Ето това е филтъра на колата
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Горивен филтър Marea 1.8 - 2000 г. - къде е и как се сменя?
Collapse
X
-
Ще си самоотговоря на питането, разгледах обстойно автомобила и наистина се оказа, че Мареа 1.8 с пластмасовите колектори, след 1999 г. няма отделен горивен филтър като този от предходния пост. Извадих от резервоара кошницата с бензиновата помпа и работата се оказа следната:1. Кошницата с помпата на моделите преди `99 г. (с алуминиевите колектори) и след `99 г. (с пластасовите) е различна. Смукателна цедка на входа на помпата имат и двата варианта, но: тези с пластмасовите колектори имат една "центрофуга" за горивото на изхода на помпата, или най-точно казано - хидроциклон. Горивото, засмукано през цедката, минава през "центрофугата" и отива в клапана за налягане на горивото, на който пише 3,5 бара. Демонтируема е долната част на кошницата, която се явява утаител на твърдите частички, отделени от завихрянето - внимателно се отщипва и се почиства. На нея има 2 клапанчета - внимателно при почистване. Принципът на филтриране е следния: Нагнетеното от помпата гориво се завихря в центрофугата (хидроциклона), като замърсяванията се удрят от центробежните сили в стената и се утаяват в гореописаната утаителна чаша, а чистото гориво отива нагоре, през горния извод на центрофугата към клапана за налягане на горивото и нагнетателния тръбопровод. Това е принципа на филтриране на тези модели. Нивомерите на двата модела също са принципно различни и не са взаимозаменяеми.2. Клапанът за налягането на бензина, който при алуминиевите колектори и на края на бензиновата рейка, в двигателния отсек, е вграден в кошницата на помпата, като излишното гориво се връща директно в смукателната зона на самата помпа.3. От кошницата на моделите след `99 година излизат само 2 тръбопровода, от кошниците на по-стария модел излизат 3 маркуча. Еднаква е голямата кръгла гайка, която стяга кошницата към гърловината на резервоара, както и уплътнението за това място.4. Самата горивна помпа е заменяема с тази на модела преди `99 год. - лично го направих и се убедих. Като външен диаметър е еднаква, цедките на смукатела са заменяеми и еднакви като едрина. Единствената разлика е в общата дължина на помпата - стария модел е с около 15 мм по-дълга, но се вгражда без проблем, компенсира се с нагнетателния маркуч, който прави по-голяма чупка и в кошницата има достатъчно височина за това.Защо правих това упражнение с помпите е отделен въпрос, свързан с проблем при работа на бензин на моята Мареа, но за това ще пусна отделен пост в раздел "Бензинови двигатели". Това за заменяемостта на помпите мисля, че е от значение, особено за любителите на авточастите втора употреба, защото цената на нова бензинова помпа (само помпата) е около 160 лв. Като оферта открих и цялата кошница комплект - с клапана за налягането и нивомера, ама цената беше още по-неприятна - около 300 лв. По-евтини нови помпи се намират за около 80 лв - китайски.На приложените снимки се вижда какво представлява кошницата с нивомера и вградената в нея помпа - долната част се отделя за почистване на утайките от центрофугата. И още една бележка - при демонтаж внимавайте с поплавъка на нивомера - не го насилвайте, обикновено закача по гърловината на резервоара. Засега толкова. Дано да съм ви бил полезен. Ако някой желае да обменим опит по въпроса - готов съм да споделя още подробности.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар