Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Marea 1.6 - монтиране на аванс процесор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Marea 1.6 - монтиране на аванс процесор

    Привет. На скоро и аз открих топлата вода и разбрах за "аванс процесора". Поразрових се из нета и установих, че доста хора са доволни след поставянето му. Въпреки четенето по всякакви форуми (главно форумите за френски и немски автомобили) реших да попитам за актуална информация и тук, че много от информацията датира от 2006-та до 2012-та и е за метанови уредби и моноинжекциони. Автомобилът ми имаш обикновена газова, монтирана в Италия. Имаше и ламда контрол, но изведнъж той спря да функционира - колата се давеше и гаснеше при подаване на газ. Откарах я на "газаджия" и той ми каза че тия контроли са тъпотии и махна стъпковото моторче и постави месингово кранче. От тогава разхода се повиши през лятото от 8.8-9 до 10-10.5 на 100, а през зимата минава 12 (говоря среден разход при нормално каране). На магистрала със 120-130 ми гори около 11, а преди под 9. Сега реших да търся нов ламда контрол, но в гугъл открих, че съществува, уж по ефикасното "аванс процесор".След премахването на ламда контрола, автомобилът стана доста муден между 2 500 и 4500 оборота. Направо е мъка. Със зор на магистралата мога да вдигна 140 и дотам. При леко изкачване е направо мъка - Пример - на излизане от София, посока Владая, от "OMW" до караулката за да поддържам нормална скорост в изнанагорното - 70-80 трябва да върна от пета на трета, а пък ако трябва да изпреваря някой и се движа в ниски обороти с 50, направо втора за да отида над 5 000-5500 и да го изпреваря. (а пък ако в голата има още един двама, въобще не се мъча и си карам с 50)Препоръчайте ми читав сервиз в София и модел на аванс процесор, че ми омръзна да попадам на селски "разбирачи", които неведнъж са ме подвеждали и лъгали - (веднъж ми смениха изпарителя с нов, понеже ме убедиха, че мембраната отишла, после разбрах, че имало вариант само мембраната да се смени, а в конкретния случая проблемът даже не се оказа от мембраната; втори път искаха да ми отрежат ламда сондата, понеже на газ не играела роля и шашкала компютъра- аз не се съгласих). Има много теми и мнения, но тук неведнъж съм намирал адекватни отговори на проблемите ми и вярвам, че ще ми помогнете. В един сервиз, в който чаках ред за да ми регулират предницата, попитах дали някой се занимава с такива истории, те ми казаха че тоя процесор щял да ми избие буталата през капа, да скапе двигателя, бутала, колянов вал и въпреки че не им повярвах, ще помоля ако има някакви негативни последствия, които могат да съпътстват поставянето на аванс процесор да ги споделите.Големи благодарности.

    #2
    Адванс процесора на пропан-бутан дава около 5% подобрение на работата , няма да ти избие буталата както са ти казали но и няма с магическа пръчка да ти оправи колата ( при метана дава доста забележителни резултати , въпреки ,че аз карам без такъв и колата си върви напълно прилично ) Казано с две думи на кола която не и е вред уредбата процесора няма да има ефект . В твоя случай най-доброто и ако щеш вярвай най-евтиното решение е да извадиш испарителя и да си монтираш едно ГИ ,като използваш бутилката и тръбопровода на старата уредба . Ще и избиеш парите за няколко месеца от разликата в горенето и наливане по старата уредба .

    Коментар


      #3
      mdinkov написа:
      Адванс процесора на пропан-бутан дава около 5% подобрение на работата , няма да ти избие буталата както са ти казали но и няма с магическа пръчка да ти оправи колата ( при метана дава доста забележителни резултати , въпреки ,че аз карам без такъв и колата си върви напълно прилично ) Казано с две думи на кола която не и е вред уредбата процесора няма да има ефект . В твоя случай най-доброто и ако щеш вярвай най-евтиното решение е да извадиш испарителя и да си монтираш едно ГИ ,като използваш бутилката и тръбопровода на старата уредба . Ще и избиеш парите за няколко месеца от разликата в горенето и наливане по старата уредба .
      Без да се обиждаш колега, но това е нерационално решение. Най-евтиното решение е да отиде при читав газаджия, който да каже дали има нужда от ревизия на изпарителя и да я настрои както трябва колата.
      Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
      Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

      Коментар


        #4
        Колата ти нее настроена добре, заради това е така, дори и с кранче без проблем може да се направи колата да си върви като хората и да гори нормално. намираш си читав газаджия взимаш го с тебе, прави ти 1 настройка и карате малко, казваш му дали искаш да я отпусне още малко или да я натегне и ще стане всичко както трябва. Ако се разчетеш по форума ще разбереш и сам как да си правиш настройката има доста писано и хич нее сложно.

        Коментар


          #5
          Мисля, че настройката на газта е добре (или само аз така си мисля). Настройката от изпарителя, не е ли само за ниските обороти на празен ход? Днес си намерих моторчето от ламда контрола и установих, че има някакъв механимен дефект, който не му позволява да вдига буталото нагоре и да пропуска необходимото количество газ. Чудя се дали проблемът не е в ламбда сондата, която да дава грешна информация до компютъра и от там да се сработва правилно ламбда контрола. Лошото е, че никъде не мога да намеря само моторче за ламбда контрол, а и да намеря, не съм сигурен дали ще е от него. Някъде четох, че настройките на ламбда контрола се правили през компютър, ако е така - направо ще го отпиша.

          Коментар


            #6
            Я вземи попорачети още малко какво ти е необходимо.Ако питаш мен и двете неща , ама пък по стара българска инжинерна традиция може и без тях. Прочети каква точно е работата на АП и защо се слага на автомобилите работещи с газ.
            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

            Коментар


              #7
              Колега намери си само стъпково моторче на старо (аз си намерих за 25 лв) и после настройка на газ анализатор при кадърен газаджия, това ти трябва. Аванс процесора за тези коли е скъп (поне 80 лв) и не си заслужава за газ, за метан съм с 2 ръце, но за газ е излишен разход.

              Коментар


                #8
                shtilio написа:
                Колега намери си само стъпково моторче на старо (аз си намерих за 25 лв) и после настройка на газ анализатор при кадърен газаджия, това ти трябва. Аванс процесора за тези коли е скъп (поне 80 лв) и не си заслужава за газ, за метан съм с 2 ръце, но за газ е излишен разход.
                Е то по същата логика, вместо да давам 80лв. за АП да взема да преместя ремъка с един зъб напред, теорията показва че резултата ще е същия.
                Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                Коментар


                  #9
                  S_BANKOV написа:
                  shtilio написа:
                  Колега намери си само стъпково моторче на старо (аз си намерих за 25 лв) и после настройка на газ анализатор при кадърен газаджия, това ти трябва. Аванс процесора за тези коли е скъп (поне 80 лв) и не си заслужава за газ, за метан съм с 2 ръце, но за газ е излишен разход.
                  Е то по същата логика, вместо да давам 80лв. за АП да взема да преместя ремъка с един зъб напред, теорията показва че резултата ще е същия.
                  Мисълта ми беше, че проблемите на колегата няма да се решат с поставянето на аванс процесор. Разбира се че е най- добре да си оправи ламбда контрола и да си сложи аванс процесор, може и газов инжекцион даже, но според мен така поставен въпроса опира кое ще му реши проблема с най - малко средства.Ако няма проблем със парите, може и нова кола направо от магазина, тогава няма да има проблеми (може би).П.П. На повечето места където слагат газови уредби и аванс процесори в частност, цената му е 150 лв с монтажа.Да кажа само, че моят ламбда контрол e BRC Just, но му сложих стъпково моторче от Landi Renzo и работи. От втория модел ги има повече на старо.

                  Коментар


                    #10
                    Проблемът е в самото моторче на ламда контрола. Като запаля на бензин моторчето вдига цилиндъра с няколко милиметра, но като прехвърля на газ моторът гасне. Като загася колата, моторчето затваря цилиндъра.Вързах моторчето, за инсталацията, като между плочката и изпарителя оставих месинговото кранче. Запалих, прехвърлих на газ и моторчето въобще не реагира. Като го стисна, усещам някакви импулси - като сърдечен пулс през 1-2 секунди - все едно е забило и се опитва за се вдигне. Отварях го, но нищо не мога да направя, самият механизъм който управлява буталото е капсулован. Другият вариант е да има проблем с получаването на информация от ламда сондата. Нито зная дали работи, нито в какво състояние е. shtilio, от къде намери твоето стъпково моторче, че по авточастите даже не са и чували за такова нещо.

                    Коментар


                      #11
                      Банков,не си прав.първо ремъка не можеш да го дадеш зъб напред,а се казва газоразпределението се измества с един зъб напред,второ-няма да има ефект,в случая искрата ще си идва на същото място,тъй като дкв определя искрата,и самия той е на кол. вал,а просто клапаните ще се отварят малко по-рано и ще се затварят малко по- рано.на нас целта ни е да променим ъгъла на впръскване,т.е да не е примерно 6гр преди гмт,а да е 10гр преди гмт.ако мотора е с делко добре,ама той не е .относно ползите,да има ефект но той е много минимален,колкото повече я наблъскваш дадена система с електроника толкова повече ядове в последствие

                      Коментар


                        #12
                        ivel написа:
                        Банков,не си прав.първо ремъка не можеш да го дадеш зъб напред,а се казва газоразпределението се измества с един зъб напред,второ-няма да има ефект,в случая искрата ще си идва на същото място,тъй като дкв определя искрата,и самия той е на кол. вал,а просто клапаните ще се отварят малко по-рано и ще се затварят малко по- рано.на нас целта ни е да променим ъгъла на впръскване,т.е да не е примерно 6гр преди гмт,а да е 10гр преди гмт.ако мотора е с делко добре,ама той не е .относно ползите,да има ефект но той е много минимален,колкото повече я наблъскваш дадена система с електроника толкова повече ядове в последствие
                        Виждам че си схванал идеята, предполагам се сещаш и защо съм го написал по тоя начин? Просто питам или и теб те дразни че пиша?
                        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                        Коментар


                          #13
                          S_BANKOV написа:
                          ...Просто питам или и теб те дразни че пиша?
                          Слави, стига се газира, бре, не може всички да са съгласни с теб. Това не означава автоматично, че ги дразниш. Н’л’тъй?
                          Stop giving directions, just say "Follow me."
                          Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                          Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                          Коментар


                            #14
                            sok1 написа:
                            S_BANKOV написа:
                            ...Просто питам или и теб те дразни че пиша?
                            Слави, стига се газира, бре, не може всички да са съгласни с теб. Това не означава автоматично, че ги дразниш. Н’л’тъй?
                            ок,
                            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                            Коментар


                              #15
                              оо,не ,аз не съм негативно настроен,а точно обратното

                              Коментар

                              Working...
                              X