Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с колянов вал

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с колянов вал

    Здравейте колеги. Колата е Мареа 1.8 99г. и проблема е че се чува едно слабо тракане около 2000-2500 оборота. Чува се винаги при тези обороти без значение дали е топла студена в движение или на място. Ходих в един сервиз и казаха че проблема е при коляновия вал, някакви лагери и така нататък.Отделно имам и теч на масло между скоростната кутия и двигателя.В сервиза ме посъветваха да не се захващам с ремонти защото сумата щяла да бъде огромна, а да си е карам така обаче да не карам като идиот а бавно и спокойно.Какво да правя? Така ли да карам? Толко ли е скъп ремонта? Заслужава ли си? В АХМ АУТО гледах лагери за колянов вал и разни семеринги и не са скъпи. Ако само се сменят лагерите ще се оправи ли проблема, някой минавал ли е по този път?
    Fiat Brava 1.9TD 100
    Fiat Marea 1.8 HLX

    #2
    Re: Проблем с колянов вал

    теча е от семеринга на коляновия вал а ремонта не би трябвало да е по скъп от 200 лв за лагерите говоря но не съм чувал да тропа от лагери на коляновия вал може би от бутални болтове при 1.8 често срещан проблем

    Коментар


      #3
      Re: Проблем с колянов вал

      mehanoveca написа:
      теча е от семеринга на коляновия вал а ремонта не би трябвало да е по скъп от 200 лв за лагерите говоря но не съм чувал да тропа от лагери на коляновия вал може би от бутални болтове при 1.8 често срещан проблем
      Може биелни лагери да тропат.

      Коментар


        #4
        Re: Проблем с колянов вал

        mehanoveca написа:
        теча е от семеринга на коляновия вал а ремонта не би трябвало да е по скъп от 200 лв за лагерите говоря но не съм чувал да тропа от лагери на коляновия вал може би от бутални болтове при 1.8 често срещан проблем
        Може биелни лагери да тропат.

        Коментар


          #5
          хахахах Да точно биелни лагери ми каза майстора. Объркал съм се. Но започна да ми говори за пилене някакво снимане и така нататък. А за ремонт от 1000 нагоре с което аз не съм съгласен. А относно тропането сега слизах да запаля колата и веднага след палене няма никакво чукане обаче след 4-5 мин каране се появи. Казаха ми че по това се познавал биелен лагер че на студено го няма тропането.
          Fiat Brava 1.9TD 100
          Fiat Marea 1.8 HLX

          Коментар


            #6
            Ако отида в александър ауто дали ще ми кажат с по голяма точност какъв е проблема и как се отстранява? Или там са кожодери. От друга страна би трябвало да са най запознати с италянците.
            Fiat Brava 1.9TD 100
            Fiat Marea 1.8 HLX

            Коментар


              #7
              не разбират много в александър ауто да не караш с някое кофти масло някоя селениика голд :D

              Коментар


                #8
                Това си е биелен лагер отвсякъде.Не искам да съм песимист, но само със смяна на масло няма да стане. Все пак пробвай. Ако караш с някое "тънко" (не на пари, а на вискозитет) масло и го смениш с по-голям вискозитет и да е хубаво и да не си карал много откакто е започнала да тропка може и да извадиш късмет и да покараш така още доста. Ама много ако-та станаха Обаче ако стане само с маслото си свиркаш В крайна сметка нищо не ти пречи да пробваш с друго масло. Ако не стане ще си го ползваш пак, но след ремонта. Нищо не губиш.Ако обаче продължи да потропва нямаш много опции и понеже явно търсиш евтин вариант за ремонт отсега ти казвам за какво да се подготвиш МИНИМУМ:труд => 200 левамасло и филтри => 50-100 лева (зависи какво масло вземеш)биелни лагери => 50-70 лева комплект (можеш да намериш и по-евтини и по-скъпи - просто зависи къде са правени)И ако вече си мисиш да спестиш от труда и да я правиш сам - недей. Трябват си инструменти, които не всеки има в мазето. Трябват си и майсторлък и ръка и познания.П.П. Това да я караш така полека става като съвет, но това е удължаване на агонията. Ремонтът е неизбежен. Освен това, ако продължиш да я караш така рискуваш да се наложи и шлайфане на колянов вал, а това вече не е добре и за джоба и за колата
                == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

                На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

                Коментар


                  #9
                  Аз правих ремонт поради проблем в трети основен лагер. Смених всички основни и биелни лагери, шлайф на вала. Като беше разглобена ремонтирахме и главата. Излезе ми 1000 лв. Вече карам около 20 000 км след ребонта и нямам проблеми, доволен съм. Фиата ми харесва, защото е с елементарни възли - окачване, мотор и др. Разходите по ремонти не са много големи каквото и да му правиш.
                  Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                  Коментар


                    #10
                    Няма да пестя от труд, защото абсолютно нищо не разбирам. Маслото ми е ACDelco 10w40 не съм си го избирал сам, а направо такова ми сложиха, казаха че било хубаво.А проблема не знам от кога е, колата е взех преди месец и половина и не съм чул нищо да тропа,смених ремък ролки,водна помпа, термостат,свещи,масло,всички филтри. Преди 2 седмици ходих на диагностика при колегата BO (МНОГО Е ТОЧЕН И ГО ПРЕПОРЪЧВАМ) и там чухме това тропане.Правилно ли съм разбрал че ако проблема е в начален стадии ще мине без шлайфане на вала и така нататък.Ремонт до 400 лв. не ме плаши но повече от това ще се замисля.
                    Fiat Brava 1.9TD 100
                    Fiat Marea 1.8 HLX

                    Коментар


                      #11
                      Има ли луфт в биелните лагери, почти винаги и шийките са износени. Те даже се износват повече от черупките, колкото и невероятно да изглежда. Особено ако има и превъртели черупки...
                      Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                      Коментар


                        #12
                        Какъв е шанса да сложа добавка и да поотихне тракането? Четох за някакви добавки със тефлон или нещо от сорта.
                        Fiat Brava 1.9TD 100
                        Fiat Marea 1.8 HLX

                        Коментар


                          #13
                          shkribailo написа:
                          Какъв е шанса да сложа добавка и да поотихне тракането? Четох за някакви добавки със тефлон или нещо от сорта.
                          Добавка и смяна на масло само ако ще я продаваш колата.Със смяна на маслото и добавки няма да решиш проблема а ще се задълбочи.За суми 300-400лв също забрави ако възнамеряваш да си я караш колата.Като се отвори мотора ще разбереш, че не само биелните лагери са за смяна.

                          Коментар


                            #14
                            хубавото е че при регистрацията на колата не откриха номер на двигател. Колата няма да е продам ще се прави! Ако трябва ще сменя и двигателя!
                            Fiat Brava 1.9TD 100
                            Fiat Marea 1.8 HLX

                            Коментар


                              #15
                              shkribailo написа:
                              хубавото е че при регистрацията на колата не откриха номер на двигател. Колата няма да е продам ще се прави! Ако трябва ще сменя и двигателя!
                              В кат като видят че е ИНО И ШЕС не си правят труда даже да го търсят

                              Коментар

                              Working...
                              X