Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Светва лампата на инжекциона и колата губи мощност

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Светва лампата на инжекциона и колата губи мощност

    Здравейте, колеги! Колата е Браво 1.6 97-ма на бензин. Никога не е имала газ.Днес се появи изведнъж този проблем. Бях на фитнес. Като приключих, запалих колата да си ходя. Всичко беше съвсем нормално. Дадох на контакт и лампата на инжекциона светна за няколко секунди и изгасна, както винаги. След това запалих и тръгнах по едно леко баирче. Изминах около 300 метра и на края на баира ми светна лампата за инжекциона, колата започна да се тресе и сякаш заработи на 3 цилиндъра. Оборотите паднаха и изгасна. Давам на контакт - лампата светва и изгасва след няколко секунди. Паля и пак светва и пак започва да тресе и не мога да потегля. Като подам гас се оправя и като паднат оборотите под 2000 пак същото. А лампата си свети пак постоянно. Едвам успях да потегля и така карах около 600 метра. След това лампата изгасна и всичко си беше нормално. Спрях пред къщи. След няколко минути запалих и прибрах колата в гаража - всичко нормално. Сега реших да я запаля и пак същото. Паля и работи добре около минута. След това лампата светва и започва да тресе и да работи сякаш на 3 цилиндъра а оборотите играят между 1000 и 500. И замириса страшно много на бензин. Изгасих я. Запалих и пак работеше добре за по-малко от минута и пак същото.Бобина ли е ? Дюза ли е ? Какво е според вас? Сменях горивния филтър преди около месец, но от тогава съм навъртял поне 300 км и не е имало проблем. От седмица има и друг проблем. Като спра пред вкъщи (има наклон улицата) и се включи перката, започва да тече антифриз през капачката. Имам парно, а и температурите на колата са както обичайното. Термостатът е сменян преди 2 години с оригинален италиански.Дали може двата проблема да имат нещо общо ?
    Renault Modus 1.2 16v 2006
    Fiat Bravo 1.6 16v 1997 - EX

    #2
    98% бобина имах същия проблем,имам предвит само за работата на 3 цилиндъра при светене на инжекцията,ту се оправя ту пак така.
    Kара фиат стило 1.2..16v.2002г.Преди Фиат пунто 1.2 8V,2001г,Опел кадет 1.6i(газ)1988г.Лада 1500 чиста!1977г.

    Коментар


      #3
      Това е лошо нали ? Около 300 лв ?
      Renault Modus 1.2 16v 2006
      Fiat Bravo 1.6 16v 1997 - EX

      Коментар


        #4
        НЕЕ,около 50..споко
        Kара фиат стило 1.2..16v.2002г.Преди Фиат пунто 1.2 8V,2001г,Опел кадет 1.6i(газ)1988г.Лада 1500 чиста!1977г.

        Коментар


          #5
          Не ми се наливат пари в тая кола. И без това скоро мисля да я продавам. Ще я закарам утре на майстор и ако се окаже нещо по-сериозно, направо я продавам за 1200 лв с всичките гуми и джанти, които има, със сменено масло, нова генерация и всичко платено до април 2014.
          Renault Modus 1.2 16v 2006
          Fiat Bravo 1.6 16v 1997 - EX

          Коментар


            #6
            Днеска колко я мъчих колата - няма никакви проблеми. Нито с антифриза, нито с инжекциона. Но ще я закарам на диагностика. Надявам се, че ще покаже къде е бил проблема или къде все още е. Предполагам, че са се записали някакви логове.
            Renault Modus 1.2 16v 2006
            Fiat Bravo 1.6 16v 1997 - EX

            Коментар


              #7
              Е, днес карах колата на диагностика. Няма никакви грешки и проблеми. Всички стойности са в нормите.Но казанчето ми с антифриз е почерняло и днес имаше мазни петна вътре т.е. имам масло в антифриза. Допускам, че проблемът с инжекциона се е получил от някаква моментна грешка породена от смесването на антифриза с масло.
              Renault Modus 1.2 16v 2006
              Fiat Bravo 1.6 16v 1997 - EX

              Коментар


                #8
                Е, сега пак ми прави същия проблем с тресенето. Колата отново я бях спрял на баир, както предният път и температурата й отново е между минимума и нормалната работна температура.Имам 1 теория за този проблем, но не знам колко е вярна, защото не разбирам... Предполагам, че при тази температура и по-висока антифриза е под достатъчно налягане и влиза в 1 от цилиндрите, там където е издухана гарнитурата и от там ми светва лампата на инжекциона и колата не работи както трябва. Изводът е, че докато отстраня проблема, не трябва да спирам с предницата нагоре в баир.Това е моята теория, която може би да е грешна, но все пак...И след 2 часа, след като изстина хубаво колата, отново работи перфектно. Това май само потвърждава теорията ми.
                Renault Modus 1.2 16v 2006
                Fiat Bravo 1.6 16v 1997 - EX

                Коментар


                  #9
                  Ето и линк с клипче от работата на колата в това състояние, ако някой иска може да си го свали и да погледне http://dox.bg/files/dw?a=7111bea4d8
                  Renault Modus 1.2 16v 2006
                  Fiat Bravo 1.6 16v 1997 - EX

                  Коментар


                    #10
                    Всъщност, като ми набиха филма, че може да имам масло в антифриза, прибързах с изводите. Вчера с 1 спринцовка източих в малко шише от антифриза си и беше тъмен, мътен. Но като го оставих през нощта, това нещо се беше утаило на дъното и седеше като кал, а антифризът си беше бистър. Доколкото знам, маслото е по-леко от антифриза и би трябвало да остане на повърхността, а не на дъното.Иначе и казанчето на баща ми има такива черни неща като кал. Явно е нещо от антифриза. Ние ползваме 1 и същ антифриз и никога не сме го източвали и сменяли.Но ако това е кал, а не масло, тогава на какво се дължи проблема със светването на лампата на инжекциона и тресенето и то като съм в баир ? И дали е възможно да има проблем с бензиновата помпа ?
                    Renault Modus 1.2 16v 2006
                    Fiat Bravo 1.6 16v 1997 - EX

                    Коментар


                      #11
                      Гледам, че си пишеш самичък, та рекох да се включа :D 1. Ако имаш издухана гарнитура и през нея в цилиндъра влиза охладителна течност, нивото на маслото в картера ще ти се вдигне осезаемо (което лесно се вижда на щеката), а от друга страна ще започне да се губи антифриз, което пък се вижда лесно в казанчето.2. Ако имаш проблем с бензиновата помпа, той ще се проявява не само когато си в баир, ами и когато си на равно. Освен това помпата почне ли да отказва, стига да не е нещо по захранването и, нещата се развиват прогресивно докато не спре съвсем да работи. Имам предвид, че не се влияе от загряване на двигателя, от гасене и отново палене и т.н.3. Не е лошо да установиш има ли цилиндър, който периодично спира да работи. Най-елементарният проблем може да е в свещта му. От друга страна пък щом светва лампата за ижекциона, причината не е изключено и да е в него. Доколкото успях да разбера, този модел ще се окажат май с най-проблемните двигатели. На дъщеря ми пък има склонността да гасне в движение, когато го изключиш от скорост. В началото се стресираше, ама започна да му свиква :D
                      Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
                      Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

                      Коментар


                        #12
                        ivchotr написа:
                        Гледам, че си пишеш самичък, та рекох да се включа :D 1. Ако имаш издухана гарнитура и през нея в цилиндъра влиза охладителна течност, нивото на маслото в картера ще ти се вдигне осезаемо (което лесно се вижда на щеката), а от друга страна ще започне да се губи антифриз, което пък се вижда лесно в казанчето.2. Ако имаш проблем с бензиновата помпа, той ще се проявява не само когато си в баир, ами и когато си на равно. Освен това помпата почне ли да отказва, стига да не е нещо по захранването и, нещата се развиват прогресивно докато не спре съвсем да работи. Имам предвид, че не се влияе от загряване на двигателя, от гасене и отново палене и т.н.3. Не е лошо да установиш има ли цилиндър, който периодично спира да работи. Най-елементарният проблем може да е в свещта му. От друга страна пък щом светва лампата за ижекциона, причината не е изключено и да е в него. Доколкото успях да разбера, този модел ще се окажат май с най-проблемните двигатели. На дъщеря ми пък има склонността да гасне в движение, когато го изключиш от скорост. В началото се стресираше, ама започна да му свиква :D
                        Колега, пиши смело. Аз си пиша сам с надеждата някой да изкаже мнение, но..1. Като споменах на познати за проблема си и те веднага ми казаха за проблема с гарнитурата. Майстор пък ми каза, че тъй като ми предстои смяна на ролки и ремъци и заедно с труда и тая гарнитура и добре би било да се сменят всички радиатори, защото маслото в тях може да се разшири в студа и да стане проблем и с тях, (а маслото трудно се измива от радиаторите) ще ми струва цялата работа от 500 до 800 лв. И аз доста се бях изнервил, та без да помисля, като бръкнах в казанчето с антифриза и си извадих черен пръста, веднага заключих, че е масло. Обаче извадих с 1 спринцовка в 1 шише, извадих и от казанчето на баща ми и установих, че това нещо пада на дъното на шишето и става като кал. А и маслото ми си стои на едно и също ниво, откакто съм го сменил преди около 2500 км.2. За проблема с бензиновата помпа и аз си мислех, че най-малкото температурата на двигателя няма да окаже влияние.3. Как да разбера това за цилиндъра ? Карах я на диагностика и всичко беше наред. Казаха ми, че това са някакви моментни грешки, които се записват и се изтриват след няколко успешни запалвания. И най-добре би било, да се направи диагностика, когато колата направи проблема. Ама това няма как да стане, защото майстора е на 10 км извън града и малко трудно ще стигна до там.Иначе това не е най-проблемния двигател, колега :D :D Доколкото знам 1.6 и 2.0 са най-здравите. Най-проблемни са 1.4 и 1.8.
                        Renault Modus 1.2 16v 2006
                        Fiat Bravo 1.6 16v 1997 - EX

                        Коментар


                          #13
                          От това едва ли ще има разлика, но що не направиш една промивка на охладителната система? Поне да знаеш дали има масло в антифриза. И виж си свещите, ако не си, поне да си спокоен и от тях, да не излезе най-тъпия проблем :D
                          Alfa Romeo 147 1.9JTD 16v

                          Коментар


                            #14
                            GaTio2 написа:
                            От това едва ли ще има разлика, но що не направиш една промивка на охладителната система? Поне да знаеш дали има масло в антифриза. И виж си свещите, ако не си, поне да си спокоен и от тях, да не излезе най-тъпия проблем :D
                            Колега, на 99% съм сигурен, че това не е масло. В на баща ми казанчето го има същото, а и нали маслото е леко и трябва да седи отгоре, а не да се утаява на дъното. А и това като се утаи, стои като тиня, кал.Иначе свещите ще ги погледна, защото нищо чудно да е най-тъпия проблем, а аз тука да се шашкам за глупости :D Те и без това не са проверявани от лятото на 2011, когато изглеждаха като нови (Bosch са - с тях съм купил колата).
                            Renault Modus 1.2 16v 2006
                            Fiat Bravo 1.6 16v 1997 - EX

                            Коментар


                              #15
                              За калта в казанчето не се филмирай. Това е котлен камък с разложен стар антифриз. Понеже малко хора си разреждат концентрата с дестилирана вода и още по-малко си сменят антифриза на 2 - 3 години. В резултат се получават тези ла.на.
                              Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
                              Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

                              Коментар

                              Working...
                              X