренажна верига
гарнитура на капака на главата, колекторите - изпускателен и смукателен
гумички на клапаните
за 1300 км на бензин не е пипнала масло или антифриз.
Поради цената на ремонта ще изчакам с преправянето на газовата.
До момента уточних, че за м16а двг е нужен компютър, който да осигурява смазването с бензин, тоест на чиста газ няма да се движи.
Листа с текущите компоненти е пред мен, но почеркът доста ме затруднява да изпиша детайлите, дано ги разпиша правилно.
бутилка - Atiker
сирателен клапан - Feroni
индикатор за налягане - Feroni
предпазен клапан - Feroni
дистанционно управляем работен клапан - Feroni
изпарител - tomasetto
пълначно - Feroni
маркучи и тръби - Faro
впръсквачи - rail
ел. блок за управление - Fobos
тръбопровод - Faro
Препоръчаните за м16а компютри били BRC SEQUENT 32 OBD / ROMANO ANTONIO OBD
Търся легитимна информация от сериозни източници каква поддръжка се изисква, за да сметна колко ще струва на година да имам газова в тая кола - демек рентабилно ли е.
При пробег около 30-35К годишно и разлика в цената от 1 лв, излиза, че се спестяват около 2000 лв. при среден разход 7.5 на сто бензин и 8.5 газ.
Само че, ако ще давам 1000 лв на година за ремонт на двг нещо не ми излиза сметката. Да - остават още 1000, което е 3 лв на ден за 1 година. Ако правим тия дребни сметки - за една година ще се е изплатило Преправянето. Но времето и нервите от това киснене по майстори?
До тук намирам в разни чуждестранни сайтове информация, че м16а НЕ НОСИ на газ и се налага реглаж на клапани на 50К км, когато е с газ и на 150к км по принцип.
Но не намирам изобщо тази процедура Реглаж на Клапани какво представлява за тоя ДВГ и колко струва.Fiat Sedici 1.6 gasoline, на име Додо
Коментар
-
При 30к км бих я направил на газ,при такъв пробег бих сменил предния кит на газовата с нещо висок клас.Хубави инжектори и висок клас електроника която да ти позволява процентно довпръскване за да охлажда клапаните.Спокойно може да ти я настроят над 3к оборота да впръсква малко бензин,но това не е панацея.Просто ще забавиш неизбежното,но и ако изкара 100к все си струва,после от моргата една глава и бой наново.Peugeot 307 2.0i ГИ
ex: Fiat Brava 1.6 16V 90hp
Коментар
-
muns61 написа: Преглед на мнениетоТози мотор няма никакъв проблем с газ. Реглаж на клапани е рутинна операция, която всеки що-годен сервиз извършва. Всичко друго е вариант да ти натоварят джоба.Fiat Sedici
Коментар
-
Смяна легла на клапани в ''сервиза'' на някой чичко решава проблема? Ми тея от Фиат много прости бе . Авторката горе си пропуснала смяна гарнитура глава или са ти сложили старата? Виж горе Мунс-а ко ти вика,запиши си го в тефтерчето и го поглеждай от време на време. Газаджии ща направят луда гъба ако се съгласят да ти прехвърлят старата газ на друга кола-те печелят много повече от цената на уредбата от колкото от труда по монтажаПоследна редакция от lubo_Y10; 06.05.2021, 11:29.LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс
Коментар
-
mx rider написа: Преглед на мнениетоДоколкото знам(прочел),не издържат леглата на клапаните.След смяната им ,проблема с клапаните се решавал.
Около мен има доста Сузуки на газ, абсолютно безпроблемни мотори. Ако SX4 имаше малко по-голям багажник, отдавна да съм се качил на такова бензиново 4х4 и веднага да съм го газифицирал.
И да, чувал съм, че този фиатски дизел на сузукито бил нарочно направен по-трошлив...Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
Коментар
-
Има и други варианти за клапаните. Има едни системи за маслено смазване, valve care, valve save, valve нещо си...
Ето тук, между 2:15 и 2:40 можеш да видиш самото устройство. Мисля, че начина на работа е очевиден.
https://www.youtube.com/watch?v=fb_6VN6b-S8
Иначе, ако слагаш нещо такова, не се залъгвай по евтините системи на вакуум с една тръбичка при дросела. Не съм експерт, но от това което съм видял, изобщо не са ефективни.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар