Колата е Брава 1.2. При запалване почва сама да се форсира и оборотите скачат. Същевременно мига дюзичката на таблото. От какво може да е според вас ?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
От какво може да играят оборотите ? (Брава 1.2)
Collapse
X
-
сигурно е ТПС, който е в стъпковият мотор. ако мига, докато е в обороти, е за смяна. ако мига при глъхнене, може да се разминеш с чистене и смазване на дроселова клапа. все пак закачи го на диагностика, за да видиш, че втора ръка е над 50 кинта. по принцип, ако се е прецакал си казва, а ако е здрав - не.горното се отнася за брава 1.2 на бензин. в подписа ти пише Brava 1.4 12v (бензин & метан)браво 1,6/90 - 09 г.
-
slonikon написа:сигурно е ТПС, който е в стъпковият мотор. ако мига, докато е в обороти, е за смяна. ако мига при глъхнене, може да се разминеш с чистене и смазване на дроселова клапа. все пак закачи го на диагностика, за да видиш, че втора ръка е над 50 кинта. по принцип, ако се е прецакал си казва, а ако е здрав - не.горното се отнася за брава 1.2 на бензин. в подписа ти пише Brava 1.4 12v (бензин & метан)Brava 1.4 12v (бензин & метан) - бивша
Коментар
-
слаб му е двигателя - не може да си влачи купето всъщност само ТПС му е слабостта. ако си чистиш и смазваш редовно (всяка година-две) дроселовата клапа ще си наред. също не върви с кво да е масло. трябва да е над 50 лв. за 4 литра. по-смотаното го гори и го кара да трака. двигателя е железен, носи добре на газов инжекцион. досега във форума съм засякъл точно 2 окотени двигателя, но никой не си казва как го е постигнал. за мен е мистерия, а не е да не съм го мъчил. също скоростната кутия е малко съмнителна - някои предавки влизат трудно, ама не се предава засега.кво да гледаш - ами като на всеки друг двигател - омаслявания, пушеци, разпределителен вал, такива неща. вече ако продавача претендира за "перфектна", трябва като запалиш оборотите да се установят почти веднага на 1200 после на малко над 1000 и до 2-3 минути (според външната темп. може и 5) да паднат директно до малко над 800. без никви колебания нагоре-надолу. ама тва на кола, която не е палена няколко дни не може да стане. след като е загряла, трябва при форсиране на място да прави точно същото - спира на 1100 за малко и после пада на 800 и малко. без междинни колебания и без да пада под 800 оборота. ако пада - на 99% ще се оправи с действия върху клапа/моторче. ако "мисли" преди форсиране - бензина не е къвто трябва. в движение трябва да държи към 1000 и малко на празен ход.абе с две думи, ако не е целия в масло и не пуши като ракета носител отзад - вземай го. страхотен двигател с желязна електроника.браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
slonikon написа:слаб му е двигателя - не може да си влачи купето всъщност само ТПС му е слабостта. ако си чистиш и смазваш редовно (всяка година-две) дроселовата клапа ще си наред. също не върви с кво да е масло. трябва да е над 50 лв. за 4 литра. по-смотаното го гори и го кара да трака. двигателя е железен, носи добре на газов инжекцион. досега във форума съм засякъл точно 2 окотени двигателя, но никой не си казва как го е постигнал. за мен е мистерия, а не е да не съм го мъчил. също скоростната кутия е малко съмнителна - някои предавки влизат трудно, ама не се предава засега.кво да гледаш - ами като на всеки друг двигател - омаслявания, пушеци, разпределителен вал, такива неща. вече ако продавача претендира за "перфектна", трябва като запалиш оборотите да се установят почти веднага на 1200 после на малко над 1000 и до 2-3 минути (според външната темп. може и 5) да паднат директно до малко над 800. без никви колебания нагоре-надолу. ама тва на кола, която не е палена няколко дни не може да стане. след като е загряла, трябва при форсиране на място да прави точно същото - спира на 1100 за малко и после пада на 800 и малко. без междинни колебания и без да пада под 800 оборота. ако пада - на 99% ще се оправи с действия върху клапа/моторче. ако "мисли" преди форсиране - бензина не е къвто трябва. в движение трябва да държи към 1000 и малко на празен ход.абе с две думи, ако не е целия в масло и не пуши като ракета носител отзад - вземай го. страхотен двигател с желязна електроника.Brava 1.4 12v (бензин & метан) - бивша
Коментар
-
и на мен ми е капало, като нулирах компа с един слаб акумулатор. 4 к. на празен ход не съм виждал, но то и при 2,5 капе. та направи обучение на Idle Actuator, както е показано във фиатекускан-а. там с всичките му паления, гасенета, каране 10 км. и пр. трябва да се опрай. иначе тя за 30-40 км спокойно градско каране се самообучава по принцип. за обучението й сипи Екто-95 на Лукойл. много й понася на душичката и ще елиминираш всякакви варианти за кофти гориво.браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
slonikon написа:сигурно е ТПС, който е в стъпковият мотор. ако мига, докато е в обороти, е за смяна. ако мига при глъхнене, може да се разминеш с чистене и смазване на дроселова клапа. все пак закачи го на диагностика, за да видиш, че втора ръка е над 50 кинта. по принцип, ако се е прецакал си казва, а ако е здрав - не.горното се отнася за брава 1.2 на бензин. в подписа ти пише Brava 1.4 12v (бензин & метан)Код:TPS + стъпков моторПроизводител: BOSCH 396,50 лв.
Brava 1.4 12v (бензин & метан) - бивша
Коментар
-
обява във форума - "купувам авточасти" - от 70 до 120 лв. втора ръка аз го взех за 90 преди 3-4 години. почти съм сигурен, че ако тогава знаех, че оста на клапата клеясва и си я бях изчистил навреме и тия 90 кинта щяха да ми се разминат. ама аз се хванах да смазвам моторчето и прецаках ТПС-а.браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар