Здравейте, колеги Днес ми се обади моя приятелка, че нещо странно ставало с колата - много пушела и на моменти губела мощност. Отидох да видя за какво иде реч и установих следното - колата при форсиране пуши, та се къса, небето изчезва, димът е бял (сивкав), но не като пара, а си е баш пушек от масло и няма разсейване. Като се качих да я карам в ниските обороти си върви нормално, съвсем малко припушва, но ако я настъпя почва да пуши много, направо зад мен не се виждаше нищо и повече от 4000 оборота не може да се изфорсира (на 2-ра и 3-та го забелязах това). Установих, че в кутията на въздушния филтър има двигателно масло и филтъра е омазан добре (не омаслен, а омазан, тече масло от него направо), което масло явно изгаря засмуквайки обратно и затова се получава това пушене. Тук намерих само една тема с подобна симптоматика, но колата е Браво 1,4 и на момчето са му направили основен ремонт, сменили са какво ли не по целия мотор и резултат никакъв, в последствие му сменили капака на клапаните и пушенето харча на масло изчезнал. Дали извеждането на картерните газове и при двата мотора е идентично и дали може да има някакво запушване и от там да идва това повишено картерно налагяне. То е ясно, че ще се ходи на майстори, въпроса е дали някой от вас го е минал всичко това, а не да и правят основен ремонт без да има смисъл и накрая някой маркуч или магистрали по капаци и не знам и аз какво да са причина за това.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Масло във въздушния филтър Браво 1,6
Collapse
X
-
извеждането на картерната вентилация е различно при двата мотора.Свали дебелата тръба от филтъра до дросела и провери масло в нея, това е единственото място през което може да влезе масло във въздушния филтър. Свали самата картерна вентилация и промии клапана, може да е задръстен с боклуци/което изобщо не ми се вярва/.отвори капачката за масло и провери дали духа от там. Като свалиш тръбата огледай за течове под нея, почти съм сигурен че е избило и някъде другаде.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
-
Масло във въздушния филтър Браво 1,6 - ново 20
Днес я закарахме в сервиза на приятел, откачихме маркуча за картерната вентилация (или както там се води, извинете ме, ако се изразявам неправилно), който влиза точно преди дросела, при форсиране се появиха леки пръски от масло, докато не дойде момента в който маслото бликна като фонтан. На щеката показваше, че маслото е малко над максимума, източихме го и се оказа, че е 5,5 литра, като се има предвид, че най-вероятно е изхвърлило поне 0,5 л. Въпросът е откъде се взеха тия близо 2 литра повече, при положение, че от туба 5 литра при смяната има остатък от литър в тубата, която седи в багажника на колата . Маслото не мирише на бензин (ако е вкарвало бензин в маслото), ама предполагам той би се изпарил, няма вода в него, никой не бил доливал...имате ли някви идеи на какво се дължи това. След като наляхме отново маслото, толкова колкото трябва колата не пуши, не изхвърля масло нито през гореописания маркуч, нито през гърловината за наливане на масло (не споменах по-горе, но запушихме тоя маркуч и при форсиране тръгна да изкарва масло и през гърловината, а те маркуча и гърловината имат връзка, което е нормално, ако не от едното, то да го изкара от другото место. То е ясно, че ще се следи сега редовно всичко, но откъде ли се взе това излишното масло (маслото е сменяно преди 5 месеца и е на 2500 км)Fiat Bravo 1,6 16V
Коментар
-
ivel написа:покарай така,то ще си каже.от сегменти няма да напълни с бензин,а по-скоро не е било източено хубаво маслотоКара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар