Колата е Фиат Брава 1,6 103 97г. с метални колектори. Газовата уредба е АГУ Ловато с обикновен изпарител, като е монтирана чисто нова. Стария изпарител изкара 35000км. и се скъсаха мембраните. Закарах я на майстор, смени мембраните му и вече 30000км. за сега, работят. До тук добре, но имам проблем със това че когато угася колата на газ и веднага след това или след малко се опитам да запаля трябва много дълго въртене на стартер 5-6 сек. защото колата се дави. Ако преди да я изгася я прехвърля на бензин, след това пали веднага, с уточнението, че при прехвърляне на бензин за около 4-5 сек оборотите падат колата тресе и след това се стабилизират. Ходих на майстор и той ми каза че изпарителя е за смяна, защото клапанчето което е на него не спира газта, а спира само главния клапан. Т.е. главния клапан като спре газта, тази газ която е в тръбата от него до изпарителя не може да се спре и тя се излива в ДВГ и от там се получава "давене" на колата и затова притриса и падат оборотите.Въпроса ми е, вярно ли е че заради това клапанче трябва да се смени целият изпарител или да се сменят мембраните отново, защото като се разглоби после не може да се сглоби тъй като мембраните се втвърдяват, или съм попаднал на пишман майстор? И друго, вярно ли че на изпарителя се износва и металната му част и затова не е добре пак да се сменят мембраните и цялата карантия, а направо да се монтира нов?Ще се радвам колегите които разбират от газови уредби да споделят своето компетентно мнение
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За смяна ли ми е изпарителя? АГУ, Ловато, Брава
Collapse
X
-
Re: За смяна ли ми е изпарителя? АГУ, Ловато, Брава
mihr написа:Колата е Фиат Брава 1,6 103 97г. с метални колектори. Газовата уредба е АГУ Ловато с обикновен изпарител, като е монтирана чисто нова. Стария изпарител изкара 35000км. и се скъсаха мембраните. Закарах я на майстор, смени мембраните му и вече 30000км. за сега, работят. До тук добре, но имам проблем със това че когато угася колата на газ и веднага след това или след малко се опитам да запаля трябва много дълго въртене на стартер 5-6 сек. защото колата се дави. Ако преди да я изгася я прехвърля на бензин, след това пали веднага, с уточнението, че при прехвърляне на бензин за около 4-5 сек оборотите падат колата тресе и след това се стабилизират. Ходих на майстор и той ми каза че изпарителя е за смяна, защото клапанчето което е на него не спира газта, а спира само главния клапан. Т.е. главния клапан като спре газта, тази газ която е в тръбата от него до изпарителя не може да се спре и тя се излива в ДВГ и от там се получава "давене" на колата и затова притриса и падат оборотите.Въпроса ми е, вярно ли е че заради това клапанче трябва да се смени целият изпарител или да се сменят мембраните отново, защото като се разглоби после не може да се сглоби тъй като мембраните се втвърдяват, или съм попаднал на пишман майстор? И друго, вярно ли че на изпарителя се износва и металната му част и затова не е добре пак да се сменят мембраните и цялата карантия, а направо да се монтира нов?Ще се радвам колегите които разбират от газови уредби да споделят своето компетентно мнениеBrava 1.6 EL 16V 103 hps '96 ГИ Фобос
-
Re: кола
kluchar написа:Може да смениш само гумичката. Моя изпарител е на 250000 и само 2 пъти съм сменял мембрани и гумички
Коментар
-
Играл съм го тоя филм с разваления клапан на изпарителя. Единственото решение е да се премести клапана за високото налягане до изпарителя, с един нипел става всичко и проблема ти се решава. Хубаво е обаче да имаш и ел. клапан отзад на бутилката, щото стане ли авария и се скъса медната тръба от бутилката до отпред няма кой да спре газта.Иначе ако си решил да сменяш изпарител няма кво толкоз да му мислиш, има турски изпарители по 40-45 лв. сменяш и караш 2 години, после пак. Няма кво да се занимаваш с мембрани и простотии - там след втората смяна я стане я не.
Коментар
-
кола
Вадиш внимателно голямата мембрана сменяш гумичката и готово http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=22&t=406939
Коментар
-
Гумичката която трябва да смениш е на плунжера на бобинката на изпаритела.Майстора ти е сменил мембраните, ама въпросната гумичка едва ли.Вадиш бобинката и ще водиш плунжера, тя е нанизана вурху него.Развиваш го и вътре има цилиндричен клапан с гумичка и пружинка.Внимавай да не загубиш пружинката.Сменяш гумичката и няма да имаш проблеми.Lancia Dedra 1.6 90ks- италианка с характер
Fiat Uno 1.1 55ks Fire- супер здрава машина, вече бивша
Коментар
-
За смяна ли ми е изпарителя? АГУ, Ловато, Брава - РЕШЕНО
Проблема е решен. Вече съм с нов изпарител, турски Атикер. Майстора каза че е турски, ама не е от "боклуците". Външно и "вътрешно" е копие на Ловато. Настрои го с едно уредче по сигнала от ламбда сондата на колата с което докара работа на газ по същия начин както на бензин - ускорение, динамика, мощност и т.н.. Надявам се и разхода на газ да е около 8/100 на дълъг път. След 100км трябва да отида за донастройка на изпарителя По-хубавото му е че е изцяло направен от алуминий, което елиминира проблема с корозията. Стария Ловато изкара 6год, на 35000км. му смениха мембраните и дотук 30000км. и се е скапал, за момента работеше, но на единия капак имаше дупки от ръжда а другия беше силно ръждясал. Проблема с трудното палене след като се угаси на газ изчезна, защото на новия му работи клапана нормално. Успех на всички
Коментар
-
Hristian_Aleksiev написа:Играл съм го тоя филм с разваления клапан на изпарителя. Единственото решение е да се премести клапана за високото налягане до изпарителя, с един нипел става всичко и проблема ти се решава. Хубаво е обаче да имаш и ел. клапан отзад на бутилката, щото стане ли авария и се скъса медната тръба от бутилката до отпред няма кой да спре газта.Иначе ако си решил да сменяш изпарител няма кво толкоз да му мислиш, има турски изпарители по 40-45 лв. сменяш и караш 2 години, после пак. Няма кво да се занимаваш с мембрани и простотии - там след втората смяна я стане я не.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар