Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на агренажен ремък 1,6 16v (Multipla)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    има 3 вида пети
    Брава 1.6

    Коментар


      #32
      А,фтасахме я!
      FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

      Коментар


        #33
        няма нищо фатално, просто е малко играчка докато се напасне точно, и пак казвам мап-а на празне ход трябва да е под 360
        Брава 1.6

        Коментар


          #34
          Nikolow написа:
          FGRC написа:
          Nikolow написа:
          И на бензин трудно държи ниските когато е студена.На метан не иска.Тази вечер заваля във Варна и не стана презацепването.И от други места дойде информация , че трябва да се зацепи с 4-5 градуса предварение за да работи добре.Има и нещо друго , на А4 и В6 двигатяля 1,6 16 разпределителните валове са различни , а се продават все едни и същи пети , аз обаче съм виждал пети които са само за стило и мултипла след 01г , явно са само за В6 двигателя.
          .Що не я зацепиш по белезите колега.
          Има белези на разпределителните валове , но не отговарят нито на ГМТ нито на ДМТ .Белег на коляновия няма , явно са включили на скорост да не мърда лесно , и са белязали само разпределителните в случай че мръднат.
          .На самата шайба на коляновия вал двете точки не са ли те.И на снимката се виждат,едната за датчика а другата за ГМТ.Не съм много сигурен но по надолу и в ръководството са отбелязяни като белези.Виж и на капака на агренажа ако има прозорче би трябвало да има 2 наклонени чертички за белези или пък на задния капак гледано от зад.
          Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

          Коментар


            #35
            Ами сещам се за три компа 1аф 49ф и 4ф мисля беше,но последния май се слага на 1596 кубика
            FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

            Коментар


              #36
              Опити от днес:Като се зацепят и двата разпределителни с 5 градуса предварение (вместо да отваря всмукателния в ГМТ отваря 5 градуса по рано , аналогично и изпускателния) ефект няма.Колата не иска да работи на ниски обороти.Налягането в смукателния си остана 600-700 милибара.Обаче компресията в цилиндрите се вдигна на 17 - 17,5 атмосфери на всички цилиндри.Поне видях че нямам пропуски в клапаните.После експеримента беше изпускателния да си отваря както трябва (според зацепването с фиксатора) а всмукателния с 5 градуса предварение.Пак ефект никакъв за ниските обороти .Компресия не премерих.Налягане в смукателния не премерих защото свърши батерията на лаптопа,утре ще го видя.Почвам да мисля че проблема не е в зацепването.Огледах за места от които може да дърпа въздух , всичко е наред.Пробвах палене като запуша входа на колектора с ръка , залепва здарво и държи вакум.Винта на дроселната клапа е нагласен да я държи точно на 0,1 градуса отворена , както трябва да е.Движението на стъпковото е правилно, като се върне ключа , стъпковото затваря напълно , като се прави опит да се запали двигателя стъпковото прави около 5мм ход да отвори.На свален дросел го гледам движението.Обаче като пробвам теста на стъпковото от менюто на MES оборотите се вдигат много малко ( с около 500) преди съм пробвал този тест и оборотите скачат до 4000.Дали аз съм вземал дефектно стъпково , или не е адаптирано правилно и аз не занам.На колко волта работи стъпковото и ако искам да го пробвам колко волта и на кои пинове да подам?Разглобих старото и като гледам има две намотки едната е на 1 и 4 пин , другата е на 2 и 3 пин.Ако реша да сваля цял дросел от друг двигател за проба TPS -a адаптира ли се по някакъв начин или слагам , нулирам самоадаптацията и паля?Всякакви предположения са добре дошли , че мултиплата е почти тръгнала към вечните автомобилни полета!
              FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

              Коментар


                #37
                Да не би да ти е заминал мап датчика?

                Коментар


                  #38
                  kiriluz1 написа:
                  Да не би да ти е заминал мап датчика?
                  Гледахме го на професионален тестер,колкото показва MAP толкова показа и тестера , бяхме го вързали на маркуча за картерната.
                  FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

                  Коментар


                    #39
                    А картерната изключи ли я като мерихте?Прозвъни кабелите от моторчето до компа.Валовете дали са добре?А на закъснение пробва ли?Имам за проба мап ,дк ,че и валове.Звънях ти два пъти но явно си бил много зает.Малииии къв съм шемет, въртял съм 227 вместо 277
                    FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                    Коментар


                      #40
                      янко написа:
                      А картерната изключи ли я като мерихте?Прозвъни кабелите от моторчето до компа.Валовете дали са добре?А на закъснение пробва ли?Имам за проба мап ,дк ,че и валове.Звънях ти два пъти но явно си бил много зает.Малииии къв съм шемет, въртял съм 227 вместо 277
                      Картерната е махната отдавна че много гняс набива.На закъснение не съм пробвал , не остана време , а и не е много лесно като няма кой белег да гледам , малко на фантазия ще стане.Драснах ЛС.Калин предлага цял дросел с датчиците да прати за проба , дали има смисъл при положение че не съм оправил налягането във всмукателния ?
                      FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

                      Коментар


                        #41
                        Аз нещо не мога да схвана за какво са ви тези предварения на валовете? Производителя е дал пети и схема как точно се зацепва. Колата е на метан , но там не трябва предварение на вала при пълнене , а предварение при палене, което е решено с компа. поне така съм учил(вярно че беше отдавна)но принципа си е същият. Мисля че проблема не ти е в зацепването а някъде другаде, всъщност имаш повишен вакум в смукателния колектор, което може да се дължи на запушване на пътя на въздуха някъде преди мапа. Не знам дали съм прав ,просто се опитвам да разсъждавам, ако греша поправете ме. Друготото което ми идва наум , може и да е глупост , но нали дюзите за метана са горе на колектора? Може ли някоя от тях да не затваря и това да ти вдига налягането в колектора, мисля че до тях имаш поне 1 бар , ако не и повече. Ако имаш възможност да спреш метана , може би ще разбереш Стига да не ти пиша глупости То това би се отразило на показанията на ламбдата, и би омазало самоадаптацията,както и тихия ход на бензин.

                        Коментар


                          #42
                          Имам и мап 2бр и дросел,малко е клеясал ,но за проба може да свалим и моя.Това с изменяне на фазите съм го правил на регатката,с глава от застава я качих на 17кг по манометър но вярвенето го нямяше хич.Сега се сетих,картерната кога я изключи?От там си взема въздух и като я изключиш моторчето компенсира,моето на загрял мотор стои на 52-53 стъпки,при тебе колко е
                          FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                          Коментар


                            #43
                            Вчера вечерта се зачетох по тунинг форумите да видя те какво и как правят с валовете.За изпускателния се потвърди това което видях и аз , зацепват с го предварение за да дигнат компресията , колко си зависи от самия двигател и колко може да издържат карантиите , и къде удря бутало. За всмукателния не се стараят да търсят голям вакум на ниските , защото по този начин "се задушава" и на високите. Просто така гласят вала че да имат поносими ниски обороти, може и да претриса но да не гасне.Зацепих си изпускателния с петата по ГМТ , тоест както си трябва. Компресията е около 11,5 , смятам че е добре и не мисля да я вдигам. Изпускателния го зацепих с един зъб закъснение (около 5градуса).Ниските обороти особенно на бензин са ми добри , на метан леко тресе на студена.Налягането в смукателния слезне на 400 милибара.За момента искам да видя какъв разход и вървеж ще ми даде така и после ще мисля да дам по-голямо закъснение и да сваля налягането на 330-350 милибара.Другата тънкост се оказа в нагласянето на новото стъпково и положението на дроселната клапа при отпуснат педал.Стъпковия мотор има определен ход , колко не съм мерил , при мойте 400 милибара във всмукателния въздуха който пропуска моторчето се оказва недостатъчен.Навивам малко упорния винт който натиска дроселната клапа.Тук обаче компа отчита че съм натиснал газта и затваря стъпковото, и колата гасне.Затова разкачам минусовата клема и пак я закачам.Текущото положение на дроселната клапа вече е зададено като 0,1 градуса отворена , тоест компа вече ще отвори стъпковото защото не мисли че аз натискам педала.Това може да се повтори няколко пъти докато въздуха минаващ през дроселната клапа е достатъчен за работата на колата при загрят двигател с изключени консуматори.Вече при включването на консуматор или при студен двигател моторчето ще добави колкото още въздух трябва.Нещо някъде ако бъркам поправяйте !
                            FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

                            Коментар


                              #44
                              Просто възстанови вентилацията,от там ще вземе необходимия въздух
                              FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                              Коментар


                                #45
                                Ако закача малкото маркуче на картерната вентилация което влиза във входящия колектор , трябва да закача и другия по-дебел маркуч който влиза във въздуховода преди дросела.Иначе се получава ,че ще дърпа въздух.Обаче като гледам каква мизерия излиза от вентилацията....... , няма да го направя.Никой ли не знае какъв ток се подава на пиновете на стъпковото моторче?
                                FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

                                Коментар

                                Working...
                                X