има 3 вида пети
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на агренажен ремък 1,6 16v (Multipla)
Collapse
X
-
Nikolow написа:FGRC написа:Nikolow написа:И на бензин трудно държи ниските когато е студена.На метан не иска.Тази вечер заваля във Варна и не стана презацепването.И от други места дойде информация , че трябва да се зацепи с 4-5 градуса предварение за да работи добре.Има и нещо друго , на А4 и В6 двигатяля 1,6 16 разпределителните валове са различни , а се продават все едни и същи пети , аз обаче съм виждал пети които са само за стило и мултипла след 01г , явно са само за В6 двигателя.Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP
Коментар
-
Опити от днес:Като се зацепят и двата разпределителни с 5 градуса предварение (вместо да отваря всмукателния в ГМТ отваря 5 градуса по рано , аналогично и изпускателния) ефект няма.Колата не иска да работи на ниски обороти.Налягането в смукателния си остана 600-700 милибара.Обаче компресията в цилиндрите се вдигна на 17 - 17,5 атмосфери на всички цилиндри.Поне видях че нямам пропуски в клапаните.После експеримента беше изпускателния да си отваря както трябва (според зацепването с фиксатора) а всмукателния с 5 градуса предварение.Пак ефект никакъв за ниските обороти .Компресия не премерих.Налягане в смукателния не премерих защото свърши батерията на лаптопа,утре ще го видя.Почвам да мисля че проблема не е в зацепването.Огледах за места от които може да дърпа въздух , всичко е наред.Пробвах палене като запуша входа на колектора с ръка , залепва здарво и държи вакум.Винта на дроселната клапа е нагласен да я държи точно на 0,1 градуса отворена , както трябва да е.Движението на стъпковото е правилно, като се върне ключа , стъпковото затваря напълно , като се прави опит да се запали двигателя стъпковото прави около 5мм ход да отвори.На свален дросел го гледам движението.Обаче като пробвам теста на стъпковото от менюто на MES оборотите се вдигат много малко ( с около 500) преди съм пробвал този тест и оборотите скачат до 4000.Дали аз съм вземал дефектно стъпково , или не е адаптирано правилно и аз не занам.На колко волта работи стъпковото и ако искам да го пробвам колко волта и на кои пинове да подам?Разглобих старото и като гледам има две намотки едната е на 1 и 4 пин , другата е на 2 и 3 пин.Ако реша да сваля цял дросел от друг двигател за проба TPS -a адаптира ли се по някакъв начин или слагам , нулирам самоадаптацията и паля?Всякакви предположения са добре дошли , че мултиплата е почти тръгнала към вечните автомобилни полета!FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001
Коментар
-
янко написа:А картерната изключи ли я като мерихте?Прозвъни кабелите от моторчето до компа.Валовете дали са добре?А на закъснение пробва ли?Имам за проба мап ,дк ,че и валове.Звънях ти два пъти но явно си бил много зает.Малииии къв съм шемет, въртял съм 227 вместо 277FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001
Коментар
-
Аз нещо не мога да схвана за какво са ви тези предварения на валовете? Производителя е дал пети и схема как точно се зацепва. Колата е на метан , но там не трябва предварение на вала при пълнене , а предварение при палене, което е решено с компа. поне така съм учил(вярно че беше отдавна)но принципа си е същият. Мисля че проблема не ти е в зацепването а някъде другаде, всъщност имаш повишен вакум в смукателния колектор, което може да се дължи на запушване на пътя на въздуха някъде преди мапа. Не знам дали съм прав ,просто се опитвам да разсъждавам, ако греша поправете ме. Друготото което ми идва наум , може и да е глупост , но нали дюзите за метана са горе на колектора? Може ли някоя от тях да не затваря и това да ти вдига налягането в колектора, мисля че до тях имаш поне 1 бар , ако не и повече. Ако имаш възможност да спреш метана , може би ще разбереш Стига да не ти пиша глупости То това би се отразило на показанията на ламбдата, и би омазало самоадаптацията,както и тихия ход на бензин.
Коментар
-
Имам и мап 2бр и дросел,малко е клеясал ,но за проба може да свалим и моя.Това с изменяне на фазите съм го правил на регатката,с глава от застава я качих на 17кг по манометър но вярвенето го нямяше хич.Сега се сетих,картерната кога я изключи?От там си взема въздух и като я изключиш моторчето компенсира,моето на загрял мотор стои на 52-53 стъпки,при тебе колко еFIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99
Коментар
-
Вчера вечерта се зачетох по тунинг форумите да видя те какво и как правят с валовете.За изпускателния се потвърди това което видях и аз , зацепват с го предварение за да дигнат компресията , колко си зависи от самия двигател и колко може да издържат карантиите , и къде удря бутало. За всмукателния не се стараят да търсят голям вакум на ниските , защото по този начин "се задушава" и на високите. Просто така гласят вала че да имат поносими ниски обороти, може и да претриса но да не гасне.Зацепих си изпускателния с петата по ГМТ , тоест както си трябва. Компресията е около 11,5 , смятам че е добре и не мисля да я вдигам. Изпускателния го зацепих с един зъб закъснение (около 5градуса).Ниските обороти особенно на бензин са ми добри , на метан леко тресе на студена.Налягането в смукателния слезне на 400 милибара.За момента искам да видя какъв разход и вървеж ще ми даде така и после ще мисля да дам по-голямо закъснение и да сваля налягането на 330-350 милибара.Другата тънкост се оказа в нагласянето на новото стъпково и положението на дроселната клапа при отпуснат педал.Стъпковия мотор има определен ход , колко не съм мерил , при мойте 400 милибара във всмукателния въздуха който пропуска моторчето се оказва недостатъчен.Навивам малко упорния винт който натиска дроселната клапа.Тук обаче компа отчита че съм натиснал газта и затваря стъпковото, и колата гасне.Затова разкачам минусовата клема и пак я закачам.Текущото положение на дроселната клапа вече е зададено като 0,1 градуса отворена , тоест компа вече ще отвори стъпковото защото не мисли че аз натискам педала.Това може да се повтори няколко пъти докато въздуха минаващ през дроселната клапа е достатъчен за работата на колата при загрят двигател с изключени консуматори.Вече при включването на консуматор или при студен двигател моторчето ще добави колкото още въздух трябва.Нещо някъде ако бъркам поправяйте !FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001
Коментар
-
Ако закача малкото маркуче на картерната вентилация което влиза във входящия колектор , трябва да закача и другия по-дебел маркуч който влиза във въздуховода преди дросела.Иначе се получава ,че ще дърпа въздух.Обаче като гледам каква мизерия излиза от вентилацията....... , няма да го направя.Никой ли не знае какъв ток се подава на пиновете на стъпковото моторче?FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар