Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Контролер IAW49F вече работи нормално на бензин

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Контролер IAW49F вече работи нормално на бензин

    На всички фенове и любители на италиянските автомобили -Здравейте!Отдавна съм активен потребител на форума ,но за първи път сядам да пиша .Моля модераторите на форума ме извинят ако допусна някоя неволна грешка или не поставя темата където й е мястото!На всички колеги,които и до сега имат проблеми с бензинов контролер IAW 49F(двигатели 1.6 16V) след поставяне на газова уредба (трудно палене сутрин на бензин,неравномерни обороти,забиване след подаване на газ и т.н.)искам да споделя ,че успях да преборя този проблем.Започвам с малко теория.Горивовъздушната смес при този вид контролери се определя основно от показанията на ламбда сондата.Те се запомнят в бензиновия контролер и ако са грешни или по скоро неточни, влияят най-вече при стартиране на студен двигател.Влошени параметри се наблюдават и при преминаване от газ на бензин при загрял двигател.Който иска може подробно да се запознае с работата на IAW 49F на стр.398-408 от Service Bravo 3-WinDjView(документацията е публикувана във форума.)След ресет (адаптиране с Мултиекускан) нещата временно се подобряват,но след известно време контролера казано жаргонно пак се ,,омазва

    #2
    Благодаря,колега за споделеното.Ще го пробвам.
    Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
    ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

    Коментар


      #3
      Аз съм със същото ЕКУ и ГИ, моите наблюдения след 4г. ресетвания и настройки. При това Еку отчитането на ламбда когато е на газ са на обратно т. е. когато на газ е обогатена ламбда отчита обеднена, проверил съм го многократно с експерименти, и от там идва проблема. Еку прави трайна корекция при отклонение по-голямо от 25% тогава запаметява корекции или казано самоадаптира. Смятам че просто си уцелил настройки които са в тези 25%.И при мен се е случвало. За съжаление трае максимум 3месеца.Не смятам че изпаренията от резервоара, още повече че клапана който ги пуска работи само при запалване на двигателя преди ламбда сондата да е подгряла и тръгнала, влияе. Ако искаш покарай известно време и сподели. Ще се радвам да съм в грешка. Моята идея е да прекъсна с реле сигнала от ламбда сондата когато колата мине на газ. Еку не записва грешка пробвал съм го.

      Коментар


        #4
        Може да се прекъсне ламбдата само, ако газовата уредба е обикновена, и то без ламбда контрол. Тези, които са с газов инжекцион няма как да го направят.
        1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

        Коментар


          #5
          Може..ама няма да излезе сметката- с още една сонда, отделна за АГУ-то. Виждал съм и такива изпълнения правени, ама не намерих много разум в тях...

          Коментар


            #6
            Заради работата на газ се омазва бенз еку, затова ако е откачен сигнала от ламбда сондата на газ няма да се омазва. ГИ не ползва сигнала от ламбда сондата, а бенз. еку без сигнал работи по зададени стойности. Общи взето колата работи по-добре при мен и не се скапва на бензин. Най-чистия вариант е с емулатор за ламбда, но този който става за този двигател е скъп.

            Коментар


              #7
              На 12.12.2015 се навършва един месец от ресетването на бензиновото ЕКУ.Колата все още сутрин пали нормално,има си нормални прогревни обороти(без прекъсване,хълцане).Кара се всеки ден от съпругата ми-ходи на работа с нея,защото живеем в близко до Габрово село.Всеки ден изминава по минимум 15км.-понякога и повече.Даже ходихме миналата неделя до Велико-Търново т.е. колата е карана почти 100 км. извънградско.За сравнение ще добавя ,че когато бяха многото почивни дни около 20.09.2015 ходихме с Фиатчето из Родопите,като преди да тръгнем бях ресетнал контролера.Бяха необходими по-малко от три дни и няколко стотин км. и нещата се "омазаха".По повод работата на евапуратора може да прочетете в Service Bravo 3 следното:-по време на стартиране- соленоида т.е. ел.магнитния вентил остава затворен,за да не предизвика преобогатяване на горивната смес;това състояние продължава докато температурата на охлаждащата течност не достигне 65 градуса. -когато се достигне тази темпертура ЕКУ изпраща управляващи импулси с правоъгълна форма към соленоида т.е управлява се чрез ШИМ(широчинно импулсна модулация).Ако соленоида е блокирал механично ,то неминуемо ще има постъпване на бензинови пари непрекъснато към всмукателния колектор.Така ,че моето мнение остава:-Ресет на бензиновото ЕКУ.-Изолиране работата на евапуратора.Аз ще продължавам да наблюдавам работата на двигателя си-ако има промяна ще ви пиша.Успех на всички!

              Коментар


                #8
                Ще се радвам ако това се окаже решение. Но все пак закачи бенз. ЕКУ когато двигателя е загрят и е на газ и сподели какво показва ламбда сензор интегратор. Моля! Любопитно ми е. При мен най-добра настройка става след ресет на бенз. ЕКУ, автоматична настройка на газ, и ръчно донастройване със следене на гореспоменатият показател до стойности 0,98-1.02 тогава е най-трайна настройката и въпреки всичко 3-4 месеца и заминава. Включително стигнах до този който е разработил ГИ то което ползвам и той не можа да го настрои. Ако задълбаеш в темата има някъде интервю с италианец от фиат който казва че това ЕКУ е почти невъзможно за газ. И въпреки всичко понякога решението е в елементарните неща Аз по-назад съм написал какво смятам да направя и съм сигурен че ще ми реши проблема, напомням ще откача само сигнала на ламбда сондата когато колата мине на газ, ГИ не ползва сигнала за регулиране(освен ако не е самоадаптивно) а само за наблюдение. Когато бенз. ЕКУ остане без сигнал не записва грешка(пробвал съм го) единствено повишава времената малко 3,6мс-стават 4мс) което може да се конпенсира с леко намаляване на газовите времена и работата ще заспи. Не съм го реализирал заради здравословни проблеми в момента Не се опитвам да споря просто търся логика, заради нещата които съм забелязал, а именно обратното отчитане когато колата е на газ. Ако искаш пробвай когато е на газ при увеличаване на времето(обогатяване) ламда сензор интегратор отива от 1,02 нагоре и се получава грешка върху грешка бенз. ЕКУ реагира като за бедна смес и увеличава времената и така докато се омаже. Същото е и в обратна посока.

                Коментар


                  #9
                  Аз съм с този мотор и съм вече 200 000 км на газ. Проблеми имах в началото при кофти настройка от майсторите. Адаптирах колата пролет и есен по веднъж и след това 10 000 км карам. След като направих правилна настройка не се налагаше адаптация. " омазване" се получава и при износена рейка.Тогава колкото да адаптираш нищо не става. Моя съвет е виж си ремъка как е зацепен, мога да ти дам скрийншот да видиш какви са стойностите при мен. След това си погледни рейката и едва тогава настройка. Принципа е следния- адаптираш на бензин и на здрава газова правиш настройка от нула ( все едни никога не си имал газ ). Мога и с кабели да помогна за диагностика и настройка ако ти се занимавА , но не е безплатно и по-добре пиши на лично ако имаш нужда.
                  Play Golf ,but not drive golf!!!
                  Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
                  C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

                  Коментар


                    #10
                    Колега аз страдам от същите проблеми може ли снимка да видя кое трябва да запуша , че не намирам ръководството .Благодаря!
                    Bravo 1.6 16v 103hp

                    Коментар


                      #11
                      Ще следя темата с огромен интерес. При мен ефект имаше единствено след час игра с таблицата на времената на газ. Изравних ги тотално с бензиновите и колата си заспа. След около 6 месеца обаче, пак започна да се разбутва.
                      Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
                      Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.

                      Коментар


                        #12
                        Колеги, какво става с пробите?
                        Някой има ли вече категорично становище по въпроса?
                        Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
                        Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.

                        Коментар


                          #13
                          kiriluz1 написа: Преглед на мнението
                          Ще се радвам ако това се окаже решение. Но все пак закачи бенз. ЕКУ когато двигателя е загрят и е на газ и сподели какво показва ламбда сензор интегратор. Моля! Любопитно ми е. При мен най-добра настройка става след ресет на бенз. ЕКУ, автоматична настройка на газ, и ръчно донастройване със следене на гореспоменатият показател до стойности 0,98-1.02 тогава е най-трайна настройката и въпреки всичко 3-4 месеца и заминава. Включително стигнах до този който е разработил ГИ то което ползвам и той не можа да го настрои. Ако задълбаеш в темата има някъде интервю с италианец от фиат който казва че това ЕКУ е почти невъзможно за газ. И въпреки всичко понякога решението е в елементарните неща Аз по-назад съм написал какво смятам да направя и съм сигурен че ще ми реши проблема, напомням ще откача само сигнала на ламбда сондата когато колата мине на газ, ГИ не ползва сигнала за регулиране(освен ако не е самоадаптивно) а само за наблюдение. Когато бенз. ЕКУ остане без сигнал не записва грешка(пробвал съм го) единствено повишава времената малко 3,6мс-стават 4мс) което може да се конпенсира с леко намаляване на газовите времена и работата ще заспи. Не съм го реализирал заради здравословни проблеми в момента Не се опитвам да споря просто търся логика, заради нещата които съм забелязал, а именно обратното отчитане когато колата е на газ. Ако искаш пробвай когато е на газ при увеличаване на времето(обогатяване) ламда сензор интегратор отива от 1,02 нагоре и се получава грешка върху грешка бенз. ЕКУ реагира като за бедна смес и увеличава времената и така докато се омаже. Същото е и в обратна посока.
                          Здравей колега, дали изпробва това с ламбдата? Ще сме благодарни за информация дали е помогнало ако е изпробвано.

                          Коментар


                            #14
                            Не съм ,но съм сигурен че ще свърши работа.Другото което установих е че след като ресетна ЕКУто и настроя газта карам докато се омаже и след това нещата се наместват ,колата е с добър разход ,добре върви и като цяло съм доволен единствено има малко по- трудно палене сутрин.Даввам два пъти контакт с изчакване и пали.

                            Коментар


                              #15
                              Аз го изпробвах, сигналния кабел (черния) от ламбдата го прекъснах и го прекарах през реле тип постоянно затворен контакт. Релето се командва от газовото реле клапан за газта. Когато колата преминава на газ и подаде + към клапана за газта, този + щрака и релето с ламбдата, като отваря контакта и сигнала престава да ходи в ЕКУ-то. Когато върнем контакта от ключа и изгасим, релето автоматично възтановява веригата и при палене на бензин сигнала отново си ходи.

                              За сега има файда. Преди, за 2 до 3 дена или едно ходене до село се омазваше. Сега няма такова нещо. Както си е след ресета на адаптацията така си е.

                              Коментар

                              Working...
                              X