Здравей те колеги , проблемът ми е следният , болта които държи всмукателният колектор отгоре в ляво е решил че трябва да падне.И го разбрах по гадният начин , когато стана детонация в самият колектор и колата угасна , вдигнах капака и се оказа , че четирите тръби на колектора се бяха откачили. Прибрах се и установихме , че болта е паднал , и си има луфт между тампона на колектора и мотора.Някои има ли идея , как да бръкна за да завия друг болт?Отгоре покрай колектора не става , няма място за ръката да си пъхна, камо ли инструмент, отдолу ми пречат , алтернатора (динамо) , и хидравличната помпа.Забравих да спомена , че колата е с обикновена газова както се вижда на снимката.Ако може да ми дадете идея как мога да завия нов болт, най отдолу прилагам снимки за да видите за какво идва дума.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с всмукателния колектор Fiat Marea 1,8 16V
Collapse
X
-
Колега колата е вдигната на подемник, но не можахме да видим от къде да бръкнем за да завием болта , ако можеш даи малко информация от къде да се бръкне, болта не скъсан вътре просто се отвил и паднал.Само ме страх болта да не изтръгнал резбата, и ако трябва да се пренарязва как ще стане.Ако можеш да ми кажеш как се сваля самият колектор, за да се отвори място да пренарежем резбата наново, ако се наложи.Fiat Marea 1.8i 1998 г. Gazova uredba
Lancya Lybra 1.8i SW 1999 г. gazov injekcion
Коментар
-
Тъй като ми се наложи да свалям тоя колектор тамън 2 пъти да ти кажа аз как го завивам тоя болт. С едно уточнение - аз съм с фиат купе 1.8 и при него е съвсем невъзможно да се стигне до този болт от където и да е. На свалени въздуховоди и дроселова клапа се бърка под целия колектор докато стигнеш до мястото му. Т.е. започваш да си провираш ръката откъм дросела посока другия край на колектора. На ръка се завива докъдето можеш и после с малка тресчотка. За свалянето - ако не са счупени има 2 пласмасови ушички които са завити за самия колектор отзаде и държат разни кабели. Там където ти липсва болта има една букса закачена под колектора - трябва и нея да махнеш. Откопчават се 4-те скоби на гумените съединения към главата. И ти трябват 4 чисти ама наистина чисти парцала, които да навреш в гумените съединения, за да не попадне боклук към мотора.Тва маркуче, което излиза от колектора и отива към десния калник поне при мен не можах да го изкарам. Под колектора до дросела е маркуча за сервото трябва да се изкара. И малкото маркуче към вакуум регулатора ама то е бял кахър.п.п. За алтернатор и хидравлична помпа да сваляш заради тоя болт е голяма игра. А и като се замисля, точно за да сваля стартер, алтернатор и хидравлика свалих тоя колектор. Направо не си го представям как ще стане отдолу да се свали всичко това заради това болтче. Между другото тоя болт е бая дълъг и трудно въртящ се за да го няма там ми се струва, че никога не го е имало. А и ако е паднал - къде е отишъл. Отдолу са точно хидравликата ии алтернатора. Под тя е полуоската, където и да се е "закотвил" - все лошо. Така, че ако е сигурно че е имало болт - свалете колектора и го търсете къде е.Fiat Coupe 1.8
Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.
Коментар
-
Колеги стигнах до дроселовата клапа , откачих болтовете , но като откачих един от маркучите започна да тече антифриз въпроса кои маркуч да запуша за да спре да тече,И ако сваля дроселовата клапа можели да ми направи някакъв проблем след като я сглобя например да загуби мощност, и тем подобни, и трябва ли да и направя диагностика за всеки случа като я сглобя?Fiat Marea 1.8i 1998 г. Gazova uredba
Lancya Lybra 1.8i SW 1999 г. gazov injekcion
Коментар
-
Мерси на всички колеги за помощта , проблема е разрешен по начина които ми даде колегата с купето, бърка се от страната на дросела, като преди това сваля всичко до дроселовата клапа, и самата клапа, и след това се бърка и се завива даденият болт.Fiat Marea 1.8i 1998 г. Gazova uredba
Lancya Lybra 1.8i SW 1999 г. gazov injekcion
Коментар
-
За да се откача така колектора явно гърми силно така ли е?Тези скоби не успяват ли да задържат колектора в нормалното му положение нали все пак има и клапи които трябва да се отворят при детонациите.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Tornado написа:За да се откача така колектора явно гърми силно така ли е?Тези скоби не успяват ли да задържат колектора в нормалното му положение нали все пак има и клапи които трябва да се отворят при детонациите.Fiat Coupe 1.8
Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.
Коментар
-
Колега болта се отвил с времето , все пак колата не първа младост, а самите кихалки бяха клеяса ли и не се движеха нагоре надолу раздвижихме ги и сега няма проблеми.Гумите държат до едно положение , и след това отпускат , все пак има вибрации когато колата се движи .А и не знам защо но болтовете са съвсем обикновени ,със стандартна резба няма нищо различно, не знам такъв болт как няма да се развие от вибрациите, може и да са сменяни по някаква причина.Fiat Marea 1.8i 1998 г. Gazova uredba
Lancya Lybra 1.8i SW 1999 г. gazov injekcion
Коментар
-
iveto_87 написа:Колега болта се отвил с времето , все пак колата не първа младост, а самите кихалки бяха клеяса ли и не се движеха нагоре надолу раздвижихме ги и сега няма проблеми.Гумите държат до едно положение , и след това отпускат , все пак има вибрации когато колата се движи .А и не знам защо но болтовете са съвсем обикновени ,със стандартна резба няма нищо различно, не знам такъв болт как няма да се развие от вибрациите, може и да са сменяни по някаква причина.Fiat Coupe 1.8
Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.
Коментар
-
Болта от дясно изобщо го няма, но този от ляво си беше на място, него свалих и ходих по магазините да търся, и ми казаха , че това си е стандартен болт и нищо специално няма.Сега сме сложили нов същия само, че с законтряща шайба.Fiat Marea 1.8i 1998 г. Gazova uredba
Lancya Lybra 1.8i SW 1999 г. gazov injekcion
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар