Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Типо гасне като загрее или въобще не пали като е топла

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Типо гасне като загрее или въобще не пали като е топла

    значи този проблем се появи миналата есен.. Когато слънцето напече колата понякога се случва да не иска да запали пробвал съм с бутане- пак не иска, стартера върти много силно.. Случва се и когато загрее, на празен ход просто губи обороти и гасне и няма палене после.Колата е 1.6 карбуратор, 1991 година, кара се само на газ.. Някакви идеи от какво може да е?

    #2
    Колега почти със сигурност е от датчика на коляновия вал, точно такива са му симптомите, но може лесно да се провери с мултицет. Стойността която ти дава трябва да е около 780-800Ом. Замери го първо на студен двигател (когато е добре ще ти даде със сигурност написаните стойности), а следващото замерване го направи веднага след като колата ти е изгаснала и вероятно ще ти покаже стойности от порядъка на няколко хиляди Ома, което означава, че си е заминал и като загрее почва много да си мени съпротивлението. Цената му е между 35 и 60лв, зависи кой къде как ще се опита да те остриже.
    FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP

    Коментар


      #3
      Типо гасне като загрее или въобще не пали като е топла

      Имах го същия проблем, и както казва колегата, проблема е в датчика за положение на коляновия вал, със 200 % сигурност. Въобще не се чуди а отиди и си купи нов и се наслаждавай на фиаткатаТова е и темата:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...D%E5Успех и пиши, ще е от полза за други с тоя проблем!
      Bravo 1,2 16V

      Коментар


        #4
        БЛАГОДАРЯ! Някъде около скоростната кутия се намира така ли? Още утре ще го потърся и ще го замеря.

        Коментар


          #5
          Вижда се под АБ датчик колянов вал. Също така вътре в делкото има един дачик който прави същите мизерии.

          Коментар


            #6
            Понеже не съм поглеждал мотора,сигурни ли сте,че като е карбуратор има датчик на коляновия вал.Иначе симптомите водят точно до този датчик.Ако има такъв се намира някъде около шайбата на коляновия вал.Ако не можеш да замериш с мултицет намери датчика къде е и след като загрее колата и угасне,залей датчика със студена вода да се охлади и ако запали сменяй смело.Но както казах не съм сигурен дали има такъв датчик.
            Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

            Коментар


              #7
              Мисля че на по-новите типота 1.6 (фейслифт) датчика на коляновия е на стойката на вала от към ангренажа.Не съм 100% сигурен но на 1.6 карбуратор датчика е от към страната на маховика. Пък при 1.4 карбуратор датчик няма, но там е друга системата на запалването.
              ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
              // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

              Коментар


                #8
                Има датчик, намерих го днес с помощта на zlk, за което съм му благодарен! Иначе е от страната на маховика,да или просто като се погледне под колекторната тръба на водната помпа. Разпитах по магазините днес и на Марели е 43 лева, утре ще го поръчам и ще пиша какво се е случило

                Коментар


                  #9
                  Трябва да го има и карбураторното типо, виждал съм карбураторна Аскона да го има, за най-сигурно точно зад тавата на акумулатора има един кабел висящ, който точно зад тавата има куплунг, погледни дали го имаш този кабел, ако го имаш значи имаш датчик, кабела отива отзад към изпускателния колектор, датчика се намира точно на маховика и се държи на два винта, мисля, че бяха 8, свалянето на датчика е лесно, но слагането е малко трудно докато оцелиш отворите Може да се замери на място, като изкючиш куплунга, без да сваляш самия датчик
                  Теоритиците си лаят, голфа си върви!

                  Коментар


                    #10
                    Да има го но само 1.6 модела, които е с запалване digiplex. 1.4 карб са с долно делко с датчик на хол и комутатор. Аз съм направил изгъзицата 1.6 (модела без делко т.е. след 93) със запалване от 1.4. :DПо-неточно е ама не прави проблеми.
                    ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                    // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                    Коментар


                      #11
                      правих, каквото правих и чак днес го поръчах датчика с близо 2 месеца закъснение, но тя колата и акумулатор нямаше, та ги купих наведнъж. Сложих го датчика и пали без проблеми. Сега остава да открия какво се случи със стрелката на разходомера, защото е забила най- в дясно, а определено не харчи на макс :D

                      Коментар


                        #12
                        Сцепил се е маркуча за вакума, който я управлява.
                        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                        Коментар


                          #13
                          S_BANKOV написа:
                          Сцепил се е маркуча за вакума, който я управлява.
                          Абсолютно вярно!Банков, понякога ме учудваш със знанията си. Това трябва да ти е минало през ръцете, за да го знаеш. Както при мене. А ти, нямам спомен да си ми казвал, че си карал Типо. Ма все някъде си го видял въпросния проблем.Колега xctr, тая изгъзица с делкото я видях на твоето Типо. Изглежда странно, найстина, но щом работи - кво от това?
                          Стило-1,6-16v - 103 Hp 2003 (ГАЗ-БЕНЗИН)
                          Типо 1,4 mono 1993 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
                          Уно 1,4 карбуратор 1984 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX

                          Коментар


                            #14
                            Да работи без проблем! Такова имах, такова сложих а и практически не ми е правило проблем на 1.4 двигателя. offtopic over.
                            ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                            // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                            Коментар


                              #15
                              lhristov написа:
                              Абсолютно вярно!Банков, понякога ме учудваш със знанията си. Това трябва да ти е минало през ръцете, за да го знаеш. Както при мене. А ти, нямам спомен да си ми казвал, че си карал Типо. Ма все някъде си го видял въпросния проблем.
                              Още Самарата като карах имаше такава стрелка на таблото, показва точно вакуума в колектора. Като вземе да изчезва вакуума /натискаме газта/ стрелката отива в преразход.Също въпросната Самара имаше електрически жигльор, който подава бензина към мотора на празен ход. Този жигльор е свързан през верига вътре в карбуратора, която при ППХ /спускане на скорост без газ/ му спира тока и така както е при "съвременните" автомобили като спускаш на скорост не изразходваш гориво.Запалването беше като на описаното от колегата Типо 1.4 с датчик в делкото и електронен комутатор, няма чукчета ала бала.Да познаем ли от къде в далечната 1986 година са взели руснаците тези "технологии" и от коя марка
                              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                              Коментар

                              Working...
                              X