Като завивах едната гайка на + на акумулатора без да искам опрях в едно желязо от метановата уредба и прескочи искра. Оттогава като превключи на метан и колата веднага изгасва. Какво може да се е прецакало? Като гледам метановата уредба е хваната към купето значи към - и е все едно дали ще дам клемите на акумулатора на късо или ще опра + на акумулатора до някое желязо от уредбата. Чак във вторник ще ходя в един сервиз и се чудя клапана ли е сдал багажа или аванс процесора, макар че като запаля на бензин, превключа на метан, мина над 2000 оборота и чак тогава минава на метан, както си е нормално... значи все пак нещо по електрониката е оцеляло... Шок и ужас! Helppp
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Май си прецаках метановата уредба
Collapse
X
-
Два бушона има до клапаните (75-ци) мернах ги и са здрави. Обаче не можах да открия тея бушони къде отиват, защото кабелите са ужасно много. Като гледам има два клапана единия дава 3 ома другия 5-6. Разглобих ламбда емулатора и адванс процесора и по платките няма видими щети. Откачих и акумулатора, но пак никаква промяна... Значи ключа, с който завивах плюса на акумулатора съм го опрял до мястото от където се зарежда метана, а то е завито с една 10 см планка директно на маса. Т.е. все едно съм дал на късо клемите на акумулатора. Уредбата е Lando Renzi или нещо от сорта. Проверих и бушоните в купето и те са ок.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
http://subs.unacs.bg/r/car001.jpghttp://subs.unacs.bg/r/car002.jpghttp://subs.unacs.bg/r/car003.jpghttp://subs.unacs.bg/r/car004.jpgСнимките са малко големи затова съм ги качил на друг сървер. Ясно се вижда къде съм закачил с ключа като съм завивал плюса. Закачил съм другата гайка, която се вижда как е хваната на маса чрез планката. Винаги завивам минуса последен ама не съм и предполагал, че нещо такова може да стане. Тея сините кабели са за клапана, но като превключи на метан изобщо не се променя тока по тях. Клапана може да си работи ама няма кой да го включи. Сигурно е изпаткал ламбда емулатора, от клапана до него жицата не е прекъсната и това проверих.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Това което е с двети жици на изпарителя е клапана. Хвани някой да форсира а ти мерни с мултицет когато се мине над 2К оборота и колата изгасне дали на тията двете клеми има 12 волта. Ако няма - тръгни назад по веригата и гледай от къде е изгорял бушон (най вероятно).Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
zgabrovski написа:Това което е с двети жици на изпарителя е клапана. Хвани някой да форсира а ти мерни с мултицет когато се мине над 2К оборота и колата изгасне дали на тията двете клеми има 12 волта. Ако няма - тръгни назад по веригата и гледай от къде е изгорял бушон (най вероятно).
Коментар
-
Точно това направих, но не идва ток, т.е. клапана не се задейства. Другата простотия е, че не минава през бушон, а отива направо в ламбда емулатора. Бушоните които замерих на гърба на редуктора са по 7.5А, здрави са и не са за сините кабели. Както каза един колега в дир.бг клапана се управлява чрез реле, а аз такова май видях само в ламбда емулатора. Синия кабел на клапана 100% отива в буксата на ламбда емулатора, замерих го и има верига до буксата. По самата платка нищо не съм мерил, дано да е релето ако има такова...Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар