Две питанки... 1. Вчера тръгнах да сменям филтъра на метана, който е в редуктура.Развих маркуча, който влиза в рейката и с изненада установих, че там няма газ. Трябва ли да има някакво постоянно налягане в рейката и дали газа не е "изтекъл" през дюзите?Колата не беше палена ~24 часа. Също така, първото палене винаги става с повече въртене.Ако проблема в дюзите, чистене с ултразвук дали ще помогне?2. Както казах, тръгнах да сменям филтъра... Отвих една голяма пробка с ключ ~24, която се намира вертикално, в най-високата част на редуктура, но вътре нямаше филтър. Също така новият няма как да влезе там, понеже леглото е много плитко, а отдолу има нещо метално Нещо да знаете по въпроса? Да не би този редуктор да е без филтър? Филтърчето, което ми прати Митака е с размери ~5x2 cm (на око). Също така, при отвиването ми избяга всичкия метан от бутилките. Добре че беше останал малко
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Мултипла - налягане в рейката и филтър на метана
Collapse
X
-
Re: Мултипла - налягане в рейката и филтър на метана
M5kov написа:Ако проблема в дюзите, чистене с ултразвук дали ще помогне?OVB X18XE1 седан+ГИ
-
Фабричен е.А как разбра коя дюза е проблемната, понеже при мен всичките си работят :/По препоръка на колега, ще взема първо да сипя в рейката малко разредител АМБ."Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
В темата "Да опознаем Фиат Мултипла" беше обсъждано за филтърчето и инжекторите.Когато се сменя филтъра, се затварят крановете на бутилките за всеки случай, ако не са наред нещо вентилите да не стане фал. Количеството в тръбата от бутилките до филтъра може да създаде чуство, че е изтекло доста газ.Филтърчето се нанизва на една метална решетка (мрежа) която НЕ СЕ СМЕНЯ при смяна на филтъра. Ето как изглежда стар филтър: http://forum.fiatforum.bg/files/mult...er_658.jpgТя заедно с филтъра ляга точно където трябва в гнездото.За да провериш коя дюза изпуска може да ползваш идеята от това клипче http://youtu.be/T-pwyi_ButAMULTIPLA 286.77D.3.0
Коментар
-
А това чудо с някакъв пиниз ли се вади, понеже ръчках с пръст и не мърда...Мястото също е доста ограничено и няма как да надникна отгорему :/Ред.:Ето снимка на редуктора на колегата u_bo от Темата. Не съм объркал мястото, но както казах, това вътре не искаше да излиза. Нещо с телчица ли да бръкна, с ответка?редуктор, метан, cng, филтър, смяна на метанов филтър, cng filter change, мултипла, multipla, bipower, fiat"Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
M5kov написа:Фабричен е.А как разбра коя дюза е проблемната, понеже при мен всичките си работят :/По препоръка на колега, ще взема първо да сипя в рейката малко разредител АМБ.OVB X18XE1 седан+ГИ
Коментар
-
Имало филтър в тая дупка.Снощи на инат го разглобих с едната ръка, докато с другата светех с телефона.Развих двете гайки с ключе 10, които държат редуктора, така че да падне надолу и да видя какво аджеба има там.Не знам дали се вижда добре, но съм настъргал части от филтъра, които са пропаднали долу в редуктура Как да ги извадя без прахосмукачка, понеже пред блока няма как да я изнеса? Ако не ги изчистя, ще затлачат ли редуктура?Филтъра го извадих, като подпъхнах едно малко шестограмче 2мм в мрежата и го издърпах нагоре. Излиза маалко трудно, понеже старият филтър се е раздул.Дюзите на първи и четвърти цилиндър издишат здраво. Топих ги във веро.Преди да започна операцията откачвах кабелите на свещите един по един и тези цилиндри въобще не реагираха. На бензин всичко е ОК.Свалил съм всички дюзи и съм ги накиснал в газ за осветление. Довечера ще ги прекарам и с АМБ, дано има резултат.Quietmadness, наистина при смяната не изтича газът от бутилкитем, а само от тръбите. Моята кола нещо ме подлъга, понеже като врътнах ключа, от 2 светещи лампички, светна само оражевата, че са празни и не минаваше на метан. Вчера след малко каране на бензин, при последващо врътване на контакт, отново си светнаха двете зелени и карах малко на метан."Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
Трябва добре да се изчистят остатъците от филтъра. Отварял съм редуктора, изработен е с "часовникарска" точност и ще имаш проблем, ако попаднат вътре частици.Инжекторите, ако питаш мен ги дай за почистване, но задължително при някой който разбира, че са нискоомни и да не ги опържи на бързо. Струва си да се направи щом са толкова зле че немогат да затворят плътно.MULTIPLA 286.77D.3.0
Коментар
-
Поради липса на прахосмукачка, изсмуках шитовете с една сламка за детско сокче + една мокра кърпа за филтър :DКиснах дюзите 24 часа в нафта, продухах ги със АМБ и ги монтирах.Сутринта пак си запали сравнително тегаво и си го имаше обичайното присецване в първия километър... Работи маалко по-добре, минах над 60 км.Остана ми да изчистя дюзите с ултразвук, ама нещо ми писна да се занимавам."Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
Не ти е проблема в дюзите , тези балончета на снимката няма как да объркат работата на двигателя , виж адаптация ,TPS . MAP , кабели и свещи и бобина.Сутрин като запали остави я малко на място на метан , да вдигне две чертички на температурата и после потегляй.Миналта зима заради такива симптоми и при перфектно вървене на бензин , смених кабели свещи и бобина и всичко си дойде на мястото.FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001
Коментар
-
Грешки няма. Редовно се връзвам през телефона, докато пълня бутилките Свещите и кабелите са сменени. Бобината дали става от Мареа 1.6 96’, че имам една под ръка за тест?Адаптация съм правил и преди - няма промяна.TPS-a нещо не мога да го извадя... Бих го, дърпах го и не мърда. МAP-a какво да го правя? Чистене със спрей оправя ли го?Нямам визуално отчитане на температурата като на вашите Нямам и нерви да я чакам да загрява. Докато изляза от малките улички на първа-втора и работата се пооправя, но ме дразни, понеже разликата с вървежа на бензин е до небето.При смяна на предавки, след като съм включил и натисна газта, има едно чудете за 1/4 от секундата. Съвсем бързо забива нос и после поема. Това става много бързо и го усетих, след като покарах на бензин."Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
За ТПС - , само на контакт следиш показанията на МЕС като плавно и полека натискаш педала на газта , при ненатиснат показва нула градуса , трябва плавно да променя показанията , а не например от 0 да скача на 50. При максимално натиснат е 70-80 градуса това да не те притеснява.За стъпковия , на запалена кола пускаш МЕС и пускаш да гледаш показанията на стъпковия на графика. Спрял си всички консуматори , като започне графиката пускаш първо фаровете , графиката се променя , не трябва да има колебания , от едно ниво скача на друго и дърши хоризонтално . Полсе парното пускаш на макс и накрая климатика , все по един начин трябва да се променя графиката , на стъпки без клатене.Свещи се проверяват с нови , кабели също , за бобина може да се мери съпротивлението и за пробив с мегер но са съмнителни резултатите , така че пак с такава бобина за която е сигурно че работи.Адаптацията с компа резетваш и после десетина км на бензин , не е фатално и нправо на метан.Виж филтъра , че ако е зацапан и сега в това влажно време става на кал.За налягането на редуктора съм писал в старата тема , едно манометърче се слага и на пълни бутилки трябва да е 9,5 бара на празни 6,5 бара , при мен пада до 5 и нямам проблеми.При силно изфорсирване на място не трябва да прави пад под 6,5 и като върнеш газта да не дига над 10 , тоест трябва да поддържа налягането в границите и да няма инертност.За филтъра съм писал кой номер е и къде се продава в старата тема , стотинки е но е хариен , сменям ги всяка есен.Като стане под -15 и по дюзите има масло не иска да прехвърля на метан защото дюзите са залепнали , не се шашкай покарай малко да се стопли колектора и обърни тогава.FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001
Коментар
-
Много благодаря за изчерпателната информация!Уикенда ще си поиграя с диагностиката и бобината. А за адаптацията, не беше ли необходимо да я оставя да работи на място?"Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар