Здравейте, Наскоро си купихме Стило и когато го купихме нямаше никакви проблеми по автомобила освен леко пуфкане на минута от ауспуха (предположих че ауспуха е пробит някъде). Сменихме маслото (което беше останало на дъното) и новото масло 10W40 - Total веднага почерня след 500км (което е очаквано). Започнах да усещам колата леко да тресе на ниски обороти, поръчах си OBD конектор да видя какви грешки мога да прочета. Смених ролки и ангренажен ремък, колата продължи да работи тресейки в ниските обороти.В момента когато колата е студена държи обороти 1100 и няма проблем. След като загрее пада на 750-850 като се колебае и тресе същевременно. На кръстовища понякога гасне при леко подаване на газ и трябва да се подаде повече. А понякога не пали от първия или втория път. Грешката която OBD отчете е P0520 - Engine Oil Pressure Sensor/Switch Circuit - Което означава следните неща: Грешка в сензора на маслото, повреда в маслената помпа, ниско налягане на маслото, високо налягане на маслото. След изчистване на грешката до момента не се е появила нова (ще чакам да видя дали ще се яви).Прочетох по форума, че много хора са имали подобен проблем и са се оказали свещи или кабели. Отидох на сервиз да погледнат какви са свещите, защото колата уж се води 103к.с. но 77к.в. От сервиза извадиха бобината и пробваха свещите на самата бобина, казаха че от бобината хвърляло искри и трябва да се смени, защото не подава достатъчно напрежение на свещите. Като видях, че те са 4 и не може по една да се сменят трябва да дам около 400лв за 4 бобини. Реших да пробвам свещи първо и смених с нови на Бош по каталог (0.9мм), няма разлика в състоянието (старите свещи бяха изгоряли на 1мм-1.3мм). Мерих налягане на цилиндрите и 4та са 8.5 атм. Питах наляво надясно и ми казаха да гледам следните проблеми:1. Да видя дали ремъка не е прескочил зъб и като се въртят неравномерно затова се получава това тресене. 2. Да сменя маслото отново заедно с датчика за налягане, защото клапите са хидравлични и евентуално се регулират на тази база и държат отворени. 3. Да се закара на ремонт и да отворят двигателя и да се видят дали са нагорели винтилите. 4. Дебитомера-много вероятно да е в него проблема (MAF)5. Дросел и MAP сензорКазаха ми, че проблема едва ли е в бобината и по - скоро не е електрически за да тресе така и трябвало да хаби повече бензин. А аз най - много бензин съм хабил междуградско с Лукойлски 95 - 6л/100 където по каталог го дават толкова да кара (дали не е намалена мощността на колата и затова ?) иначе 96 на петрол вече 3 месец и (5.3 - 5.6)л/100. Ще съм благодарен на всякакви мнения!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Фиат Стило 1.6 16v 2006 105к.с. мърдат оборотите
Collapse
X
-
Re: Фиат Стило 1.6 16v 2006 105к.с. мърдат оборотите
kalatarz написа:Здравейте, Total веднага почерня след 500км (което е очаквано).Стило-1,6-16v - 103 Hp 2003 (ГАЗ-БЕНЗИН)
Типо 1,4 mono 1993 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
Уно 1,4 карбуратор 1984 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
-
Re: Фиат Стило 1.6 16v 2006 105к.с. мърдат оборотите
lhristov написа:А за бобините - ами да, те са 4. Всяка на цилиндър, но НЕ Е необходимо да сменяш и 4-те. Сменя се само тази, проблемната.SEAT Leon Cupra 300
Triumph Street Triple 765 R
Коментар
-
Възможно е. Аз се ориентирах по писанията, а те са доста объркани и хаотични, ако смея така да кажа.Чест и почитания, колега VooDoo.Нека новия колега kalatarz уточни какво Стило в края на краищата кара, пък после ще е по-лесно. Надявам се.Тук, в този форум има много знаещи и можещи колеги. Убедил съм се. Просто трябва да се задават точните въпроси, за да се получат верните отговори.Стило-1,6-16v - 103 Hp 2003 (ГАЗ-БЕНЗИН)
Типо 1,4 mono 1993 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
Уно 1,4 карбуратор 1984 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
Коментар
-
lhristov написа:Възможно е. Аз се ориентирах по писанията, а те са доста объркани и хаотични, ако смея така да кажа.Чест и почитания, колега VooDoo.Нека новия колега kalatarz уточни какво Стило в края на краищата кара, пък после ще е по-лесно. Надявам се.Тук, в този форум има много знаещи и можещи колеги. Убедил съм се. Просто трябва да се задават точните въпроси, за да се получат верните отговори.SEAT Leon Cupra 300
Triumph Street Triple 765 R
Коментар
-
Не знам този двигател колко общо има с моя -1.6 103 кс, но аз когато купих Стило-то, оборотите играеха яко на празен ход. От място потегляше с голям зор, оборотите падаха рязко, тресеше, и често пъти гаснеше ако не натисна повече на газта. На края почистих хубаво дросела и MAP-сензора, и се оправи.
Коментар
-
Re: Фиат Стило 1.6 16v 2006 105к.с. мърдат оборотите
lhristov написа:Здравей, колега kalatarz и добре дошъл.lhristov написа:цитирам това с маслото, защото ме изненада с това , че е почерняло очакваноКакво, колата не е поддържана както трябва ли?Ако имаш такива притеснения, смени го пак. Аз така бих направил първо.lhristov написа:А за бобините - ами да, те са 4. Всяка на цилиндър, но НЕ Е необходимо да сменяш и 4-те. Сменя се само тази, проблемната.VooDoo написа:Тази кола е мотор на GM- мисля, че кода на двигателя е: z16xe и четирите бoбини са обединени в един корпус. Трябва да се види дали има пукнатна по лулите на бобината. Автора на темата да си провери дебитомера-много вероятно да е в него проблема.lhristov написа:Може да тресе мотора от НЕ сменен тампон?Такива ми ти неща.andrei_k написа:Не знам този двигател колко общо има с моя -1.6 103 кс, но аз когато купих Стило-то, оборотите играеха яко на празен ход. От място потегляше с голям зор, оборотите падаха рязко, тресеше, и често пъти гаснеше ако не натисна повече на газта. На края почистих хубаво дросела и MAP-сензора, и се оправи.lhristov написа:Другите неща..., ами ти много неща си написал. Но все от някъде трябва да се почне.Най-добре да дойдеш на срещите ни. Да пообсъдим:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=48498
Коментар
-
Стило 1,6 16в си е с италиански двигател мисля. Няма дебитомер а има мап датчик ,който седи на пластмасовия колектор в лявата част от към предното стъкло като вдигнеш капака и седиш отпред(дано да си разбрал) Колата има ли газ? Ако има най-вероятно от там е проблема. Иначе може да е за почистване стъпково моторче. Не съм много сигурен ,но май си с електрически педал на газта -може от него да е.Също така да не подрупва въздух от някъде,заслушай я като работи. Какво е ЕКУто всъщност?
Коментар
-
Ако си с 6 скорости, мотора е на опел, произвеждат се за кратко през 2006. Виж номера на мотора и се убеди, че наистина не е на фиат. Ако е така- потърси помощ от форума на опел. По каталожни данни, този мотор го дават малко по-добър от този на 1,6 103 к.с. Недостатъка на мотора на опел е че е по дългоходов( хода на буталото е по-голям от този на фиат). Принципно това е конструктивна предпоставка за разход на масло, но ако колата е поодържана както трябва това не би трябвало да е проблем.Почерняването на маслото не е лошо това означава , че мие.Играенето на оборотите е твърде възможно да е от стъпков мотор или от ТПС.Колата гори ли масло? На мен тази компресия ми се вижда ниска, хубавото е, че на 4-те цилиндъра е еднаква. Не си уточнил как е мерена компресията, но това няма много голямо значение. Ако наистина си с немски мотор мисля, че може да се потърси вариант за проба на друга бобина от друга кола на твоята и всичко ще се изясни. Според мен този нисък разход или може би нормален не би трябвало проблеа да е в бобината, а и ако няма искра виж цвета на свещите. Погледни си ауспуха, ако е черен това означава, че имаш лошо изгаряне- неизгорели фракции от горивната смес. Прилагам снимка на стило с мотор на опел 1,6 105 к.с.Play Golf ,but not drive golf!!!
Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium
Коментар
-
Скоростите са 5 не са 6. Мотора е както каза VooDoo z16xe и го проверих в някаква програма (Deplphi) излезе двигател (Astra H).Компресията е мерена цилиндър по цилиндър с извадени свещи. Цвета на свещите беше нормален като на единия от цилиндрите едната свещ беше много по черна от всички останали но само от долу. Горната част нямаше никакви симптоми за искри нагари или нещо подобно. Колата не гори масло, вече е на 2к км. (след смяната) и не съм доливал капка и има до горе. Ауспуха е чист и няма повече сажди отколкото би трябвало. Тези дни я карам на още някой да я погледне да си каже мнението и ще търся части от Опел.
Коментар
-
Отново светна датчика за грешка: 0520 - Engine Oil Pressure Sensor/Switch Circuit Вече съм напълно сигурен, че това гъгнене на ниски се дължи от маслото. Някой може ли да ме посъветва дали може да е от маслото което е Total 10W40 а пише че е ползвано със Selenia 5W40 ?Предполагам трябва да се обърна към форума на Опел разбира се, но ако някой просто си има идея.Благодаря.
Коментар
-
Определено, този мотор не е като моя.На така зададения въпрос, колега kalatarz, си отговорил сам във водещия пост. А и аз ти го написах."2. Да сменя маслото отново заедно с датчика за налягане, защото клапите са хидравлични и евентуално се регулират на тази база и държат отворени. 4. Дебитомера-много вероятно да е в него проблема (MAF) 5. Дросел и MAP сензор"А т.4 и 5 да се проверят, изчистят. За това, предполагам не трябват средства.Аз карам с Shell Helix 5W40, ако има зачение.Стило-1,6-16v - 103 Hp 2003 (ГАЗ-БЕНЗИН)
Типо 1,4 mono 1993 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
Уно 1,4 карбуратор 1984 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
Коментар
-
kalatarz написа:Отново светна датчика за грешка: 0520 - Engine Oil Pressure Sensor/Switch Circuit Вече съм напълно сигурен, че това гъгнене на ниски се дължи от маслото. Някой може ли да ме посъветва дали може да е от маслото което е Total 10W40 а пише че е ползвано със Selenia 5W40 ?Предполагам трябва да се обърна към форума на Опел разбира се, но ако някой просто си има идея.Благодаря.SEAT Leon Cupra 300
Triumph Street Triple 765 R
Коментар
-
Въпросния колега от Швеция съм
Колега започни със добавка на маслото със съдържание на молибден прилагам ти малко инфо(http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%...B4%D0%B5%D0%BD).Бобините са от Опел зафира 1,6 16 и можеш да ги намериш за около 180-220лв ,моите са сменяни вече 2 пъти но при мен проблема идва от газта тя изисква малко по различни свещи с по голямо разтояние на електродите.Свали си дросела и почисти всички канали и направи цялостна промивка.Мисля че всичко ще си дойде на мястото . Успех
Коментар
-
Четох четох и никъде не видях да си проверил буксата на разпределителния вал, тоя мотор много си страда от нея, а симптомите много приличат на твойте.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар