Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Подмяна на катализатор при Пунто Мк2

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Подмяна на катализатор при Пунто Мк2

    Привет,Върти ми се в главата да сменя катализатора на Пунтото от подписа, защото имаше харч на масло преди и със сигурност е задръстен. Катализатора се намира точно отпред под изпускателния колектор, т.е. замяната става само с друг такъв катализатор в едно с колектора. Причината да не искам тръба или пура е, че съм виждал и двете решения направени на друго Пунто и не ми харесва резултата - много гадно дрънчи и звънти, което няма да мога да преживея.Въпросът ми е някой правил ли е подобна замяна, за да ми сподели лични впечатления?

    #2
    Пробвай да изтърбушиш самия катализатор след като имаш съмнения, че е запушен и след това пак го завари обратно, така реално всичко ще ти остане оригиналното както е било на колата, но вече звука дали ще се промени нямам идея.
    punto HGT

    Коментар


      #3
      didich написа:
      Пробвай да изтърбушиш самия катализатор след като имаш съмнения, че е запушен и след това пак го завари обратно, така реално всичко ще ти остане оригиналното както е било на колата, но вече звука дали ще се промени нямам идея.
      Да, звука ще се промени и не е оферта за мен.

      Коментар


        #4
        Като се изтърбуши пак звънти, пробвано е. Няма много решения за този колектор.
        Fiat Punto MK2 Broom Yellow 200++

        Коментар


          #5
          Къде му беше ламбда сондата на тоя мотор ?? горе на колектора ли е ?? ако е там наистина ще падне играчка, но предполагам при правилните хора нещата ще станат както трябва.Не може ли да се намери нормален изпъскателен колектор примерно 4-2-1, след него да се премести сондата и след това да си редиш гърнетата както е при повечето коли, но незнам при това местене на сондата дали няма да се ошашка след това ЕКУ-то, иначе другия вариант е просто да си смениш катализатора и да продължиш да си караш както и до сега ??
          punto HGT

          Коментар


            #6
            didich написа:
            Къде му беше ламбда сондата на тоя мотор ?? горе на колектора ли е ?? ако е там наистина ще падне играчка, но предполагам при правилните хора нещата ще станат както трябва.Не може ли да се намери нормален изпъскателен колектор примерно 4-2-1, след него да се премести сондата и след това да си редиш гърнетата както е при повечето коли, но незнам при това местене на сондата дали няма да се ошашка след това ЕКУ-то, иначе другия вариант е просто да си смениш катализатора и да продължиш да си караш както и до сега ??
            За момента съм се насочил към замяна.

            Коментар


              #7
              кола

              Ако сменяш катализатора с нов е все едно да си купиш направо друга кола ако трябва да го правиш както трябва Иначе може да направиш както пишат колегите гореили го ахаш и ако има сонда зад него слагаш платка Виж дали е наистина запушен или проблема от не вървежа на колата е другаде .
              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

              Коментар


                #8
                Re: кола

                kluchar написа:
                Ако сменяш катализатора с нов е все едно да си купиш направо друга кола ако трябва да го правиш както трябва Иначе може да направиш както пишат колегите гореили го ахаш и ако има сонда зад него слагаш платка Виж дали е наистина запушен или проблема от не вървежа на колата е другаде .
                Ами при положение, че имаше разход на масло близо литър на 1000 и така мина 2-3000 км смятам, че е запушен, да.Нов катализатор е в рамките на 300-400-500 лв и не е като да си купиш нова кола - това са митове разни. Тръба/пура казах, че няма да сложа, тъй като не искам да ми звъни колата като на някой бакшиш Авео-то.Тези дни ще проуча за втора употреба от друго Пунто, но с две сонди.

                Коментар


                  #9
                  кола

                  Толкова маслото не пречи 300/400 са имитацията но става за 50000 /80000км виж където правят диагностика там ще ти кажат в какво състояние е. И да го махнеш няма да разбереш много освен колата да тръгне повече ако мирише на сяра /гадно тогава по може да е запушен Сега колата не върви ли добре на диагностика какво показва
                  КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                  Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                  http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                  Коментар


                    #10
                    Re: кола

                    kluchar написа:
                    Толкова маслото не пречи 300/400 са имитацията но става за 50000 /80000км виж където правят диагностика там ще ти кажат в какво състояние е. И да го махнеш няма да разбереш много освен колата да тръгне повече ако мирише на сяра /гадно тогава по може да е запушен Сега колата не върви ли добре на диагностика какво показва
                    До момента не съм намерил сервиз, който да ми направи диагностика на катализатора в Пловдив... На сяра е нормално да мирише и при чисто нови автомобили в определени ситуации, това също е един от митовете... Иначе не мирише. А 50 000 ме устройват напълно, тъй като с тези темпове на каране на тази кола, това ще се случи след около 10 - 12 години

                    Коментар


                      #11
                      Моето решение беше да си направя колектор, звука стана с една идея по плътен, но звънтенето го нямаше. Другия вариант е суперспринт колектор или има някакви английски копия, бяха бая по евтини.
                      Fiat Punto MK2 Broom Yellow 200++

                      Коментар


                        #12
                        Жоро, ще ти дам една идея. Проучи въпроса дали твоя катализатор може да се почисти с горелка, както се чистят промишлените катализатори.
                        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                        Коментар


                          #13
                          Може много лесно да провериш дали ти работи катализатора. Намери канал, запали автомобила, изчакай малко, с термометър с голям обхват, измери температурата преди катализатора и след него. Може директно да мериш 10см. преди и след него, на тръбата. Ако имаш разлика в температурата, т.е. след катализатора е "по-топлата" страна, честито, катализатора работи. Забелязал ли си, че термощитове има след катализатора, а не преди него?

                          Коментар


                            #14
                            Mupo написа:
                            Може много лесно да провериш дали ти работи катализатора. Намери канал, запали автомобила, изчакай малко, с термометър с голям обхват, измери температурата преди катализатора и след него. Може директно да мериш 10см. преди и след него, на тръбата. Ако имаш разлика в температурата, т.е. след катализатора е "по-топлата" страна, честито, катализатора работи. Забелязал ли си, че термощитове има след катализатора, а не преди него?
                            Това беше полезен съвет - за какви разлики в температурите говорим - от какъв порядък?

                            Коментар


                              #15
                              Знам ли, химията и каталитичните процеси не са ми силната страна. Мога само да предположа, какви са температурите на входа и изхода. Доколкото прочетох набързо, каталитичните процеси в питата започват при температури от порядъка на 250-300 градуса. Доколко достигат не ми се търси в момента. Но, ако предположим, че старта е при тези температури, то би следвало, температурата на входа да е същата. Т.е. на входа 250-300 градуса, на изхода поне с 50-100 градуса отгоре. Знам за няколко случая, при "задръстен" катализатор, как същият започва бурна каталитична реакция, дотолкова, че успява да нагрее до "алено" червено, изпускателната система. Но това при достатъчно "гориво" в катализатора. Трябва да отбележиш, че самата система се "чисти", като се "чисти" и част от температурата. Наблюдавал съм по-прецизни системи за контрол на катализатора, при които като достигне някаква минимална диференциална разлика на температурата на входа и изхода, сработва оповестителна система и последвало ръчно "изгаряне" на питите. Може и да съм те пообъркал, но принципа е ясен - t1, t2 и t3, като t1<t3<t2

                              Коментар

                              Working...
                              X