Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат Стило 1.6 16v 2006 105к.с. мърдат оборотите

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Фиат Стило 1.6 16v 2006 105к.с. мърдат оборотите

    Здравейте, Наскоро си купихме Стило и когато го купихме нямаше никакви проблеми по автомобила освен леко пуфкане на минута от ауспуха (предположих че ауспуха е пробит някъде). Сменихме маслото (което беше останало на дъното) и новото масло 10W40 - Total веднага почерня след 500км (което е очаквано). Започнах да усещам колата леко да тресе на ниски обороти, поръчах си OBD конектор да видя какви грешки мога да прочета. Смених ролки и ангренажен ремък, колата продължи да работи тресейки в ниските обороти.В момента когато колата е студена държи обороти 1100 и няма проблем. След като загрее пада на 750-850 като се колебае и тресе същевременно. На кръстовища понякога гасне при леко подаване на газ и трябва да се подаде повече. А понякога не пали от първия или втория път. Грешката която OBD отчете е P0520 - Engine Oil Pressure Sensor/Switch Circuit - Което означава следните неща: Грешка в сензора на маслото, повреда в маслената помпа, ниско налягане на маслото, високо налягане на маслото. След изчистване на грешката до момента не се е появила нова (ще чакам да видя дали ще се яви).Прочетох по форума, че много хора са имали подобен проблем и са се оказали свещи или кабели. Отидох на сервиз да погледнат какви са свещите, защото колата уж се води 103к.с. но 77к.в. От сервиза извадиха бобината и пробваха свещите на самата бобина, казаха че от бобината хвърляло искри и трябва да се смени, защото не подава достатъчно напрежение на свещите. Като видях, че те са 4 и не може по една да се сменят трябва да дам около 400лв за 4 бобини. Реших да пробвам свещи първо и смених с нови на Бош по каталог (0.9мм), няма разлика в състоянието (старите свещи бяха изгоряли на 1мм-1.3мм). Мерих налягане на цилиндрите и 4та са 8.5 атм. Питах наляво надясно и ми казаха да гледам следните проблеми:1. Да видя дали ремъка не е прескочил зъб и като се въртят неравномерно затова се получава това тресене. 2. Да сменя маслото отново заедно с датчика за налягане, защото клапите са хидравлични и евентуално се регулират на тази база и държат отворени. 3. Да се закара на ремонт и да отворят двигателя и да се видят дали са нагорели винтилите. 4. Дебитомера-много вероятно да е в него проблема (MAF)5. Дросел и MAP сензорКазаха ми, че проблема едва ли е в бобината и по - скоро не е електрически за да тресе така и трябвало да хаби повече бензин. А аз най - много бензин съм хабил междуградско с Лукойлски 95 - 6л/100 където по каталог го дават толкова да кара (дали не е намалена мощността на колата и затова ?) иначе 96 на петрол вече 3 месец и (5.3 - 5.6)л/100. Ще съм благодарен на всякакви мнения!

    #2
    Re: Фиат Стило 1.6 16v 2006 105к.с. мърдат оборотите

    kalatarz написа:
    Здравейте, Total веднага почерня след 500км (което е очаквано).
    Здравей, колега kalatarz и добре дошъл.цитирам това с маслото, защото ме изненада с това , че е почерняло очакваноКакво, колата не е поддържана както трябва ли?Ако имаш такива притеснения, смени го пак. Аз така бих направил първо.А за бобините - ами да, те са 4. Всяка на цилиндър, но НЕ Е необходимо да сменяш и 4-те. Сменя се само тази, проблемната.Другите неща..., ами ти много неща си написал. Но все от някъде трябва да се почне.Най-добре да дойдеш на срещите ни. Да пообсъдим:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=48498Може да тресе мотора от НЕ сменен тампон?Такива ми ти неща.
    Стило-1,6-16v - 103 Hp 2003 (ГАЗ-БЕНЗИН)
    Типо 1,4 mono 1993 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
    Уно 1,4 карбуратор 1984 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX

    Коментар


      #3
      Re: Фиат Стило 1.6 16v 2006 105к.с. мърдат оборотите

      lhristov написа:
      А за бобините - ами да, те са 4. Всяка на цилиндър, но НЕ Е необходимо да сменяш и 4-те. Сменя се само тази, проблемната.
      Тази кола е мотор на GM- мисля, че кода на двигателя е: z16xe и четирите бoбини са обединени в един корпус.
      SEAT Leon Cupra 300
      Triumph Street Triple 765 R

      Коментар


        #4
        Възможно е. Аз се ориентирах по писанията, а те са доста объркани и хаотични, ако смея така да кажа.Чест и почитания, колега VooDoo.Нека новия колега kalatarz уточни какво Стило в края на краищата кара, пък после ще е по-лесно. Надявам се.Тук, в този форум има много знаещи и можещи колеги. Убедил съм се. Просто трябва да се задават точните въпроси, за да се получат верните отговори.
        Стило-1,6-16v - 103 Hp 2003 (ГАЗ-БЕНЗИН)
        Типо 1,4 mono 1993 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
        Уно 1,4 карбуратор 1984 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX

        Коментар


          #5
          lhristov написа:
          Възможно е. Аз се ориентирах по писанията, а те са доста объркани и хаотични, ако смея така да кажа.Чест и почитания, колега VooDoo.Нека новия колега kalatarz уточни какво Стило в края на краищата кара, пък после ще е по-лесно. Надявам се.Тук, в този форум има много знаещи и можещи колеги. Убедил съм се. Просто трябва да се задават точните въпроси, за да се получат верните отговори.
          Един приятел ми разправяше, че неговото "Stilo" било с двигател на "Оpel" и аз не му вярвах- мислех, че се бърка. Като видях колата на живо разбрах, че има такава модификация на "Stilо" с двигател на "Оpel". Тук(Швеция) не можахме да му намерим съединител и се наложи поръчка от България. Ако проблема е в бобината би трябвало да го изпише като грешка. Трябва да се види дали има пукнатна по лулите на бобината. Автора на темата да си провери дебитомера-много вероятно да е в него проблема.
          SEAT Leon Cupra 300
          Triumph Street Triple 765 R

          Коментар


            #6
            Не знам този двигател колко общо има с моя -1.6 103 кс, но аз когато купих Стило-то, оборотите играеха яко на празен ход. От място потегляше с голям зор, оборотите падаха рязко, тресеше, и често пъти гаснеше ако не натисна повече на газта. На края почистих хубаво дросела и MAP-сензора, и се оправи.

            Коментар


              #7
              Re: Фиат Стило 1.6 16v 2006 105к.с. мърдат оборотите

              lhristov написа:
              Здравей, колега kalatarz и добре дошъл.
              Благодаря и добре заварили!
              lhristov написа:
              цитирам това с маслото, защото ме изненада с това , че е почерняло очакваноКакво, колата не е поддържана както трябва ли?Ако имаш такива притеснения, смени го пак. Аз така бих направил първо.
              Да определено колата не е от най - добре поддържаните но от към двигател (голяма чернилка беше маслото преди и затова е очаквано да е толкова черно сега),а купе, филтри и всички дребнотии работят добре. За маслото и аз това се замислих че този Тотал 10W40 май не е от най - добрите масла и където и да питах ми казваха Селения 20к. След седмица купувам една Селения и смятам да видя след тогава как ще се държи, а с това здраве да е ще си смазвам велосипеда. На колата има една единствена лепенка на която пише че трябва да се смени масло на 120к (или е било сменено 500км преди да я купя) със 5W40 синтетично Selenia.
              lhristov написа:
              А за бобините - ами да, те са 4. Всяка на цилиндър, но НЕ Е необходимо да сменяш и 4-те. Сменя се само тази, проблемната.
              Благодаря на VooDoo, че толкова добре е преценил двигателя, наистина е така. Опел двигател на Фиат и бобините са 4, пробвах да видя дали не може да се вадят и не става. Трябва да се купят и 4те наведнъж. Гледах няколко каталога и навсякъде са така.
              VooDoo написа:
              Тази кола е мотор на GM- мисля, че кода на двигателя е: z16xe и четирите бoбини са обединени в един корпус. Трябва да се види дали има пукнатна по лулите на бобината. Автора на темата да си провери дебитомера-много вероятно да е в него проблема.
              Проверих за пукнатини и не открих такива по бобините, и 4те изглеждат много добре на външен вид. Гледах и за бели точици дали няма прехвърлящи искри и такива не открих. Записвам си за дебитомера за да го имам като едно на ум. Гледах че той си има датчик и би трябвало да свети на таблото, MAF сенроза не ми е наличен през ECUто и ще трябва да ползвам формулата с безин на 100км. Ще трябва да го погледна наистина. Благодаря за съвета.
              lhristov написа:
              Може да тресе мотора от НЕ сменен тампон?Такива ми ти неща.
              Тампоните са наред и не изглеждат да са за смяна, като цяло двигателя на високи обороти работи перфектно без забележки вкл. гориво/100, без шум, без придъпрвания. Когато го оставя на място работи неравномерно и то не на един цилиндър а на всичките и то хаотично. При пад на напрежение светлини(предни задни) няма промяна на оборотите.
              andrei_k написа:
              Не знам този двигател колко общо има с моя -1.6 103 кс, но аз когато купих Стило-то, оборотите играеха яко на празен ход. От място потегляше с голям зор, оборотите падаха рязко, тресеше, и често пъти гаснеше ако не натисна повече на газта. На края почистих хубаво дросела и MAP-сензора, и се оправи.
              Благодаря ти Андрей, не видях в ECUто да имам нящо свързано с Manifold сензор, но предполагам имам такъв някъде по двигателя, според някои теми ако сензора не работи двигателя гори повече гориво което при мен не се наблюдава, даже обратното от 6/100 по каталог и аз вадя толкова а колата е на километри. Записвам си и за дросела.
              lhristov написа:
              Другите неща..., ами ти много неща си написал. Но все от някъде трябва да се почне.Най-добре да дойдеш на срещите ни. Да пообсъдим:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=48498
              Много благодаря за многото коментари, ще се радвам да се запознаем с всички.

              Коментар


                #8
                Стило 1,6 16в си е с италиански двигател мисля. Няма дебитомер а има мап датчик ,който седи на пластмасовия колектор в лявата част от към предното стъкло като вдигнеш капака и седиш отпред(дано да си разбрал) Колата има ли газ? Ако има най-вероятно от там е проблема. Иначе може да е за почистване стъпково моторче. Не съм много сигурен ,но май си с електрически педал на газта -може от него да е.Също така да не подрупва въздух от някъде,заслушай я като работи. Какво е ЕКУто всъщност?

                Коментар


                  #9
                  Ако си с 6 скорости, мотора е на опел, произвеждат се за кратко през 2006. Виж номера на мотора и се убеди, че наистина не е на фиат. Ако е така- потърси помощ от форума на опел. По каталожни данни, този мотор го дават малко по-добър от този на 1,6 103 к.с. Недостатъка на мотора на опел е че е по дългоходов( хода на буталото е по-голям от този на фиат). Принципно това е конструктивна предпоставка за разход на масло, но ако колата е поодържана както трябва това не би трябвало да е проблем.Почерняването на маслото не е лошо това означава , че мие.Играенето на оборотите е твърде възможно да е от стъпков мотор или от ТПС.Колата гори ли масло? На мен тази компресия ми се вижда ниска, хубавото е, че на 4-те цилиндъра е еднаква. Не си уточнил как е мерена компресията, но това няма много голямо значение. Ако наистина си с немски мотор мисля, че може да се потърси вариант за проба на друга бобина от друга кола на твоята и всичко ще се изясни. Според мен този нисък разход или може би нормален не би трябвало проблеа да е в бобината, а и ако няма искра виж цвета на свещите. Погледни си ауспуха, ако е черен това означава, че имаш лошо изгаряне- неизгорели фракции от горивната смес. Прилагам снимка на стило с мотор на опел 1,6 105 к.с.
                  Прикачени файлове
                  Play Golf ,but not drive golf!!!
                  Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
                  C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

                  Коментар


                    #10
                    Скоростите са 5 не са 6. Мотора е както каза VooDoo z16xe и го проверих в някаква програма (Deplphi) излезе двигател (Astra H).Компресията е мерена цилиндър по цилиндър с извадени свещи. Цвета на свещите беше нормален като на единия от цилиндрите едната свещ беше много по черна от всички останали но само от долу. Горната част нямаше никакви симптоми за искри нагари или нещо подобно. Колата не гори масло, вече е на 2к км. (след смяната) и не съм доливал капка и има до горе. Ауспуха е чист и няма повече сажди отколкото би трябвало. Тези дни я карам на още някой да я погледне да си каже мнението и ще търся части от Опел.
                    Прикачени файлове

                    Коментар


                      #11
                      Отново светна датчика за грешка: 0520 - Engine Oil Pressure Sensor/Switch Circuit Вече съм напълно сигурен, че това гъгнене на ниски се дължи от маслото. Някой може ли да ме посъветва дали може да е от маслото което е Total 10W40 а пише че е ползвано със Selenia 5W40 ?Предполагам трябва да се обърна към форума на Опел разбира се, но ако някой просто си има идея.Благодаря.

                      Коментар


                        #12
                        Определено, този мотор не е като моя.На така зададения въпрос, колега kalatarz, си отговорил сам във водещия пост. А и аз ти го написах."2. Да сменя маслото отново заедно с датчика за налягане, защото клапите са хидравлични и евентуално се регулират на тази база и държат отворени. 4. Дебитомера-много вероятно да е в него проблема (MAF) 5. Дросел и MAP сензор"А т.4 и 5 да се проверят, изчистят. За това, предполагам не трябват средства.Аз карам с Shell Helix 5W40, ако има зачение.
                        Стило-1,6-16v - 103 Hp 2003 (ГАЗ-БЕНЗИН)
                        Типо 1,4 mono 1993 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
                        Уно 1,4 карбуратор 1984 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX

                        Коментар


                          #13
                          kalatarz написа:
                          Отново светна датчика за грешка: 0520 - Engine Oil Pressure Sensor/Switch Circuit Вече съм напълно сигурен, че това гъгнене на ниски се дължи от маслото. Някой може ли да ме посъветва дали може да е от маслото което е Total 10W40 а пише че е ползвано със Selenia 5W40 ?Предполагам трябва да се обърна към форума на Опел разбира се, но ако някой просто си има идея.Благодаря.
                          Провери си дебитомера. Два пъти съм се зблъсквал със същите симптоми ,като твоите при два "Opel"-а.
                          SEAT Leon Cupra 300
                          Triumph Street Triple 765 R

                          Коментар


                            #14
                            Въпросния колега от Швеция съм

                            Колега започни със добавка на маслото със съдържание на молибден прилагам ти малко инфо(http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%...B4%D0%B5%D0%BD).Бобините са от Опел зафира 1,6 16 и можеш да ги намериш за около 180-220лв ,моите са сменяни вече 2 пъти но при мен проблема идва от газта тя изисква малко по различни свещи с по голямо разтояние на електродите.Свали си дросела и почисти всички канали и направи цялостна промивка.Мисля че всичко ще си дойде на мястото . Успех

                            Коментар


                              #15
                              Четох четох и никъде не видях да си проверил буксата на разпределителния вал, тоя мотор много си страда от нея, а симптомите много приличат на твойте.
                              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                              Коментар

                              Working...
                              X