Здравейте,колеги. Първо да се похваля - от две седмици съм горд собственик на Fiat Marea и трябва да си призная, че никога не съм знаел какво представлява италиански автомобил. Изключително съм изненадан и очарован и от комфорта, от возията и от техническото изпълнение. И сега за проблема: още при закупуването ми направи впечатление, че колата пали трудно, някъде около 6-7 секунди трябва да се върти на стартер. Техническо лице, довереник на търговеца каза, че пада обратно горивото и проблема е, че помпата не тръгва на контакт, а чак на стартер. Колата има обикновена АГУ, с автоматично превключване над 2000 оборота и колата се държи еднакво и на двете горива. Аз правих доста експерименти и установих следното: 1.Паленето сутрин и на бензин и на газ е средно трудно - около 4 секунди въртене. 2.Веднъж запалена, ако я загасите пали без проблем втори път. И на бензин и на газ. Но ако не са минали повече от 2 минути. Независимо загряла или студена, това правило е в сила. 3.Ако са минали повече от 2-3 минути след като е загасена, колата пали най-трудно. Както казах 6-7-8 секунди въртене някой път и се държи като задавена, а не като гладна. Пак казвам: експериментите са правени и с 2-те горива, т.е. палене само на бензин и директно палене на газ, чрез бутончето на гърба на автоматичния ключ на BRC АГУ. Някой има ли идея откъде може да идва този проблем ? Благодаря Ви предварително !
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с палене Marea 1.6
Collapse
X
-
Здравей колега. Проблема ти е следния помпата не може да ти задържа обратния бензин. И затова като мине повече време от последното ти палене бензина се връща обратно в резервоара и като помъчиш да запалиш започва да пълни системата наново. Изкарай бензиновата помпа и виж да не ти е спукан маркуча. Казвам ти го от личен опит. Успех.Фиат Брава 1.6 16V 1996г
-
Благодаря ти, колега коко_77, абсолютно логично е това, което казваш. Само не мога да направя двете логически връзки: 1.Защо сутрин паленето е по-лесно, отколкото 3 мин, след като загася двигателя. 2. Зaщо директното палене на газ също е трудно? Някой палил ли е директно на газ с обикновена АГУ такъв двигател и възможно ли е тук пък инертносста при палене да идва от дългите всмукателни колектори? Пропуснах да кажа, че при монтажа на АГУ е монтиран и т.нар симулатор. Възможно ли е той да се е бъгнал и да бърка нещо работата? Не ми е ясно точно каква е функцията му, затова може би въпроса ми в очите на компетентите изглежда смешен. И последно - дали наистина е добра идея да се пуска помпата да нагнетява при подаване на захранване на запалителната система (т.нар "контакт" ) ?
Коментар
-
Помпата трябва да тръгне за няколко секунди с включване на контакт.Аз съм с обикновено агу и пласмасов колектор без симулатор на ламбдата.За над 2години имах грешка адаптация 2 пъти ,първия път карах с пръснат колектор и след това ми действие и докарах времена от 9мс ,втория изписа грешка но времената бяха 3 мс и не съм правил адаптация.Паля и карам само на газ .Естествено си има леко последствие,на студен мотор на бензин въртя около 3 секунди и после около 5с леко притрисаFIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99
Коментар
-
Благодаря на всички за отговорите. Уточнявам: Колата е 1997г, 1.6 16V, 103k.s., метални колектори. Кабели и свещи сменени преди 1000км, защото гърмеше страшно и беше пръснала кутията. Сменена кутия, кабели Bremi, свещи NGK, двуполюсни, като ги дават оригинално за бензин. Оттогава колата работи перфектно - моторът е спокоен на празен ход, изфорсирва се добре, само пропуснах да спомена, че има някакъв глад на бензин, когато започвам да я изпъвам в края на 4000-те хиляди оборота на 2-ра и трета. КАто че ли недостига дебит. Но това е при спортно напъване. Кротко като се кара - всичко е ок. Има резон май да е помпа. Не разбирам въпроса на колегата fuel injekcion, "кога идва токът на свещите". Има се предвид ъгъла на запалване ли ? Последен въпрос: добра идея ли е да поставя допълнителен ключ, който да спира помпата и инжекторите и да поставя двигателя принудително в режим "ГАЗ", да паля и зиме и лете така ? п.с. пропуснах да спомена, че при такова "проблемно" палене, за което търся причината, се усеща миризма на бенин (вероятно необработен) от ауспуха.
Коментар
-
Какво общо имат запушените дюзи, че не пали на газ? Разкачи батерията за 15 мин, свали и напръскай с wd40 стъпковият мотор, и виж как ще запали. Не че wd40 е най-доброто, ама върши, работа ако не ти се занимава да го чистиш и смазваш щателно. Първият път е добре да дадеш на контакт, изчакваш минута, връщаш обратно, пак изчакваш минута и тогава палиш.
Коментар
-
Пробвай следното- извади бушона на бенз. помпа и пробвай да запалиш директно на газ.Ще запали мнооооого трудно, след продължително въртене.Колкото и да ти е странно като няма достатъчно налягане в горивната рейка, трудно пали и на газ--- или помпа или маркуча.Lancia Dedra 1.6 90ks- италианка с характер
Fiat Uno 1.1 55ks Fire- супер здрава машина, вече бивша
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар