Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат Браво 1.6 16v Скъса ангренажа.... И сега какво ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Колегата nedialko- ми предложи пети дори и помощ за зацепването,значи остава ми да оправя главата.А това с коляновия неможах да го разбера,за колелото на пистовия ли става въпрос,и градусов часовник ли трябва да търся? еиии тва за смяна на ангренаж на тоя двигател трябва да си инжинер баси.
    Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
    И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
    .

    Коментар


      #32
      Часовника е нужен за ВСЕКИ двигател, според моето скромно мнение. Ама ти питаш само за пети, не за цял комплект Аз лично нямам вяра на белега на маховика. Не видя ли на часовника че буталото е горе, не стягам. Гайката на коляновия вал е оная, дето трябва да развиеш за да махнеш ролката на коляновия вал, за нея ти говори пакумба. Като стигнеш до там ще я познаеш, тя е една единствена и неповторима гайка Жокер: приготви си дебела (Ф50 е добър размер, от скеле примерно) тръба с поне 2м. рамо.
      "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
      Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
      Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

      Коментар


        #33
        Маи говорим за различни часовници,сега ми светна на мен,ти говориш за този който се завива на първи цилиндър предполагам.А аз за съвсем др нещо си мислех.Смисъл грешката е моя.
        Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
        И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
        .

        Коментар


          #34
          Така часът на истината настъпи,свалихме главата покрай нея и полвината неща в коша и какво да видим 16 от 16 аут направо шестица от тото-то грозна гледка.Пораженията изглеждаха сериозни за главата, буталата обаче нищо не са усетили нямат луфт няма и ръб в цилиндрите проверихме и всичко е ок.Надписите по ангренажа още си стоят, и изглежда нов, но пък старост е наи логичното обяснение ,всиччко др е ок .Поръчах направо друга глава свалена преди 5 мин утре трябва да е при мен само ще я пратя на шлаф.
          Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
          И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
          .

          Коментар


            #35
            Отвивах главата с динамометричен ключ за да видя след като затварям на колко да я стягам,обаче ми се видя малко странно всички болтове на главата се отвиваха на 140 това нормално ли е,мен ми се вижда доста.Между другото в събота (главно) или неделя някъде шлайфат ли глави в София.
            Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
            И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
            .

            Коментар


              #36
              Тия са едни от най-добрите занимаващи се с глави http://www.head-service.com/
              Фиат Крома 1.9 16v+
              Фиат Браво 1.6 16v
              Фиат Мареа 1.6 16v

              Коментар


                #37
                pi4_s_bravo написа:
                Тия са едни от най-добрите занимаващи се с глави http://www.head-service.com/
                Знам чувал съм за тях обаче май не работят събота и неделя, а аз съм почивка събота и неделя и искам да свърша нещо полезно
                Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
                И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
                .

                Коментар


                  #38
                  Аз на твое място бих я дал при тези ,защото по-голямата част от работата на мотора е точно главата, при тия пичове сме карали поне 10-12 глави и ги правят перфектно. Не бързай само за да стане един-два дни по-рано да я правят някои гаражни майстори.
                  Фиат Крома 1.9 16v+
                  Фиат Браво 1.6 16v
                  Фиат Мареа 1.6 16v

                  Коментар


                    #39
                    За завиването на главата: като купиш новата гарнитура, следвай стриктно какво пише на нея за завиването на главата. Това дето си го направил с отвиването за да видиш на колко е стегната... зарежи го и изобщо повече не си мисли за подобни дивотии. Ще счупиш ремонтираният двигател ако завиваш така както си отвил. Ако няма упътване, питай тук, ще ти кажем (сега не ми се рови в аутодата да гледам), но в никакъв случай не прави нещо без да си го видял черно на бяло написано. И си вземи ХУБАВ динамометричен ключ с усилия от 10 до към 50Nm (в краен случай до 100). Този дето го имаш и си усетил 140Nm на него няма да ти свърши работа за главата.
                    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                    Коментар


                      #40
                      да добавя и аз две неща ,че са най-важни.първо издухай с компресор отворите за болтовете на главата(тези на блока) и второ-купи си нови болтове за главата.смяната е задължителна,поне така го дава производителя

                      Коментар


                        #41
                        Чакайте бе хора...какво го засилихте човека.Какви болтове да купува? То какво дават или не дават да се прави по книга е едно, а на практика друго Аз никога досега не съм купувал нови болтове за главата на нито една моя кола, пък си вървят да ви кажа и то безпроблемно
                        == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

                        На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

                        Коментар


                          #42
                          Пича дето ми прати главата ми е изпратил и болтовете ама те и моите са си перфектни и аз за първи път чувам при смяна на главата да се сменяват и болтовете.Ако трябва при всяко отваряне на главата да се сменяват болтове ремонта ще излезе златен.Двигателя за тия 220000 по табло никога не е отварян поне така изглежда,въпреки че не се забелязва почти никакво износване на цилиндри и сегменти.Оказа се че водната риза на блока между главата и гарнитурата беше затлачила имаше гадорий и явно водата не е циркулирала както трябва,бях забелязал преди че като достигне оптимална температура колата губеше мощност не много но аз си го усещах.Ходих да търся някъде да я шлайфат главата днес Ходих близо до Пежито в слатина ама не работеха на Орландовци също, а за Хладилника видях в сайта им че днес и утре почиват,и се отказах да търся през седмицата ще ходя.Сега остана само да ходя и да се опитам да махна остатъците от гарнитурата от блока и още такива подготвителни работи. За момента имам 2 въпроса свързани с подготовката. 1-По какъв начин да източа повдигачите,на старото ми 1.4 беше някак си по лесно 2-Какъв номер камък за гедоре ми трябва за да отвия колелата на пистовия ремък от коляновия вал,32 ми е най-големия ама не става :D
                          Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
                          И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
                          .

                          Коментар


                            #43
                            Купи си болтове, за да не изохкаш ако се скъса някой по време на сглобяването. И я виж дали всички болтове са ти еднакво дълги, защото аз като правих Пунтото ни един болт не беше същия размер с другите... Имаха си една част без резба, която се разтяга с годините явно.

                            Коментар


                              #44
                              нови болтове, главата се стяга на стъпки и по определен ред на болтовете, виж в аутодата, камък 36 ти трябва за голямата шайба, рамо около метрър и половина и някой да държи контра на маховика, а за повдигатичте, вземаш една дървена дъска и нали знаеш, като се пие шот как се удря после на бара, по същия начин удряш повдигача в дървената дъска, и му излизат двата чарка - главичката с пружинката, с корселин изчситваш хубаво мизерията и слагаш обратно чарколаците в повдигача, накрая трябва като го стискаш да пружинира, и при стягането не преминавай повече от 12кг на последната стъпка
                              Брава 1.6

                              Коментар


                                #45
                                Незнам какво толко сте се хванали за болтовете на главата, на пунтото 2 пъти се сваля глава и си се завива с оригиналните болтове, в Аутодатата пише, че не се сменяват, това да не е някой напомпан мотор, че нови болтове да му се слагат, ето какво пише в аутодатата.Fiat Bravo 1,6 /103к.с./Cylinder head - renew bolts: Nostage 1 - tighten: 20 Nmstage 2 - tighten: 40 Nmstage 3 - tighten: 90 градусаstage 4 - tighten: 90 градусаТова е за код на мотора 182А4000 за 182А6000 дават абсолютно същото, аз пък съм чувал /от майстора, който ми прави мотора/, че по добро от оригиналните болтове няма, защото не е ясно на какви ментаци ще попаднеш като отидеш да си купиш нови
                                punto HGT

                                Коментар

                                Working...
                                X