Предистория: По време на движение започва да се чува изразено чукане от към агренажа.Наложи се да се кара така около 5 километра , почти без газ , за да мога да се прибера.Сваляне на капака на агренажа, ремъка се оказа прекалено хлабав.Свалих обтяжната ролка и единия ограничител се оказа счупен.Обтяга ама слабо.Самия ремонт:Белезите които е поставил някой преди мен не можеха да помогнат ,защото бяха точно наобратно на положението в което влизаха фиксаторите(петите).Понеже бях свалил ремъка вече при мен се оказа малко по сложно , но с наместване напред назад за да се разминат челата на клапаните и буталата , докарах коляновия вал в горна мъртва точка на първи цилиндър и двата разпределителни в положение да паснат фиксаторите.Може гайките на разпределителните да ги развиете леко преди да сложите фиксаторите , за да не напъвате на тях.Развиват се минимално докато се появи един луфт от 3 зъба. Вижте ориентировъчно колко трябва да стегнете за да изчезне луфта .Слагате фиксаторите на валовете и ги завивате с по три гайки.Завъртате двете зъбни колела на разпределителните валове максимално (3 зъба) в посока на часовниковата стрелка за да може като вкарате обтяжната да обере ремъка ,двете колелета да могат да се завъртят в посока обратна на часовниковата.Почвате да поставяте ремъка от коляновия вал, после обтяжната ,опъвате хубаво и слагате на вала на входящия разпределителен вал , като гледате колелото да е максимално завъртяно по часовниковата, после колелото на изпускателния и накрая обтяжната ролка.С обтяжната е малко играчка но става и сам човек да я нагласи.На чопа който показва дали е обтегнат достатъчно ремъка пробих една дупка Ф1.През нея промуших тънка медна тел и по този начин успях да вдигна чопа до крайно положение , тоест максимала ексцентричност на ролката.Вързах телта някъде горе за да имам две свободни ръце.С една пластмасова тръба PPR32, за да не нараня обтяжната ролка, напънах леко обтяжната към ремъка за да го опъне добре и завих гайката (без зверско натягане).Има един чоп на корпуса който влиза в един улей на обтяжната , нещо като водач се получава, гледайте да не избягате от него защото ролката ще се завърти и ексцентричноста и натиска няма да са в правилната посока.Ако всичко до тук е добре чопа който сме вързали в максимално обтегната позиция и който вече е развързан трябва да показва че ремъка е пренатегнат .Спокойно , няма как да сте поставили ремъка в перфектна позиция.След няколко оборота на ръка той ще се намести и чопа ще си дойде на правилното място.Ако покаже че ремъка е хлабав значи малко сте натискали с пластмасовата тръба (щанга) и повтаряте упражнението.Ако всичко е наред дозатягаме гайката на обтяжната. Няма снимка точно на тази операция защото нямах свободни ръце.Преди обаче да сваляте фиксатора на коляновия и тези на разпределителните , стегнете гайките на зъбните колела с нормално усилие за да не счупите фиксаторите , после ще ги донатегнете , като въртите целия агренаж от там.Въртите на ръка коляновия вал няколко оборота (трудно е малко).Ако всичко е наред и никои клапан не е срещнал бутало може да врътнете и на стартер без поставени свещи за да се намести ремъка и да видите дали всичко с обтягането е добре.Ако е добре ,слагате капачките отзад на валовете,слагате бобината кабелите и свещите и палите.Пак проверявате обтягането.Ако е охлабила обтяжната - всичко отначало, ако не - затваряте агренажа, натъкмявате останалите ремъци и ролки и карате още 50-60 хиляди километра.При мене обаче излезнаха някой проблеми.Гледайки старите белези колата ми е била зацепена със зъб и половина разминаване на входящия и един зъб на изпускателния.След запалването не искаше да държи ниските и аз се усъмних в правилното зацепване.Сложих пак фиксаторите на разпределителните и докарах вала в горна мъртва точка -всичко си беше перфектно.Резетнах екуто за да си направи наново самоадаптация , обаче нещата не станаха , почнах да гледam параметрите с FES и ми направи впечетление че стъпковото не може да затвори с по малко от 30 стъпки и реагира бавно. Като отпусна педала на газта оборотите падат прекалено много преди стъпковото да успее да ги стабилизира.Вземах ново стъпково моторче , наново резет на компа за да си направи самоадаптацията , покарах 20-30км. и всичко на бензин си дойде на мястото.Обаче проблемите на метан си останаха . Преди смяната на агренажа всичко с метана си беше перфектно.Явно и метановия комп иска резетване и самоадаптация.За момента обаче няма кой да направи тази процедура.Има и някакъв вариант да трябва нова адаптация на датчика на коляновия вал и на този на входящия разпределителен , но компа не записва никакви грешки.Някой ако е стигал до тези процедури след смяна на агренаж да драсне!Допълнение:Ходих при Галин (Варненците Фиатаджии го знаят) за диагностика.Мерихме , умувахме и уж измислихме нещо.Някой ако иска да коментира последната снимка с данните от Мултиекускан.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на агренажен ремък 1,6 16v (Multipla)
Collapse
X
-
sok1 написа:Задаваш ли предварение? За 1,6 след 99г. мисля, че беше 4 градуса.FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001
Коментар
-
Не споря.Ще споделя личен опит.При зацепване на 0 градуса ГМТ ниските ми обороти бяха неравномерни. При 4 гр предварение - мъркат като коте. Ниските ми са около 800 и не мърдат.Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
-
Някой друг ще изрази ли мнение дали трябва да се зацепи по ГМТ на първи цилиндър или по белега на маховика ?Ето какво пише в ръководството за стило 1,6 16vПо белезите на шайбата да нагласим вала в ГМТ ,аз за по-точно го направих с часовник.Не пречи да пробвам и по белега на маховика стига да го има на мултиплата прозорчето на кожуха на скоростната.FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001
Коментар
-
Според мен си зацепил ремъка така както трябва да бъде- разпределителните валове блокирани с петите и коляновия вал в ГМТ. Аз миналото лято като бях в България си купих ангренажния ремък с ролките, и комплекта инструменти за смяната му. Но ме домързя да го сменя и отложих за това лято. Гледам на снимките, които си направил, че си блокирал ремъчната шаиба на коляновия вал и зебното колело на разпределителния вал с някакви назъбени неща. В моя комплект с инструменти за блокиране на двигателя тези неща липсват. Ето това съм купил аз: http://zimber-tools.com/avto-instrum...ber-tools.htmlSEAT Leon Cupra 300
Triumph Street Triple 765 R
Коментар
-
правилно си го зацепил ремъка, дали е с часовник или 0 градуса на кожуха на скоростната кутия е едно и също иначе какво толкова си се притеснил за буталата къде са, махаш свещите на 1 и 2 цилиндър, пъхаш и в двата по равни метални пръчки и завърташ докато се изравнят по височина, тогава няма никакъв шанс да срещнеш клапан с бутало, даже и да завъртиш валовете с по цял оборот пс : това назъбеното също го има в зимбер, струва около 20 лева - води се фиксатор за маховик за пежо, ситроен и фиат, ама колегата му е измислил и друго приложение за зъбните колела на валовете а за ролката, не е нужно да правиш дупчица, просто хващаш палчето и го завърташ докато в самата ролка се появи дупчицата и вътре пъхаш примерно някакво тънко болченцеБрава 1.6
Коментар
-
да, няма да развали, гарантирам ти, днес го проверих с вакуум помпа, и при мен МАП-а е с завишени стойности, и бензиновите ми времена са около 4.2, 4.3 секудни, с един колега от форума, който по принцип е диагностик, с вакуум помпа зададохме на МАП под налягане под 360ммхг и колата веднага смъкна времената на по 3 мили секунди и празния ход беше просто перфектен, веднага си бутна и сама предварението, като намеря време ще завъртя моя вал, той я е правил тази процедура на мултипла и палио със същото ДВГ блокирай коляновия вал с фиксатора, обаче гледай да нямаш цилиндър в комперсия, за да може ремъка да е по хлабав, блокирваш долу вала с фиксатора, слагаш една белязка на ремъка и на някой зъб на изпускателния вал, след това издърпваш ремъка, местиш смукателя 1 зъб напред и пак връщаш ремъка (малко е трудно, но става )Брава 1.6
Коментар
-
Моите времена са READ PARAMETERS:Engine Speed: 793 об.Manifold Pressure: 283 mBarEngine Load: 7,500 кг/чBaro Pressure: 994 mBarThrottle Position: 0,1 град.Idle Actuator: 52 стъпкиInjection Time: 2,614 мсCoil 1 charge: мсCoil 2 charge: 2,184 мТова е на газ,на бензин са 2,8 - 3,1FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар