Колата е Фиат Брава 1,6 103 97г. с метални колектори. Газовата уредба е АГУ Ловато с обикновен изпарител, като е монтирана чисто нова. Стария изпарител изкара 35000км. и се скъсаха мембраните. Закарах я на майстор, смени мембраните му и вече 30000км. за сега, работят. До тук добре, но имам проблем със това че когато угася колата на газ и веднага след това или след малко се опитам да запаля трябва много дълго въртене на стартер 5-6 сек. защото колата се дави. Ако преди да я изгася я прехвърля на бензин, след това пали веднага, с уточнението, че при прехвърляне на бензин за около 4-5 сек оборотите падат колата тресе и след това се стабилизират. Ходих на майстор и той ми каза че изпарителя е за смяна, защото клапанчето което е на него не спира газта, а спира само главния клапан. Т.е. главния клапан като спре газта, тази газ която е в тръбата от него до изпарителя не може да се спре и тя се излива в ДВГ и от там се получава "давене" на колата и затова притриса и падат оборотите.Въпроса ми е, вярно ли е че заради това клапанче трябва да се смени целият изпарител или да се сменят мембраните отново, защото като се разглоби после не може да се сглоби тъй като мембраните се втвърдяват, или съм попаднал на пишман майстор? И друго, вярно ли че на изпарителя се износва и металната му част и затова не е добре пак да се сменят мембраните и цялата карантия, а направо да се монтира нов?Ще се радвам колегите които разбират от газови уредби да споделят своето компетентно мнение

Коментар