Здравейте! Имам фиатче Punto 1.2 8v MK2 но го забелязвам че доста похапва бензинец. По борда не се вдига повече от 10,7. Също и двигателя работи неравномерно и трудно набира. Веднъж го закачахме на компютър и показа че не е в ред лабда сондата. Загледах го ама там има цели две. Една преди катализатора и една след. По спомен компютъра ма казваше че е заминала втората след катализатора. Въпроса ми е еднакви ли са ламбда сондите и ако да проблем ли ще е ако ги разменя при положение че първата не е толкова важна.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Fiat Punto 1.2 8v MK2 Ламбда сонди
Collapse
X
-
И двете сонди са важни. Първата ти е за смесообразуването, втората следи дали е изправен катализаторът. Когато тя не работи или пък измерва стойности извън нормите еку-то работи в авариен режим и нито върви нито икономия има като хората. Ако ги обърнеш пак зле, еку-то ще запише още грешки и пак няма да върви и да гори като хората.Grande Punto 1.9 JTD Sport '06
Punto GT 1.4 Turbo '99
Punto Sporting 1.2 16v '01 - ex
Коментар
-
Първата винаги служи за управлението на двигателя и може да се каже, че е по-важната. На нормално загрял мотор и на празен ход трябва да дава сигнал (грубо) от 200 до 800 mV променящ се поне на всяка секунда. Втората ламбда сонда служи да определи ефективността на катализатора. Тя трябва да дава (почти) константна стойност, т.е. константно количество остатъчен кислород, независимо дали се форсира двигателя или е на празен ход (и ако колата има катализатор..ако няма, стойностите са и като на първата сонда). Но тя не служи за управление на двигателя. Ако е първата (което е по-честият случай) и не е прекъсната верига или твърде бавна промяна на сигнала, трябва много внимателно да се прегледат стойностите на температурният датчик..дебитомера или мап сензора и т.н., защото грешна стойност на ламбда сондата може да се получи и от тези неща и да даде грешка без да има никакъв проблем в нея реално..Ако все пак проблема клони към нея, за всеки случай е добре и проверка с газ-анализатор.Ако е задната сонда, трябва да се провери катализатора, а ако няма катализатор, лошата работа на двигателя не е от тази грешка. Не съм сигурен ако има грешка там колата влиза ли в авариен режим наитина, но мисля, че не защото щеше едвам да се движи колата тогава.Ако може все пак кажете кода за грешка, който се появява.
Коментар
-
Преди време правих втори ключ с чип и момчето ми прочете от компютъра тези грешки P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1) и U1600 - Unknown fault code втората предполагам че е от клонирането на чипа на ключа. Момчето ми провери първата грешка P0420 Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold. Catalytic converter, wiring, HO2S2
Коментар
-
Тази грешка се записва от 2-рата сонда, но има много причини да дава грешна стойност. Добре е в по-сериозен сервиз да се направи диагностика.Катализатора наистина да е с намалена ефективност. това принципно се проверява с измерване на налягането на газовете. т.е. сондата да работи съвсем корентно.На диагностика при форсиране ако си мени стойността е много вероятно сондата да си е ОК.Вчера четох кола с много лоши стойности на 2-рата сонда, не можеше добре да се форсира и т.н. (точно като запушен катализатор), а се оказа зацапан дебитомер.Изчистехме го със спрейче не много старателни и двигателя заработи идеално.Така че - по добре още една диагностика в сериозен сервиз където могат да проверят и катализатора.Поздрави,Ники
Коментар
-
Тест запушен катализатор
Налягането много зависи от изпускателната система на автомобила като цяло, но ще дам някой примерни стойности от достоверен (поне за мен) източник.Моля който е тествал - да потвърди.Тестера за слага както е на клипчето, на мястото на първата сонда.1. Тест на празен ход, нормално показание - до 10kPa, но по тази стойност е трудно да се диагностицира частично запушен катализатор.2. Тест на 2000 оборота - средната нормална стойност е до 20-21 kPa. Също е добре да се наблюдава, след първоначалното отчитане на стойността, дали тя се запзва или се увеличава. Увеличаването на стойността с течение за измерването, показва запушен катализатор.3. Тест на 4000 оборота - тук стойностите може много да варират - до 55 kPa може да се счете за нормално, но пак да се следи за увеличаване на стойността с течение на измерванетоПриерно измерване може да видите тук:http://www.youtube.com/watch?v=9TlygJMxTpshttp://***Модерирано***Прочети правилата на форума, като обърнеш особено внимание на т. 4.6.Модераторски екип на fiat-bg.org
Коментар
-
Здравейте колеги! Малко да възобновя темата. Днес ходих на диагностика защото ми светна чека на компютъра. А той светна след като пробвах да откача втората сонда за да влезе в авариен режим колата. При тази манипулация вече по борд показва 13 до колкото може да му се вярва но колицата си е все така мудна. След диагностиката освен че ми занулиха компа ми казаха че сондата е още активна но дава не добри стойности, което е възможно да е от катализатора. Дали са мерили газове не знам звучеше ми малко като предположение. Предложиха ми да сменят катализатора с резонаторно гърне (за 128 лв.), което било някакво специално от вътре за да имитира катализатор в смисъл забавя газовете за да чете правилно сондата. След което ще се види дали работи правилно и сондата. За сега се чудя дали да се набутвам в този филм или да си карам така фиатката. Жалко че ако е така ще се мъчи горката. Ако някой е сменял катализатора с такова гърне да сподели впечатления. Колегата nikolaimikov е писал за чистене на дебитомера а той къде се намира ако има такъв аз си имам специален спрей за дебитомери да го пръсна.
Коментар
-
Сондата не мери скорост на газовете, а колко кислород има в тях. Махнеш ли катализатора, каквото и резонаторно гърне да сожиш втората сонда ще отчита ниски стойности на кислород. Не знам кой ти ги е обяснявал тия глупости, но втора сонда се изолира с емулатор или като "чипнеш" еку-тоGrande Punto 1.9 JTD Sport '06
Punto GT 1.4 Turbo '99
Punto Sporting 1.2 16v '01 - ex
Коментар
-
Благодаря колега че се отзова така бързо преди да направя някоя глупост. Ако правилно съм те разбрал мога да взема някое по евтино резонантно гърне или да изтърбуша катализатора и един емулатор от тези на газаджиите и всичко ще е ок. А емулатора има ли някакво значение какъв да е или всички са еднакви?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар