Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Подмяна на катализатор при Пунто Мк2

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Mupo написа:
    Знам ли, химията и каталитичните процеси не са ми силната страна. Мога само да предположа, какви са температурите на входа и изхода. Доколкото прочетох набързо, каталитичните процеси в питата започват при температури от порядъка на 250-300 градуса. Доколко достигат не ми се търси в момента. Но, ако предположим, че старта е при тези температури, то би следвало, температурата на входа да е същата. Т.е. на входа 250-300 градуса, на изхода поне с 50-100 градуса отгоре. Знам за няколко случая, при "задръстен" катализатор, как същият започва бурна каталитична реакция, дотолкова, че успява да нагрее до "алено" червено, изпускателната система. Но това при достатъчно "гориво" в катализатора. Трябва да отбележиш, че самата система се "чисти", като се "чисти" и част от температурата. Наблюдавал съм по-прецизни системи за контрол на катализатора, при които като достигне някаква минимална диференциална разлика на температурата на входа и изхода, сработва оповестителна система и последвало ръчно "изгаряне" на питите. Може и да съм те пообъркал, но принципа е ясен - t1, t2 и t3, като t1<t3<t2
    Благодарско, ще видя да намеря някакъв безконтактен термометър с по-голям обхват.

    Коментар


      #17
      Така както разбирам пунтото ти е с две сонди? Защо искаш да сменяш катализатора? Има промяна във вървежа? Принципно ако има проблем с катализатора ECU-то записва грешка - P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1). Не че е гаранция, но все пак. Това че е горяло масло не означава задължително литнал катализатор. Ако всичко по колата си е нормално не се занимавай с глупости. На моето пунто го сменях защото беше леш, втора ръка мисля ми излезе 150лв.
      Grande Punto 1.9 JTD Sport '06
      Punto GT 1.4 Turbo '99
      Punto Sporting 1.2 16v '01 - ex

      Коментар


        #18
        mr_none написа:
        Така както разбирам пунтото ти е с две сонди? Защо искаш да сменяш катализатора? Има промяна във вървежа? Принципно ако има проблем с катализатора ECU-то записва грешка - P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1). Не че е гаранция, но все пак. Това че е горяло масло не означава задължително литнал катализатор. Ако всичко по колата си е нормално не се занимавай с глупости. На моето пунто го сменях защото беше леш, втора ръка мисля ми излезе 150лв.
        С една сонда е, но имам предложение за катализатор от същото, но с две сонди. Има малко завишен разход на гориво напоследък, а няма друга причина за това за сега поне.

        Коментар


          #19
          Airfan написа:
          mr_none написа:
          Така както разбирам пунтото ти е с две сонди? Защо искаш да сменяш катализатора? Има промяна във вървежа? Принципно ако има проблем с катализатора ECU-то записва грешка - P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1). Не че е гаранция, но все пак. Това че е горяло масло не означава задължително литнал катализатор. Ако всичко по колата си е нормално не се занимавай с глупости. На моето пунто го сменях защото беше леш, втора ръка мисля ми излезе 150лв.
          С една сонда е, но имам предложение за катализатор от същото, но с две сонди. Има малко завишен разход на гориво напоследък, а няма друга причина за това за сега поне.
          колега аз си махнах катализатора защото беше леко скъсана една заварка и сложих колектор 4-2-1 няма промяна в звука ако искаш може да го чуеш ,а ако не си намерил още катализатор ще ти подаря моя

          Коментар


            #20
            А имаше ли преди това дрънчене от скъсаната заварка?

            Коментар


              #21
              До gergov 1973 от каква кола е този колектор 4-2-1. И каква платка трябва да се сложи за да се излъже втората ламбда сонда.

              Коментар


                #22
                dzola написа:
                До gergov 1973 от каква кола е този колектор 4-2-1. И каква платка трябва да се сложи за да се излъже втората ламбда сонда.
                колега колектора е правен за пунто2 спортинг а относно платката за втората ламбда сонда сложих една дистанционна втулка за да отдалечи сондата от колектора с цел по-малко изгорели газове и това е

                Коментар


                  #23
                  u_bo написа:
                  А имаше ли преди това дрънчене от скъсаната заварка?
                  по-скоро бучене защото заварката беше скъсана след колектора в самото начало на катализатора и от там излизаха част от газовете

                  Коментар

                  Working...
                  X