Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на агренажен ремък 1,6 16v (Multipla)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    Чел съм ръководството , но нямaм грaдуирaн диск , целтa нa упрaжнението с дискa е aко имa износвaния дa се определи по точно ГМТ.Кои съвети които съм дaл сa плaшещи?Всичко което съм нaписaл съм го пробвaл нa совственaтa колa , a не някъде в нетa нa някоя си колa.Ще се рaдвaм дa нaпишеш собствения опит със смянaтa нa aгренaжa нa този двигaтел.
    FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

    Коментар


      #62
      Nikolow написа:
      ...........
      Виж този клип: http://www.youtube.com/watch?v=RVeDID3t6Hg
      SEAT Leon Cupra 300
      Triumph Street Triple 765 R

      Коментар


        #63
        Nikolow написа:
        Чел съм ръководството , но нямaм грaдуирaн диск , целтa нa упрaжнението с дискa е aко имa износвaния дa се определи по точно ГМТ.Кои съвети които съм дaл сa плaшещи?Всичко което съм нaписaл съм го пробвaл нa совственaтa колa , a не някъде в нетa нa някоя си колa.Ще се рaдвaм дa нaпишеш собствения опит със смянaтa нa aгренaжa нa този двигaтел.
        Не, не си ме разбрал. Не си давал ти някакви лоши съвети, а колегите, които са писали в темата ти.Моя ангренаж е сменен по описанието и нямам никакви проблеми. Ако трябва си изпринтирай един диск с диаметъра на шайбата и я залепи с плюнка, но мини през описанието, което ти е дадено в ръководството.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          #64
          VooDoo написа:
          Nikolow написа:
          ...........
          Виж този клип: http://www.youtube.com/watch?v=RVeDID3t6Hg
          Клиапа няма да го коментирам , нищо общо с описаното в мануалите.Въпрос към BO - градуирания диск помага по точно да се намери ГМТ , линейното преместване на буталото трябва да е едно и също при движение +10 градуса от ГМТ и -10 градуса от ГМТ.Предполага се , че ако има износвания по лагерите индикаторния часовник ще показва едно и също показание от -1 до +1 ГМТ или някъде в тези граници, и затова ползваме диска.При мен обаче ГМТ се открива доста добре и дори минимално почукване по ключа на вала дава отклонение в ГМТ , смятам че не идва от там грешката.В каталога на USAG какво има:Тези дни направих 550 километра от които 100 градско , разход точно 5кг/100км . Скорост между 90 и 110 , пълен до тавана. Добра динамика на двигателя , струва ми се по-добра при ускорение и доускорение на четвърта и пета.
          Прикачени файлове
          FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

          Коментар


            #65
            Този щот от мануала се отнася за налягането във всмукателния.
            Прикачени файлове
            FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

            Коментар


              #66
              Този е относно валовете .Как се използва градуирания диск се вижда тук:http://www.youtube.com/watch?v=urfWVSlfqJkимаше 1 градус корекция спрямо показанията на индикаторния часовник
              Прикачени файлове
              FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

              Коментар


                #67
                Nikolow написа:
                ...............
                Гледах клипа с градуирания диск и останах с впечетлението, че ремъка се зацепва при 10 градуса преди ГМТ. Така ли е или аз нещо не съм разбрал добре клипа?
                SEAT Leon Cupra 300
                Triumph Street Triple 765 R

                Коментар


                  #68
                  VooDoo написа:
                  Nikolow написа:
                  ...............
                  Гледах клипа с градуирания диск и останах с впечетлението, че ремъка се зацепва при 10 градуса преди ГМТ. Така ли е или аз нещо не съм разбрал добре клипа?
                  Намираш гмт по часовника и слагаш диска да показва нула градуса срещу показалчето.Въртиш десет градуса коляновия по часовниковата , като колко са тези десет градуса гледаш по диска , за тези десет градуса буталото е паднало примерно 4,66 милиметра.Връщаш на нула градуса по диска и въртиш десет градуса но този път обратно на часовниковата.За тези десет градуса буталото е паднало 4,3 милиметра . Имаш разминаване 0,33 милиметра значи не ти е вярна ГМТ посочена от часовника коригираш нулата на диска и пак повтаряш упражнението докато нямаш разлика в линейните премествания на буталото.При мене не е проблема от тази фина настройка на ГМТ защото аз бягам цели 4 градуса по колянов вал за да докарам налягането във всмукателния , а с часовник грешката е до градус.Никой не коментира шота с градусите на газоразпределението.Вижте че дори и при преминаването на евро3 са запазили при чистата метанка фазите на всмукателние същите като при стария двигател. Явно защото метана е по-чисто гориво и играта с газоразпределението при евро3 е само заради вредните газове.При изпускателния на чистата метанка има голяма разлика с останалите и прави впечетление че се "бяга" от застъпване на фазите.
                  FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

                  Коментар


                    #69
                    Ето тукhttp://www.r3vlimited.com/board/show...e=17доста добре е обяснена работата с градуирания диск , и въобще цялата тема е много добра нищо , че е БМВ двигателя.
                    FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

                    Коментар


                      #70
                      и последно закрепи ли оборотите колега?

                      Коментар


                        #71
                        u_bo написа:
                        и последно закрепи ли оборотите колега?
                        Да , не са проблем оборотите.
                        FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

                        Коментар


                          #72
                          Nikolow написа:
                          u_bo написа:
                          и последно закрепи ли оборотите колега?
                          Да , не са проблем оборотите.
                          а кое точно ги оправи накрая, ще споделиш ли - поне на ЛС ?

                          Коментар


                            #73
                            Ако сам си се навил да си правиш нещата ти трябват малко инструменти.Първо ги нагласих валковете с петите , за да заработи горе долу.Изпускателния го донагласих да ми прави 14 атмосфери (с масло в цилиндрите се мери), за тази степен на компресия която има двигателя това е горе долу оптималното.Тоест малко предварение съм му дал , не затваря клапана на ГМТ а малко преди нея.Всмукателния го завъртях докато подналягането в колектора го свалих на 360-370 милибара , на загрят двигател се гледа.Дават го да е 340 , но прецених да го оставя толкова за да има малко по-добро пълнене във високите.Покарах я и на 400 милибара , добре се държи но не падат под 1000 ниските обороти и малко тресе на студен двигател.От тези настройки имам около 4000 километра направени, върви си перфектно колата , не грее и не прави номера.Разхода извънградско с каране около 100 и клима ми е 5,5кг като съм все натоварен с багаж и семейството.Градско 6,5-7 кг , но във Варна вече не е градско ами не знам какво е .Защо при мене се налагат тези донастройки на валовете не мога да кажа , двигателя си е оригиналния 186В6 обаче отгоре валовете с карантиите им с какво са сменяни и дали са сменяни не знам.Гледам , че газоразпределениетона 186А4 , 186В6 този на мултиплата която е само на газ и този на мултиплата която е само на метан са различни , и даже на един и същ двигател спрямо годината на пройзводства.Така че каква мешавица се е получила не знам.
                            FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

                            Коментар


                              #74

                              Коментар


                                #75
                                Nikolow, не знам какво се оплакваш от градското ти каране, но разход от 6.5-7кг/100км си е песен.Явно не знаеш наистина какво е градско каране. :D
                                A20DTH ЖТД ама не баш
                                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                                Коментар

                                Working...
                                X