Здравейте колеги. Колата е Мареа 1.8 99г. и проблема е че се чува едно слабо тракане около 2000-2500 оборота. Чува се винаги при тези обороти без значение дали е топла студена в движение или на място. Ходих в един сервиз и казаха че проблема е при коляновия вал, някакви лагери и така нататък.Отделно имам и теч на масло между скоростната кутия и двигателя.В сервиза ме посъветваха да не се захващам с ремонти защото сумата щяла да бъде огромна, а да си е карам така обаче да не карам като идиот а бавно и спокойно.Какво да правя? Така ли да карам? Толко ли е скъп ремонта? Заслужава ли си? В АХМ АУТО гледах лагери за колянов вал и разни семеринги и не са скъпи. Ако само се сменят лагерите ще се оправи ли проблема, някой минавал ли е по този път?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с колянов вал
Collapse
X
-
хахахах Да точно биелни лагери ми каза майстора. Объркал съм се. Но започна да ми говори за пилене някакво снимане и така нататък. А за ремонт от 1000 нагоре с което аз не съм съгласен. А относно тропането сега слизах да запаля колата и веднага след палене няма никакво чукане обаче след 4-5 мин каране се появи. Казаха ми че по това се познавал биелен лагер че на студено го няма тропането.Fiat Brava 1.9TD 100
Fiat Marea 1.8 HLX
Коментар
-
Това си е биелен лагер отвсякъде.Не искам да съм песимист, но само със смяна на масло няма да стане. Все пак пробвай. Ако караш с някое "тънко" (не на пари, а на вискозитет) масло и го смениш с по-голям вискозитет и да е хубаво и да не си карал много откакто е започнала да тропка може и да извадиш късмет и да покараш така още доста. Ама много ако-та станаха Обаче ако стане само с маслото си свиркаш В крайна сметка нищо не ти пречи да пробваш с друго масло. Ако не стане ще си го ползваш пак, но след ремонта. Нищо не губиш.Ако обаче продължи да потропва нямаш много опции и понеже явно търсиш евтин вариант за ремонт отсега ти казвам за какво да се подготвиш МИНИМУМ:труд => 200 левамасло и филтри => 50-100 лева (зависи какво масло вземеш)биелни лагери => 50-70 лева комплект (можеш да намериш и по-евтини и по-скъпи - просто зависи къде са правени)И ако вече си мисиш да спестиш от труда и да я правиш сам - недей. Трябват си инструменти, които не всеки има в мазето. Трябват си и майсторлък и ръка и познания.П.П. Това да я караш така полека става като съвет, но това е удължаване на агонията. Ремонтът е неизбежен. Освен това, ако продължиш да я караш така рискуваш да се наложи и шлайфане на колянов вал, а това вече не е добре и за джоба и за колата== Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp
На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)
Коментар
-
Аз правих ремонт поради проблем в трети основен лагер. Смених всички основни и биелни лагери, шлайф на вала. Като беше разглобена ремонтирахме и главата. Излезе ми 1000 лв. Вече карам около 20 000 км след ребонта и нямам проблеми, доволен съм. Фиата ми харесва, защото е с елементарни възли - окачване, мотор и др. Разходите по ремонти не са много големи каквото и да му правиш.Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г
Коментар
-
Няма да пестя от труд, защото абсолютно нищо не разбирам. Маслото ми е ACDelco 10w40 не съм си го избирал сам, а направо такова ми сложиха, казаха че било хубаво.А проблема не знам от кога е, колата е взех преди месец и половина и не съм чул нищо да тропа,смених ремък ролки,водна помпа, термостат,свещи,масло,всички филтри. Преди 2 седмици ходих на диагностика при колегата BO (МНОГО Е ТОЧЕН И ГО ПРЕПОРЪЧВАМ) и там чухме това тропане.Правилно ли съм разбрал че ако проблема е в начален стадии ще мине без шлайфане на вала и така нататък.Ремонт до 400 лв. не ме плаши но повече от това ще се замисля.Fiat Brava 1.9TD 100
Fiat Marea 1.8 HLX
Коментар
-
shkribailo написа:Какъв е шанса да сложа добавка и да поотихне тракането? Четох за някакви добавки със тефлон или нещо от сорта.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар