Здравейте, колеги,Ако котка не ми мине път, живот и здраве съвсем скоро ще заместим вярното Типо с...хлопелче, конкретно Мерива 1,6 16V с код на двигателя Z16XE, уж НЕмаслояда ама гаранции няма.Доколкото съм сгрял, колата е оборудвана с две ламбди сонди, ЕГР, клапан който подава и изпарения от резервоара за изгаряне и т.н. еко нещица....Сега е времето да спомена, че вече успешно съм "обгазил" една Корса Б с X12XE екотек двигател, която си работи приятно и гори така, но сега ме интересува повече изборът на компоненти.Предвид вече солидната цена за регистрация на нови автомобили, високите цени на качественото масълце и т.н. съм бюджетно ориентиран.Иска ми се все пак дори и с евтин компютър, да сложа прилични рейка и изпарител.Като компютър съм се спрял на AGIS M210, за който има доста добри оферти навсякъде из нета, но масово фронткитовете са с турско оборудване.Неясно за мен остава само дали компютърът се връзва към и чете данни от ламбдата, а това ми е важно за настройката и се ръководя от него много. Някакво инфо?Като цяло другото е да взема тамона, но не съм убеден дали я искам Иначе са уж един клас, но Агисът е по-бърз....така чета, но нямам опит с него.Колкото за турското оборудване, не, че то няма да си работи, но правих едно Рено на приятел с такива компоменти и регулирането на налягането на изпарителя, например. беше предизвикателство, а така и не държи стабилно такова при по-як товар. Момчето е доволно, гори му малко и т.н., но той кара нежно, а макар и да не съм състезател, имам по-тежък крак., т.е. - няма да ме бъде с такъв изпарител.Рових, четох и за дюзи като цена/качество и положителни отзиви си избрах - Apis Solo, вместо райл или турските варианти. Твърди се, че са бързи, леки, тихи и... не изискват калибриране. Някакъв опит с тях?От различните оферти за редуктори се колебая между три модела : Magic Jet 3 Compact, Shark 1200 или Tomaseto AT-09 Alaska.Корсата е с такова Томасето, което е на над 5 години и си работи идеално, въпреки годините и пробега( а и е купувано настаро ). Мисля, че 101 кс. не са му никакъв проблем.Харесва ми вида и дизайна и на Шарк-а, но не намирам никакви отзиви за него, а по вид не се купуват такива неща.Последен остава Маджик компакт-а - за него четох противиречиви отзиви, на няколко места по форумите го хвали колега газаржия, че е много стабилен.Кажете, в този ценови клас за редуктор - 90-120 лв. кое е най-доброто което мога да взема - от тези три или друг, с който имате опит?Не на последно място - ще ползвам тороидална бутилка и не съм наясно всички сонди на пазара ли стават за такава или иска специална сонда. Някакви предложения като модел,цена,характеристики?Предварително благодаря на всички!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Помощ за избор на газов инжекцион за...опелчеее :)
Collapse
X
-
Ами смятам, че горе-долу знам.А Агиса чете ли ламбата все пак? Просто, като стойности да я виждам при настройките.Някакво мнение за изпарителите?Доколкото зная, ако не се бъркам, ти караш с турски компоненти и си доволен, мисля, че съм чел такова твое мнение...Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
Виж agis p 13 или друг самоадаптивен ГИ ще дадеш малко повече пари в началото,но ще спестиш после , за редуктура мисля че какъвто и да сложиш няма да имаш проблеми при 101 кончета.Аз съм с български Мемтекс на 103 коня и не кляка,храни си идеално,с рейката внимавай че аз смених 3 сега съм с omvl и е най-добре спрямо райл и валтек.
Коментар
-
Na4ko_0 написа:Ами смятам, че горе-долу знам.А Агиса чете ли ламбата все пак? Просто, като стойности да я виждам при настройките.Някакво мнение за изпарителите?Доколкото зная, ако не се бъркам, ти караш с турски компоненти и си доволен, мисля, че съм чел такова твое мнение...OVB X18XE1 седан+ГИ
Коментар
-
ivan_pop написа:Na4ko_0 написа:Ами смятам, че горе-долу знам.А Агиса чете ли ламбата все пак? Просто, като стойности да я виждам при настройките.Някакво мнение за изпарителите?Доколкото зная, ако не се бъркам, ти караш с турски компоненти и си доволен, мисля, че съм чел такова твое мнение...Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
На въпроси за Агис,най-точно може този колега да ти отговори.http://forum.fiat-bg.org/profile.php...profile&u=3725OVB X18XE1 седан+ГИ
Коментар
-
M210 няма кабел за ламбда сондата но тя и не му трябва. Слагай смело и не се притеснявай всичко си зависи как е сложена системата. Примерно днес смених електрониката на една Мареа с оригинален метан и си работи без грешка. Може да сложиш и П13 но там си зависи какъв е протокола на комуникация при диагностика при положение че не може да се изгради комуникация все едно караш м210 с ламбда сонда. Та няма какво да се чудиш не те съветвам да слагаш Томасето но двигателчето е носта малко и не е проблем и него да сложиш каквото си харесаш слагай всички ще ти сваршат работа.
Коментар
-
Благодяря, колеги.Мисля да се спра на П13, иска ми се да виждам показанията на ламбдата, а колата е 2004 г., декември, та има шанс да се върже и ОБД-то, ако е с някой по-новите протоколи.Ако ли не, оставам на варианта, който описва колегата qnisZ. Спрях се на друг полски изпарител - Palacar, който ми похвалиха, че има добър подгрев на газта. Като стабилност бил като изредените от мен, цена кантар горе-долу.От Томасето може да се каже, че съм доволен, най-вече от издръжливостта му през годините, но все пак от 65 до 101 к.с. си има някаква разлика, макар и да го дават за доста над тези 101к.с.Нещата най-вероятно ще се пазарят тези дни и когато съм готов с резултата ще се похваля.Живи и здрави да сме, пък ще видим какво що Отново Ви благодаря за насоките!Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
Малко да опресним темата.Колата е готова и работи прилично.Компютърът е Agis P13, рейка Apis Snap, изпарител Palacar, отзад сме от турция След малко зор с комуникацията - кой да знае, че тази уредба е по-чувствителна към лош сигнал , в резултат на което няколко литра А100 назад, колата сега работи.Всичко по довършването на настройките бе извършено благодарение на безценната помощ на колегата @прасе от Opel forum, за което съм му мнооого благодарен!Като спре да ми тежи крака и свикна на колата ще напиша разход, че сега сигурно ще е 15 Засега мога да кажа, че дюзите са много тихи - почти не се чуват на отворен капак, изпарителят още е рано да коментирам, ама е като печка Софтуерът на Agis пък е малко странен в началото, но като му свикне човек е много удобен и дори елементарен Те това е, остава да покарам и да видим. Благодаря на всички за насоките и мненията!Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
Такааа...Разход чисто градско или извънградско не съм засичал, но общо взето статистиката е следната:90% извънградско + 10% градско, половината с яки изпреварвания, половината по-кротко, скорост 90-110 и спазване на ограниченията в населени места - разход 8,2л./100км. газ.80% градско + 20% извънградско - няколко засичания - 11,2-11,5л./100км. газ.Последно от тези дни - 90% извънградско, 10% градско - 8,5л./100км. газ - пак половината с изпреварвания, половината много кротично и със спазване на ограниченията в населените места.Личното ми мнение е, че може и още надолу извънградско, особено ако се кара с 90-100 без изпреварвания.Системата се е поразработила, та може да мине още една настройка, като имам време, да видим дали ще се подобри.Не съм карал и по магистрала, така че със съгурност това не е най-ниският възможен разход ( или поне така си мисля аз).На бензин не е засичана и не мога да кажа какво ще е съотношението газ/бензин в разхода.Чисто градско мисля ще си удря 12, но пък карам на много къси разстояния и в трафик, така че може би е нормално.Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар