Здравейте, колеги! Миналата седмица си сглобих мотора след мистериозно прескачане на ремъка с резултат 8 смачкани клапана. Смених гарнитура на главата, 8 бр. изпускателни клапани, всички гарнитури по колектора, ангренажен к-т. Даже си купих петите за да си зацепя правилно валовете. До тук, добре. След сглабянето дойде първо палене. Дълго въртя на стартера( не беше палена от близо месец и половина) но в крайна сметка запали. Поработи 10 секунди и светна енджин чек-а. В момента който светна колата започна да работи неравномерно и да прекъсва. Реших да покарам малко като предположих, че ще се изчисти проблема (дюзите вече ги бях свалял и почиства старателно с компресора и с корселин). Не се оправи.Понеже ми се налагаше да пътувам след наколко дни решина да сложа газова. За първи път в своя автомобилен живот. Сложих обикновенна газ с надежда да ми реши стария проблем с давенето и пукането в колектора при студен двигател. И наистина го реши на газ колата започна да работи равномерно и да се "издува" без замисляне, пукане, тракане и тн. О, каква радост!Но се появи нов проблем, след като минах приблизително 100 километра, като изключа от скорост или оставя да работи на празен ход колата се успокоява до 800 об/мин и след това пада на 500 (дори по малко предполагам) и най-накрая гасне. На бензин не съм пробвал защото там по начало не работи правилно. Мислех някакво време над проблема. И забелязах, че го прави когато мотора е загрял и идва момента да включи перката. Въпросът ми е такъв, възможно ли е (чул съм, че вентилатора на колата работи на две фази в зависимост от температурата) ако датчика на радиатора за първа фаза е дефектирал то той да бърка работата. Защото, колата загрява минава средното полежение на склата за температура (през това време перката не върти). На три-четири чертички под червената зона включва перката на макс обороти без да повишава оборотите на мотора. Другата ми идея е самото динамо. При включена голяма консумация (фарове, СД, вентилатор на парното) за момент динамото много се товари и осезаемо сваля оборотите и тогава пак гасне или държи много ниски обороти. Мисля да мина и на диагностика но ми е писнало от "майстори" и ми се иска да чуя няколко мнения. П.С. Ако това ще помогне, от както зацепих валовете колата ми даде нискък разход на бензин а сега и на газ. 200 км с 15 лв. (две пълнения на бутилката до горе). И второто е днес ми направи впечатление че пръчката на маслото е омазана до средата с масло. Изтрих я с парцал (цяла нощ е седяла и би трябвало да се отцедило)пак проверих, долу скалата пълна с масло и пръчката до средата изцапана. Няма следи да надува маркучите. Поздрави!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем на банзин и газ браво 1.6 16 96г.
Collapse
X
-
проблема с перката най вероятон е реостат на перката, писано е доста потърси и ще видиш какво се прави.Най вероятно не е от това проблема, с оборотите. Погледни да не смуче въздух от някъде и е възможно от това да е и проблема.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
-
Ок, колега. Възможно ли е да е от гумичките на дюзите (само тях не съм сменил, а газджията ми пръска по колекторите с вода)? И може ли, от това да свети енджин чека? Или предполагаш проблема е комплексен?Fiat Tipo 1.6 SX '92 159.A3 - X
Lancia Y 1.2 '00 850.А3 000 - X
Fiat Bravo 1.6 16V SX `96 182.A4000
Piaggio Vespa PK50XL
Иж Планета 2 '67, Иж Юпитер 3К '73
Коментар
-
Re: Проблем на банзин и газ браво 1.6 16 96г.
dodge1969 написа:............П.С. Ако това ще помогне, от както зацепих валовете колата ми даде нискък разход на бензин а сега и на газ. 200 км с 15 лв.............F/I/A/T/ Stilo 1.9 16v 04г.
F/I/A/T/ Marea 1.6 16v 97г. - EX
Коментар
-
Засекох разхода на газ погрешно. Оказа се, че е към 10 лв на 100 км смесен цикъл.Да валовете са зацепени правилно. Купих си пети и помагах на майстора да ги сложим. Преди разглабянето не ми е правила проблем да гасне, а сега и на газ и на бензин гасне на празен ход. Пали трудно на бензин. Стартера прави 4-5 оборота и трябва да подам малко газ за да запали. И още нещо да попитам. Стъпковото моторче играе ли роля при работата на празен ход когато колата работи на газ? Вчера го откачих докато работеше двигателя на газ и нищо не се случи.Fiat Tipo 1.6 SX '92 159.A3 - X
Lancia Y 1.2 '00 850.А3 000 - X
Fiat Bravo 1.6 16V SX `96 182.A4000
Piaggio Vespa PK50XL
Иж Планета 2 '67, Иж Юпитер 3К '73
Коментар
-
Вече чистих моторчето. Ще помисля за смяна и после една диагностика. Ще снимам днес и ако довечера имам време ще кача снимките на петите. Преди да ги купя мислех да мина метър и да си ги направя от чертеж от интернет или от други колела. Не го опитвайте няма да стане :D . Мисълта ми е друга. Поръчах си колела от колега от форума тук от 1.6 16 и колко се изненадах, когато видях, че има разлика в диаметъра на отвора на колелото. Моите бяха с 2.5-3 мм по-големи. Другите вобще не пасваха на вала. Та може и да има разлика. Но не съм сигурен. Може задната страна(там където се слагат петите) да е стандартна за всички 1.6. Поздрави!Fiat Tipo 1.6 SX '92 159.A3 - X
Lancia Y 1.2 '00 850.А3 000 - X
Fiat Bravo 1.6 16V SX `96 182.A4000
Piaggio Vespa PK50XL
Иж Планета 2 '67, Иж Юпитер 3К '73
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар