Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат Браво 1.6 16v Скъса ангренажа.... И сега какво ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Има ли вариант да сте объркали валовете- всмукателния и изпускателния се различават единствено по разположението на шпонката? Само така си обяснявам изместването само на единия вал.
    Фиат Крома 1.9 16v+
    Фиат Браво 1.6 16v
    Фиат Мареа 1.6 16v

    Коментар


      и мен това ме съмнява, в смукателния вал, всъщност да е бил изпускателен, защото колегата каза, че сложил другите валове които купил с новата глава, а не неговите си... не знам, аз гарантирам на 1000%, че зацепването беше точно, не го правя за пръв път, проверих всичко после няколко пъти, все още мисля и не виждам някаква причина да се стигне до това нещо
      Брава 1.6

      Коментар


        Един въпрос- колко е изшлаифана главата? Тая глава няма контрола и толеранса е много малък... просто храна за размисъл Проверете реалната височина на главата. Защото ако валовете са били сменени центровката пак щеше да излиза...
        ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
        ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

        Коментар


          Ударила е само смукателните защото валовете са били в аванс спрямо КВ. Смукателния клапан започва да се отваря когато буталото е преди ГМТ а пък изпускателния в този момент е почти затворен. При това положение смукателния е отворен повече от колкото трябва, изпускателния пък е затворен в повече и затова е ударила само смукателните. Не го знам тоя мотор при колко като прескочи и удра, но един зъб може и да е много.

          Коментар


            глупости, това не е дизелов двигател, че един зъб да е много, поне 3 зъба трябва да прескочат, ако не и 4,5. определено има някакъв друг проблем, извън зацепването, зацепването си беше перфектно, въпроса е защо е прескочил толкова много ремъка, при положение, че нищо не е охлабило, ремъка си е обтегнат перфектно
            Брава 1.6

            Коментар


              Значиии аз получих главата с валовете,така валовете си бяха в черупките не съм ги вадил,а и на единия си седеше датчика,как да го объркам ? Остава варианта пича дето ми прати частите по една или друга причина да е разменил валовете Друго не остава просто,сега след ремонта на главата,утре мисля да я нося до хладилника за ремонт, ще си сложа моите валове. Хем ми е смешно хем ми се реве
              Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
              И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
              .

              Коментар


                Сравни сега валовете с твойте, след като си ги свалил и виж дали има разминаване, за мен проблема е там, просто не виждам къде другаде да го търсим
                Брава 1.6

                Коментар


                  eh4ev07 написа:
                  Един въпрос- колко е изшлаифана главата? Тая глава няма контрола и толеранса е много малък... просто храна за размисъл
                  0,15 от милиметъра
                  nedialko- написа:
                  Сравни сега валовете с твойте, след като си ги свалил и виж дали има разминаване, за мен проблема е там, просто не виждам къде другаде да го търсим
                  Задължително за да може да го потвърдим или отхвърлим като причина.
                  Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
                  И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
                  .

                  Коментар


                    Колега, от техническите данни изрових диаграма на работата на валовете.http://www.album.bg/shadybg/images/30963778/Според мен налагайки фиксаторите на валовете, преди да ги сложиш на главата, може да определиш дали дадения вал е входящ или изходящ.Според снимката е логично, когато сложиш фиксатора на входящ вал, кобилиците на първи цилиндър да бъдат в положение което съответства на леко отворен вал (4 градуса, вала се върти по посока на часовника). Съответно на изходящ вал трябва да бъдат в положение на затваряне ( до пълно затваряне остават 2 градуса).НЕ съм сигурен обаче, дали 1-ви цилиндър не е в цикъл на компресия. Ако е така, то кобилиците няма да бъдат на предположените от мен места.П.С. Погледнах една снимка на фиксатори от гооглето и ги сравних с моите. Съвпадат. Качвам ти снимката за всеки случай да проверите вашите (глупава идея, но все пак сигурна работа да бъде :D ) .http://www.album.bg/shadybg/images/30963779/Зъбните колела към валовете се затягаха с доста голяма сила, ако не се лъжа някъде към 120 NM (~ 12 kg на метър рамо).Когато го центровате, без да слагаш свещите, върти двигателя по часовниковата посока. За целта сложи ремъчната шайба и върти НА РЪКА, ако усетиш някакво много сериозно (подчертавам много, защото все пак валовете натискат пружините), значи си срещнал клапан.[/img][img][/img]

                    Коментар


                      Одеве ми се обадиха от джуди,и главата е тотал,казаха 16 клапана а аз виждам ударени само 8 се едно...и 8 водача и шлайф на скромната сума от 500лв :O та... няма да се ремонтира ще търся нова... връщам се в начална позиция. :S
                      Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
                      И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
                      .

                      Коментар


                        пич,ти да не си я взел точно такава с ударени клапани.ето защо казах,че е по-добре да си направиш ремонт на твоята ,включително и корекция на фаските на клапаните.знаеш ли колко такива съм виждал дето накрая се наиграват.никога,ама никога не бих си купил глава или двг,втора употреба ако мога ако мога да си направя моите.успех

                        Коментар


                          Като ми изтропа основен лагер и отворихме мотора смених всички лагери - основни и биелни с шлайф на вала. Направиха ми и профилактика на главата - припасване на клапани и смяна на гумички.това ми излезе малко над 1000лвслед това се наложи смяна на семеринг на колянов вал след 500км, смениха ми го без парии от тогава карам вече над 20 000км
                          Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                          Коментар


                            При три зъба прескачане на ремъка няма среща клапани с бутала. Лично изпитано !
                            Play Golf ,but not drive golf!!!
                            Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
                            C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

                            Коментар


                              Изчетох темата.Много ми е гадно за колегата. В крайна сметка поговорката "евтиното излиза винаги скъпо" си е точно на мястото. Сега хем главоболия, хем ще даде същите пари (ако не и повече) както ако я беше дал на майстор...Пиша този пост, защото се надявам някой човек след време (в аналогична ситуация като колегата) да си извади поука и да помисли добре преди да се хване с такъв отговорен ремонт без задълбочени познания и по-важното без хора, които имат нужният опит.Не знам. По-добре ревизирай и прегледай всичко основно. Сигурен ли си , че ремъка се е скъсал от старост или поради друга (механична) причина?
                              == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

                              На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

                              Коментар


                                Кофти тръпка. 20 км след смяна на скоростна кутия, поради счупена кутия на ангренажа се оказах със скъсан ремък и съответно - в ситуацията на колегата. Но после случих на хора- от колегата @kuncs от София закупих двигател на символична сума, с перфектно работеща глава и колегата Иво, @pininfarina от алфафорума смени главата, та колата стана оса. Надявах се същото да се случи и при колегата, автор на темата, ама... При коли на тия години и стойност, ако нямаш читав човек да разбира от ремонти, май е по-добре направо да бракуваш.
                                Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

                                Коментар

                                Working...
                                X