Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за превключвателя на газ-бензин

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за превключвателя на газ-бензин

    Здравейте колеги,Имам Темпра 1.4 i.e. 1996 г. с газово от около 12 години (2 при предишния собственик и 10 при мен). Преди 3 години ми смениха изпарителя "Волтран" с изпарител "Ловато", който може би е електрически (не знам).Проблемът ми е в ключа за прехвърляне от газ на бензин, който преди 8 месеца отказа да прехвърля на газ. На ключа пишеше BRC и още нещо, което не помня, а ключа остана при газаджията, който ми постави нов, български (така ми каза). Платих 30 лева, но след около 3 месеца и той отказа да прехвърля на газ. Пак отидох там и той взе от едно чекмедже друг ключ и го сложи, като пак си платих, понеже той не бил поставял газовото, а ключовете нямали гаранция. Стария ключ остана при него, а буксата от стария ключ става на новия, но не се "защипва или законтря" пластмасата с тази на ключето, понеже зъбчетата не са в една равнина. Сега 5 месеца по-късно - същата работа, не ще да прехвърля на газ.Предният път, когато отказа бях на път и в Перущица, един човек почовърка малко, мери тук там с пробната лампа (нося си в колата) и направи едно мостче от жица, с което като свържа червения с жълтия кабел - работи на бензин, а червения със синия - на газ. Така се прибрах до Бургас и днес отново си извадих листчето със записките и мостчето и повторих операцията. После у дома замерих с пробна лампа, жичка и батерия само копчето на ключа и той работи нормално: средно положение изключено, а ляво и дясно подава ток. Значи проблемът за пореден път е някъде в електронните компоненти.Въпросът ми е: Може ли да разпоя електрониката и да ползвам само копчето, като го ползвам само като обикновен ключ, т.е. ако тази електроника не бачка има ли някаква опасност от токови проблеми или изтичане на газ. Може би трябва да сложа и някакво реле, което да върши превключването, че да не се стопи самия ключ. Сега като изключа колата, за всеки случай махам и мостчето и го слагам отново преди тръгване, ама е неудобно. Писна ми да давам по 30 лв. за ключ и той да свършва за 3-4 месеца.На буксата, която влиза в ключа имам 5 кабела и като гледам срещу буксата са:1. червен - идва от бушона на светлините;2. жълт - за него знам, че е за работа на бензин;3. черен - не знам за какво е;4. син - за него знам, че е за работа на газ;5. кафяв - не знам за какво е, но прочетеното по форумите ме навежда на мисълта, че е този кабел, който се навива на намотки върху кабела от бобината, който при мен е кафяв.На ключето никъде нищо не пише, от лявата страна на копчето има отпечатана бензинова колонка и под нея има червен светодиод, от дясната има зелен светодиод и над него пет нарастващи по височина многоъгълници, като знаци за постепенно повишаване и под всеки има дупка за светодиод, но вътре в ключа има само един зелен такъв под първия най-малък многоъгълник и над последния, най-високия многоъгълник има буквата "А". Вътре има разни електронни компоненти и едно жълто-оранжево блокче (вляво от буксата), на което пише SUN HOLD, под него RAS-1215 и под тях други ситно изписани в две колони надписи за ампери и волтове за прав (DC) и променлив (АС) ток (май така се означаваха прав и променлив ток).Най-отдолу пише G009TS.Описвам подробно, понеже в момента не разполагам с подходяща техника за снимане и качване в нета.Ще Ви бъда благодарен, ако ми предложите идеи за качествен превключвател, място от където да си го купя или как да си преправя ключа без електроника, която да кихва на 3-4 месеца, но тогава може би ще ми останат свободни 2 кабела (черния и кафявия).Газовото няма емулатор или други екстри и от време на време, за да работи сносно на бензин се налага да откачам акумулатора за 10-15 м., че на компютъра да му дойде акъла в главата.Благодаря!
    Не остана време за подпис ...

    #2
    кола

    Може да смениш само ключето като го разпоиш от самата платка ако проблема е в него или може да смениш само релето http://picbg.net/img.php?file=fab104...20e7d356870b73
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      Колега, купи си хубав автоматичен превключвател, който обръща на обороти. Колата всеки път пали на бензин, форсираш я до предвартиелно зададени обороти - примерно 2000 об. и преминава на газ. С такъв ключ доста време нямах проблеми. По принцип не е хубаво да слагаш обикновено ключе, защото няма така нареченото "реле време".
      1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

      Коментар


        #4
        Копчетата се продават с метър кабеляк към тях. И когато се сменя се снаждат кабелите. Взими си един нов БРЦ за 25лв (ама не от същия човек), изтръгни всички кабели (понеже при мен бяха снаждани 3-4 пъти) и си го свърши сам по цветове - за 5 минути работа е. Щом като дадеш на късо работи и на газ и на бензин, проблема е все в копчето. Всеме си от друг човек и си ти
        ФИАТ- Пътят е само формалност
        ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
        -----------------------------------------------------
        FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

        Коментар


          #5
          Когато си с обикновена газова уредба, цялата тая автоматика е абсолютно безсмислена, но за сметка на това създава куп проблеми. В ключа има едно реле 5или 10 А, което включва две бобини, плюс още едно реле и евентуално още четири в симулатора на дюзите. Всички те естествено нямат гасителни диоди и правият ток много бързо скапва въпросното реленце. Колата започва да работи и на бензин и на газ, а гърмежите са нещо естествено. Има и друг проблем, който си е чисто психологически. Палиме мотора и понеже искаме веднага да премине на газ го форсираме няколко пъти. Това го правят всички-без изключение. А точно тогава се износва най-много мотора. Поне от двадесет години, всичките ми коли, които са с обикновена газова са с една и съща схема?: Използува се само ключето. като цялата електроника се изрязва. Това ключе включва реле, което захранва бобините на газовия клапан, клапана на изпарителя, релето което прекъсва бензиновата помпа и симулатора за дюзите. Ако има други усложнения и тях. Аз лично използувам свободните гнезда за ключове по таблото. Така става много по-естетично. Друга язва е симулаторът за дюзите. При секвеционален тип инжекцион, той е задължителен, но от практиката ми знам, че много малко коли са със секвеционален инжекцион и метален колектор. Повечето са несеквеционални. За тях ми е думата! Вместо скъпият симулатор, който на всичко отгоре е и доста сложен, защото това са четири релета вътре, аз използувам само едно обикновено реле с пет крачета, което има клеми 85;86;30;87 и 87а, както и едно мощно съпротивление10-15 ома. Каква е идеята? От компютъра излиза само един кабел, който управлява по минус дюзите. Плюса идва от главното реле и компа следи , дали дюзите са налице Аз прекъсвам не кабелите за всяка дюза, а единичният кабел, който излиза от компа. Ето я и схемата на тоя "симулатор":85-минис; 86 плюс от управляващото реле(управление) клема 30- компютър Тука е нужно едно пояснение. Клема 87 е нормално отворена спрямо клема 30, а клема 87а е нормално затворена. Внимание! Съществуват релета с пет крачета, които нямат клема 87а, а две крачета са 87. Тоест нормално затворени. Такива са повечето по Фиат-груп. Продължаваме: клема 30 на компа, а клема 87а-дюзите. Всъщност тука връзваме кабела, който сме прерязали, но не трябва да се бъркат. На клема 87 връзваме съпротивлението(10-15 ома, 5-10 вата), а на него му подаваме един плюс. Някой сега ще каже: Редно е от плюса на дюзите, но от къде е е без значение. Как работи: Когато не сме включили газовата, сигналът от компа минава през клема 30 и 87а и отива на дюзите и те си работят нормално. Включи ли се газовата, 87а се изключва и от клема 30 компа получава плюс през съпротивлението, точно както ако работят дюзите. Ето и описание на такава система:Плюс от контакт на газовия ключ-главно газово реле на клема 86. 85 е на минус. Клема 30 на релето- плюс през 10А бушон. Клема 87-газови клапани, симулатор и реле, което реже бензиновата помпа( ето тука може да се сложи реле с пет крачета, което има две клеми 87) Така изградената система работи безотказно. Освен това винаги може да се запали директно на газ. Така се премахва и възможността при повреда в релето за помпата да не може да се запали мотора, както и при повреда в симулатора двигателя да работи с прекъсвания и на бензин и на газ. Прекъсването на бензиновата помпа е спорен въпрос. Както привържениците, така и противниците имат право и всеки има право на собствен избор.
          Alfa Romeo 1.4 IE L. - мир на тенекиите и.
          Алфа Ромео 33 1.7 4х4 АВS-скапа се
          Алфа Ромео 33 Имола
          Фиат Уилис 2.0 8В

          Коментар


            #6
            Мордохай, както винаги добре си разработил схемата. Замислял ли си се за още едно подобрение - захранването за газовите бобинки да се взема от захранването на бензиновата помпа? Така при авария, когато ЕКУ на колата спре бензиновата помпа, ще спрат и газовите клапани. Може да се сложи аварийно ключе, което при описаната от теб евентуална повреда на релето на помпата, да захрани газовите клапани от друго място.
            1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

            Коментар


              #7
              И това е измислено, ползваш захранване от краша
              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

              Коментар

              Working...
              X